خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های اميد به زندگي ،امیدواری

دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های اميد به زندگي ،امیدواری

سرفصل های پروژه
شامل موارد زیر است :


اميد به زندگي

تاريخچه ي اميد

نظريه ي اميد: يک الگوي تفکر هدف-مدار

هدف

تفکرعامليت

تفکر مسيريابي

چگونگي شکل گيري اميد


پيشينه ي تحقيقاتي

مشخصات فایل:

پرسشنامه رایگان:دارد(مقياس اميدواري اشنايدر)

نوع فایل: word

منبع:
دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:
دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات: 28

گارانتی بازگشت وجه:
دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه مطلب

اميد به زندگي

اميد ويژگي مثبتي است که به وسيله اشنايدر[1] (1999) معرفي شده است و از مفاهيم بسيار نزديک به روان شناسي مثبت نگر به شمار مي رود. پژوهش هاي متعدد به اميد به عنوان يک مؤلفه ي مثبت که بر پيامدهاي شناختي و عاطفي افراد مؤثر است، اشاره کرده اند. سطح بالاي اميد با بهزيستي روان شناختي، کنار آمدن با استرس، تنظيم پريشاني هيجاني، عزت نفس، شايستگي اجتماعي، خودکارآمدي و پيشرفت تحصيلي همراه بوده است (بيوکنن[2]، 2007؛ سماوي و همکاران، 2012).

محققان نشان داده اند که نوجوانان و بزرگسالان با سطوح بالاي اميدواري در موضوعات مربوط به مدرسه، ورزش، حفظ سلامتي، حل مسئله و بهزيستي رواني عملکرد بهتري دارند (اشنايدر و همکاران، 2003). اميد به طور مؤثري بر بسياري از حوزه هاي زندگي تأثير گذار است، چرا که افراد اميدوار بهتر قادرند تا هدف هاي مؤثري را تعيين کنند و تصميميات مناسبي درباره اين هدف ها اتخاذ کنند. يافته هاي پژوهشي نشان مي دهد که اميدواري بالاتر يک فرد به طور مثبت با عزت نفس و شايستگي ادراک شده و به طور منفي با نشانه هاي افسردگي رابطه دارد (اشنايدر و همکاران، 1997).

تاريخچه ي اميد

کارل منينجر[3] (1959) براي اولين بار در جمع روان پزشکان از اميد به عنوان نقطه ي قوت در بيماران اشاره کرد و همکاران خود را تشويق کرد تا قدرت اميد را در بيماران باز شناسند. وي اين سؤال را مطرح کرد که آيا اکنون وظيفه ي ما نيست به عنوان يک دانشمند نه درباره ي يک سلاح جديد، يک موشک يا يک بمب بلکه درباره ي اين حقيقت قديمي اما نوظهور يعني اميد صحبت کنيم (برچارد[4] و همکاران، 2003). اما کسي که بيش از ديگران نام او با سازه ي اميد همراه است، چارلز ريک اشنايدر است که به عنوان پدر اميد اولين بار نظريه اش را درباره ي اميد، چگونگي و ابعاد آن مطرح کرد (بهاري، 1390). اميد در فرهنگ و بستر به عنوان تمايل به کار کردن با چيز با ارزشي همراه با انتظار وقوع آن در طول زمان تعريف شده است. در طي دهه هاي 1950 تا 1960 روان پزشکان و روان شناسان، اميد را به عنوان انتظار مثبت براي دست يابي به هدف توصيف کرده اند (منينجر، 1959؛ استاتلند[5]، 1969؛ به نقل از سماوي، 1391). لوپز[6] و همکاران (2004) اظهار داشتن که قدرت اميد به عنوان يک نيروي انگيزشي در سرتاسر تاريخ روان شناسي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. ارزش اميد به قدرتي است که در آينده نهفته است، از اين رو نگاه به آينده مؤلفه ي محوري اميد است. به اعتقاد اشنايدر (2002) اميد مهارتي آموختني است که از طريق جريان اجتماعي شدن از سال هاي کودکي آموخته مي شود. اشنايدر (2002) به ماهيتي فعال از مفهوم اميد اعتقاد دارد که در برگيرنده ي داشتن هدف، برنامه ريزي و داشتن اراده براي دست يابي به هدف و مقابله با اين موانع است. به طور کلي در ادبيات پژوهشي تعريف و توصيف هاي متعددي از اميد ارائه شده است که در برخي از اميد به عنوان يک سازه ي شناختي و در برخي ديگر از آن به عن


[1]- Snyder

[2]- Buchanan

[3]- Maninjer

[4]- Burchard

[5]- Astatlnd

[6]- Lopez

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

omid zen_1518033801_4600_2383_1018.zip0.08 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت