خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, هیجان پیشرفت

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, هیجان پیشرفت


توضیحات:

تعداد صفحات:28

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

هیجان پیشرفت

نظریه پردازان و دانشمندان مختلف تعاریف متعددی از هیجان ارائه داده اند، اما در مجموع می توان گفت که هیجان پدیده ای پیچیده و چند بعدی است که منجر به آمادگی برای عمل می شود. پکران و همکاران(2005) هیجان ها را به عنوان مجموعه ای از فرایندهای روانشناختی به هم مرتبط می دانند که شامل مؤلفه های عاطفی، شناختی، فیزیولوژیکی و انگیزشی می باشد. مثلا در هیجان اضطراب امتحان، شاهد احساس تشویش و ناراحتی (عاطفی)، نگرانی (شناختی)، تمایل به اجتناب(انگیزشی) و حالات چهره و برخی واکنش های فیزیولوژیکی هستیم. به طور کلی چهار بعد احساسی، هدفمند، انگیختگی بدن و اجتماعی بیانگر برای هیجان ها شناسایی شده است. بعد احساسی به هیجان، تجربه -ذهنی میدهد و در فرایندهای شناختی ریشه دارد. بعد انگیختگی، فعالیت سیستم خودمختار و هورمونی را شامل میشود که رفتار مقابله با هیجان را آماده و تنظیم میکند. بعد هدفمند، حالت انگیزشی هدفمندی به شخص میدهد تا در مواجهه با شرایط هیجانآور، اقدامهای لازم را انجام دهد. بعد اجتماعی بیانگر، جنبه ارتباطی هیجان است. تجربیات خصوصی شخص از طریق حالتهای بدن، ژست ها، آواگری ها و جلوه های صورت علنی میشوند. بنابراین، هیجان ها پدیده هایی احساسی -انگیختگی هدفمند بیانگر کم دوام هستند که به ما کمک می کنند در هنگام مواجهه با فرصتها و چالش های مهم زندگی، سازگار شویم(ریو، 2006؛ ترجمه سید محمدی، 1394).

در کنار تعریف و تبیین هیجان ها، پکران و همکاران(2002) هیجان های پیشرفت را مطرح می کنند و بیان می کنند هیجان های پیشرفت، هیجان هایی هستند که به طور مستقیم در پیوند با فعالیت های پیشرفت (مثل لذت منبعث از یادگیری، خستگی ناشی از آموزش های کلاسی و خشم از الزامات تکلیف) یا پیامدهای پیشرفت تحصیلی(مثل غرور، اضطراب یا شرم) قرار دارند. بنابراین می توان به لحاظ موضوعی دو نوع متفاوت از هیجان های پیشرفت را برشمرد؛ هیجان های فعالیتی، که به فعالیت مرتبط با پیشرفت جاری وابسته است و هیجان های پیامدی که به نتایج این فعالیت ها بستگی دارد (پکران و همکاران، 2006).

منابع

ابراهیمی نسرین، باغیان زهرا و ابوالقاسمی محمود.(1390) بررسی رابطه امید با موفقیت تحصیلی دانشجویان. نشریه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 17، 2. 1-16.

اسدزاده، حسن. (۱۳۹۲). سبک شناختی، هیجان پیشرفت و عملکرد درسی در دانشجویان پژوهش در نظام آموزشی، ۷، ۳، ص ۹۶ - ۷۹.

بانشی، علیرضا؛ صمدیه، هادی؛ اژهای، جواد. (۱۳۹۳). اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی: نقش واسطهای هیجانات پیشرفت و خودتنظیمی. مجله روانشناسی، ۱۸، ۴، ص ۳۹۲ - ۳۸۲.

برزگر بفروئی، کاظم؛ خضری، حسن. (۱۳۹۳). مشکلات رایج کودکان و نوجوانان و کلیدهای رویارویی با آنها. يزد: انتشارات دانشگاه یزد.

بشارت محمدعلی. (1389).. کمال گرایی و خشم . فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناختی دانشگاه تبریز. 5،17، 27-46.

پورشهریاری سیما(1386). بررسی رابطه شرم با ابعاد خشم و مقایسه آن در دانشجویان دانشگاههای تهران. نشریه مطالعات روانشناختی، 2، 5، 27-46.

حسینی، فریده السادات؛ خیر، محمد. (۱۳۸۹). بررسی نقش متغیرهای مرتبط با معلم در هیجانات ریاضی و تنظیم هیجانی دانش آموزان. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، ۵، ۲۰، ۲۶ .

حلوانی غلامحسین باقیانی مقدم محمدحسین و رضایی محمدحسن(1386). بررسي وضعيت خستگي در کارگران کارخانجات کاشي شهر يزد. سلامت كار ايران : پاييز و زمستان 1386 , دوره 4 , شماره 4-3 ; از صفحه 57 تا صفحه 63 .

خرمائی، فرهاد ؛ فرمانی، اعظم ؛ سلطانی، اسماعیل (1393). نقش صبر به عنوان یک فضیلت اخلاقی و شخصیت در پیش بینی ناامیدی دانشجویان. فصلنامه اخلاق پزشكي سال هشتم، شماره بیست وهشتم، تابستان 1393.

راهب، غنچه؛ اخوان تفتی، مهناز رضابخش، حسین. (۱۳۸۹). طراحی و آزمایش الگوی آموزشی بهبود انگیزه آموختن بر اساس نظریه سازایی گری اجتماعی. مجله علوم رفتاری، ۳، ۱، ص ۸۳ -۷۹.

رجبی غلامرضا و عباسی قدرت اله(1390). بررسی رابطه خود انتقادی، اضطراب اجتماعی و ترس از شکست با شرم درونی شده در دانشجویان. نشریه پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. 2،1، 71-182.

ریو، جان مارشال(2006) انگیزش و هیجان. ترجمه : یحیی سید محمدی(1394). تهران: نشر ویرایش.

زارع، حسین؛ رستگار، احمد. (۱۳۹۳). مدل علی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش مجازی: نقش باورهای هوشی، اهداف پیشرفت و هیجان پیشرفت. دو فصلنامه علمی - پژوهشی شناخت اجتماعی، ۲، ۳، ص ۳۴ - ۱۹.

سوری حسین.(1394). تأثیر آموزش معنا درمانی گروهی بر ناامیدی و پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستان. نشریه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 118، 1، 16-125.

شریعتی محسن و صادق نیا مهراب.(1392).. محورهای امید در ادیان ابراهیمی. فصلنامه علمی- ترویجی انتظار موعود. 13، 157. 41-173.

عل الهدایی سیدحسن.(1379).. اضطراب ریاضی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 1ف 5، 99-119.

کاوسیان، جواد. (۱۳۹۰). نقش واسطهای نیازهای اساسی روان شناختی، خودتنظیمی انگیزشی و هیجان پیشرفت در تبیین رابطه متغیرهای محیطی حامی خودفرمانی تحصیلی دانش آموزان با عملکرد تحصیلی و بهزیستی مدرسه: ارائه مدل ساختاری بر اساس خود تعیینی. پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران، ص ۲۰-۱.

کدیور پروین فرزاد ولی الله، نیکدل فریبرز.(1388). رواسازی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی پکران. فصلنامه نوآوری های آموزشی8 و 32. 7-38.

کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی ا... کاوسیان، جواد؛ نیکدل، فریبرز. (۱۳۸۸). روانسازی پرسشنامه هیجانهای پیشرفت. فصلنامه نوآوری های آموزشی، ۳۲، ۸، ص ۳۸ - ۷

کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی ا..؛ دستا، مهدی. (۱۳۹۱). بررسی رابطه على اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی با عملکرد حل مسئله ریاضی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۸، ۲۳، ص ۱۱۵۔ ۹۸.

محمدی درویش بقال، ناهيد؛ حاتمی، حمیدرضا؛ اسدزاده، حسن؛ واحدی، حسن. (۱۳۹۲). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی، فراشناختی) بر باورهای انگیزشی انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی، اضطراب امتحان دانش آموزان دبیرستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۲۷، ۹، ص ۶۸ - ۴۹.

مصلحی جویباری، میترا و شریفی نسترن.(1394). سهم امیدواری و غرور ملی در تبیین شادکامی. نشریه پژوهش های روانشناختی.1،

موسوی، سیده افروز؛ پیوسته گر، مهرانگیز. (۱۳۹۳). تأثیر آموزش مهارت خودتنظیمی بر خودکارآمدی، عزت نفس و شادکامی دانش آموزان دبیرستانی ارائه شده در کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن ۲۱، تهران: موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت، ۳۹۶، ص ۶-۱ .

موسوی، سیده افروز؛ پیوسته گر، مهرانگیز؛ پورشهریاری، مه سیما. (۱۳۸۹). اثربخشی آموزش مهارتهای خود نظم بخشی بر شادکامی دانش آموزان دختر اول دبیرستان مطالعات اجتماعی و روان شناختی زنان، ۸، ۴، ص ۱۲۰-۱۰۳.

نیکدل، فریبرز.(۱۳۸۹). بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس و باورهای انگیزشی جهت گیری هدف و خودپنداری تحصیلی)، با هیجان پیشرفت و یادگیری خودتنظیمی یادگیری نقش واسطهای هیجان پیشرفت. پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران، ص ۱۲۷-۲۷.

نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی ا.. عربزاده، مهدی؛ کاوسیان، جواد. (۱۳۹۲). بررسی نقش واسطهای هیجان پیشرفت در ارتباط میان اهداف پیشرفت و راهبردهای خودگردانی یادگیری ارائه الگوی ساختاری. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، ۵، ۲، ص ۱۳۶ - ۱۱۳.

نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی ا...؛ عربزاده، مهدی؛ کاوسیان، جواد. (۱۳۹۱). رابطه خودپنداره تحصیلی، هیجان پیشرفت مثبت و منفی با یادگیری خودگردان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، ۶، ۱، ص ۱۱۹-۱۰۳.

واحدی، شهرام؛ قره آغاجی، سعید. (۱۳۹۳). آزمون مدل راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در درس ریاضی بر اساس عوامل انگیزش و واسطه گری هیجان های پیشرفت. فناوری آموزش و یادگیری، ۱، ۱، ص ۱۱۰- ۸۵.

هاشمی، اکرم السادات. (۱۳۹۴). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر تأخیر رضامندی و هیجان پیشرفت دانش آموزان دختر دبیرستانی یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه یزد. ص ۶۰-۴۱.

یعقوبی، ابوالقاسم؛ محققی، حسین؛ جعفری، مجید؛ یاری مقدم، نفیسه. (۱۳۹۲). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر ادراک شایستگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه اول متوسطه در درس زبان انگلیسی. اندیشه های نوین تربیتی (دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهراء)، ۸۰، ۱، ۱۵۵-۹.


Ahmed, W., van der Werf, G., Minnaert, A., Kuyper, H. (2013). Emotions, self-regulated learning and achievement in mathematics: A growth curve analysis. Journal of Educational Psychology, 105(1), 150-161.

Berridge, K.C., Kringelbach, M.L. (2011) Affective neuroscience of pleasure: Reward in humans and other animals. Psychopharmacology 199, 457-80.

Brackett, M.A., Reyes, M. R., Rivers, S. E., Elbertson, N. A., & Salovey, P. (2011). Classroom emotional climate, teacher affiliation, and student conduct. Journal of Classroom Interaction, 46(1), 27-36.

Davis، H.A.، DiStefano، C.، & Schutz، P. A. (2008). Identifying patterns of appraising tests in first-year college students: Implications for anxiety and emotion regulation during test takinh. Journal of Educational Psychology، 100، 942-960.

Goetz, T., Frenzel, A. C., Pekrun, R., Hall, N. C., & Lüdtke, O. (2007).Between- andwithin-domain relations of students’ academic emotions.Journal of EducationalPsychology, 99, 715–733.

Goetz، T.، & Frenzel، A. C. (2006). Phanomenologie schulischer Langeweile [Phenomenology of academic boredom]. Zeitschrift fur Entwicklungs psychologie und Padagogische Psychologie، 38، 149-153.

Howell A, Buro K. Relations among mindfulness, achievement-related self-regulation, and achievement emotions. J Happiness Stud. 2011; 12(6):1007- 022.

l (pp. 575–604). New York: Routledge.

Pekrun R. The control- value theory of achievement emotions: assumptions, corollaries, and implication for educational research and practice. Educational Psychology Review 2006; 18:315-341.

Pekrun, R. (2000). A social-cognitive, control-value theory of achievement emotions. Advances in Psychology, 131, 143-163.

Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315-341.

Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315–341.

Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315–341.

Pekrun, R. (2009). Emotions at school. In K. R. Wentzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation at schoo

Pekrun, R., & Stephens, E. J. (2010). Achievement emotions: A control-value approach. Social and Personality Compass, 4, 238–255.

Pekrun, R., Frenzel, A. Goetz, T. & Perry, R. (2007). The control- value of achievement emotions: An integrative approach to emotions in education. In P.A. Shutz, & R. Pekrun, (Eds.). Emotion in Education (pp.13-36). San Diego, CA: Academic Press.

Pekrun, R., Goetz, T., & Perry, R.P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ), Users manual. Munich, Germany: Department of psychology, University of Munich.

Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students’ self-regulated learning and achievement: a program of qualitative and quantitative research. Educational psychologist, 37(2), 91-105.

Pekrun، R & Linnenberink- Garcia، L.(Eds). (2014). International Hanbook of Emotions in Edecation. New York: Routledge.

Pekrun، R. (1992). The impact of emotions on learning and achievement: Towards a theory of cognithve/emotional mediators. Applied Psychology and an International Review، 41، 359-376.

Pekrun، R. (1993). Facets of students` academic motivation: A longitudinal expectancy-value approach. In M. L. Maehr & P. R. Pintrich (Eds)، Advances in motivation and achievement (Vol. 8، pp. 139-189). Greenwich، CT: JAI Press.

Pekrun، R. (2000). A social-cognitive، cotrol-value theory of achievement emotions. In J. Heckhhausen (Ed)، Motivational Psychology of Human Development (pp. 143e163).

Pekrun، R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions، corollaries، and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review، 18 (4)، 315-341.

Pekrun، R. (2009). Emotions at School. In K. R. Wentzel & A. Wigfield (Eds) Handbook of Motivation at School (pp. 575-604). New York: Routledge.

Pekrun، R. (2010). Academic emotions. In T. Urdan (Ed)، APA educational psychology handbook (Vol. 2). Washington: American Psychological Association.

Pekrun، R.، Elliot، A. J.، & Maier، M. A. (2006). Achievement goals and discreat achievement emotions: A theoretical model and prospective test. Journal of Educational Psychology، 98، 583-597.

Pekrun، R.، Frenzel، A.، Goetz، T.، & Perry، R. P. (2007). The control-value theory of achievement emotions: An intergrative approach to emotions in education. In P. A. Schutz & R. Pekrun (Eds)، Emotions in education.

Pekrun، R.، Goetz، T.، & Perry، R. P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). User’s manual. Munich، Germany: Department of Psychology، University of Munich.

Pekrun، R.، Goetz، T.، Titz، W.، & Perry، R. P. (2002a). Academic emotions in studens` self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational Psychologist، 37، 91-105.

Pekrun، R.، Hall، N. C.، Goetz، T.، & Perry، R. (2014). Boredom and academic achievement: Testing a model of reciprocal causation. Journal of Educational Psychology. 106(3)، 696-710.

Pekrun، R.،Goetz، T.، Daniels، L.، Stupnisky، R. H.، & Perry، R. P. (2010). Boredom in achievement settings: Exploring control-value antecedants and performance outcomes of a neglected emotion. Journal of Educational Psychology،102 (3)، 531-549.

Vestemean, I. (2013). Achievement Emotions and Self- regulated learning. Dynamics and Effects on8

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

hayejan pishraft_1585778628_39566_2383_1475.zip0.14 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت