خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های کارکرد های اجرایی

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های کارکرد های اجرایی

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

نظریه کارکردهای اجرایی.. 1

تاریخچه کارکردهای اجرایی.. 2

مروری بر تعاریف کارکردهای اجرایی.. 5

مروری اجمالی بر مدلها و مؤلفه های کارکردهای اجرایی.. 11

مهارت توجه. 19

مهارت حافظه کاری.. 24

مهارت بازداری.. 28

مهارت سازمان دهی و برنامه ریزی.. 31

مهارت خود تنظیمی.. 34

رشد کار کردهای اجرایی.. 40

کارکردهای اجرایی و هوش... 45

اختلال در کارکردهای اجرایی.. 49

منابع. 53

مشخصات فایل

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:54

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

نظریه کارکردهای اجرایی

در قرن ۲۱ زندگی ما به طور روز افزونی به مهارت در فرایندهای کارکردهای اجرایی از قبیل رفتار هدفمند، برنامه ریزی، سازماندهی، انعطاف پذیری ذهنی، خود نظم جویی، خود کنترلی و دیگر کنش های اجرایی مغز وابسته است. توجه به ساختار و کنش های لوب پیشانی و به خصوص لوب پیش پیشانی مغز و نیز کنش های اجرایی این بخش امروز بیش از پیش مورد توجه متخصصان و پژوهشگران مختلف واقع گردیده است. متخصصان بالینی علاقه مند هستند تا به والدین، معلمان و مراجعان در محیط های مختلف مانند کلینیک، مدرسه و خانه کمک کنند تا از طریق شناخت عناصر و مؤلفه های مختلف کار کردهای اجرایی به درمان نارسایی کنش های اجرایی آن ها بپردازند. همانند دیگر سازه های روانشناختی، اصطلاح کارکردهای اجرایی با توجه به دانش و هدف متخصصان به معانی مختلف به کار برده شده است (مک کلوزنی و همکاران. ۲۰۰۹)

اصطلاح کارکردهای اجرایی به مجموعه وسیعی از فرایندهای فراشناختی آگاهانه از قبیل برنامه ریزی، جستجوی سازمان یافته، کنترل تکانه، رفتار هدفمند، نگهداری مجموعه، به کارگیری راهکارهای انعطاف پذیر، توجه انتخابی، کنترل توجه، سیالی و روانی اعمال ارزیابی خود اشاره می کند (لنو و همکاران، ۲۰۰۳)

کارکرد اجرایی به عنوان تفکر سطح بالاتر است که شامل خودگردانی و رفتار هدفمند می باشد الزاک، هویسون و لورینگ ۴۶۶، ۲۰۰۴). کارکرد اجرایی از توانایی شناختی کلی یا هوشی منشعب می شود، عملکرد اجرایی مستلزم تعامل در تفکر خلاقه داشتن فکری باز به سمت راه حل های جدید و همچنین مهارت های مناسب خود تنظیمی است. بنابراین، کارکردهای اجرایی ممکن است به انسان اجازه بدهد تا با تغییر موقعیت سازگار شود و راه حل هایی برای روبرو شدن با مشکلات ایجاد کند (بارکلی و همکاران، ۲۰۰۱).

همچنین استاس (۱۹۹2) کارکردهای اجرایی را مهارت های مکملی می داند که ما را قادر می سازد تا اهدافمان را منظم و مشخص کنیم و سپس این اهداف را در حافظه فعال خود نگه داریم و به صورت کنترل شده عمل کنیم. علاوه بر این از آشفتگی و گسیختگی که مانع رسیدن به اهداف می شوند، جلوگیری می کنند.

از دید چشم انداز نظری، کارکردهای اجرایی می تواند به عنوان مجموعه ای از ظرفیت های شناختی چندگانه که به طرز هماهنگی عمل می کنند، تعریف شوند. کارکردهای اجرایی دستورالعمل های هدایت کننده ای هستند که مسئول قابلیت افراد برای شرکت در فعالیت های هدفمند، سازمان یافته، راهبردی و پردازش معطوف به هدف، به علاوه، مهارت های اجرایی بخش جدایی ناپذیر از سیستم "نظارت" هستند که برای کنترل رفتارها و اجازه دادن به افراد برای شرکت در رفتارهای هدفمند، کار می کنند (جیوئیا، ایسکویت، ۲۰۰۰)

کارکردهای اجرایی اغلب خودشان را در وظایف روزمره زندگی آشکار می کنند و به کار کردی اجرایی به وسیله توانایی افراد در تنظیم رفتار و توجه، تکانشگری و مشکلات یادگیری دخالت می کند (بارکلی و فیشر ، ۲۰۱۱).

منابع:

آقابابایی، سارا. (۱۳۸۹). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی ( حافظه فعال و بازداری پاسخ) بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املاء پایه سوم دبستان، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشگاه اصفهان

اسدزاده، حسن. (۱۳۸۷).رابطه ظرفیت حافظه فعال و عملکرد تحصیلی میان دانش آموزان پایه سوم راهنمایی شهر تهران، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره ۹۷. ۵۳- ۶۹

باقری، فریبرز (۱۳۹۱)، آزمون توجه انتخابی، تمرکز و تلاشمندی 42، تهران: ارجمند. بیرامی، منصور (۱۳۹۲). اثربخشی آموزش خود تنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن در دانش آموزان نارساخوان. فصلنامه پژوهشهای نوین شناختی. سال هشتم. شماره ۲۹

تات، محمدرضاء هوسپیان، آلیس (۱۳۷۰). آموزش و پرورش تلفیقی دانش آموزان دیرآموز. تهران: انتشارات و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پژوهشکده کودکان استثنایی

جانه، مژده؛ ابراهیمی قوام، صغری؛ علیزاده، حمید (۱۳۹۱) بررسی کار کردهای اجرایی استدلال، برنامه ریزی - سازماندهی و حافظه کاری در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی مقطع ابتدایی، فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی افراد استثنایی، سال ۲، شماره ۵

حکیمی راد، الهام. (۱۳۹۳). طراحی برنامه آموزشی بازداری پاسخ و بررسی اثربخشی آن در مقایسه با برنامه آموزش حافظه فعال بر نشانه های اختلال و مهارتهای اجتماعی کودکان بیش فعال، پایان نامه دکتری روان شناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تهران خ

انجانی، زینب؟ هاشمی، تورج، جنگی، شهلا، بیات، احمد( ۱۳۹۴) مقایسه حافظه کاری و توانایی سازمان دهی و برنامه ریزی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری، فصلنامه سلامت روانی کودک، دوره دوم شماره ۴، ۸۹- ۱۰۲

خدادادی، مجتبی مشهدی، علی؛ امانی، حسین (۱۳۹۳). نرم افزار استروپ ساده، تهران: موسسه تحقیقات علوم رفتاری شناختی سینا

خدامی، نغمه؛ عابدی، احمد، آتش پور، حمید. (۱۳۸۹)، اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی مجله یافته های نو در روان شناسی، ۵، ۱۷.

در تاج. فریبرز (۱۳۸۳).تاثیر شبیه سازی ذهنی فرایندی و فراورده ای در بهبود کار کرد و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. رساله دکتری دانشگاه علامه طباطبایی

سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (۱۳۷۷). روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.

سعدی پور (بیابانگرد)، اسماعیل.(۱۳۹۳).روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، ویراست دوم. نشر دوران

سلطانی کوهبنانی، سکینه ( ۱۳۹۲). اثربخشی برنامه رایانه یار آموزش حافظه کاری بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی رساله دکتری روانشناسی کودکان استثنایی دانشگاه علامه طباطبایی

سیف، علی اکبر (۱۳۹۰). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران

شاهقلیان، مهناز؛ آزاد فلاح، پرویز؛ فتحی آشتیانی، على؛ خدادادی، مجتبی (۱۳۹۰). طراحی نسخه نرم افزاری آزمون دسته بندی کارت های ویسکانسین (WCST) مبانی نظری، نحوه ساخت و ویژگی های روانسنجی. فصلنامه مطالعات روان شناسی بالینی، شماره ۴. سال اول، پائیز ۱۲۹-۱۱۲

شریفی، حسن پاشا(۱۳۸۸). اصول روان سنجی و روان آزمایی. تهران: انتشارات رشد

شهابی، زیبا( ۱۳۹۱). بررسی مقایسه ای کار کردهای اجرایی مغز دانش آموزان دبستانی و تعیین رابطه کارکردهای اجرایی با حیطه هایی از آسیب های روانی (اختلال افسردگی، بیش فعالی همراه با کمبود توجه، اختلال یادگیری، سلوک و وسواس - اجباری) در دو جنس. پایان نامه دکتری دانشگاه الزهراء

عابدی. احمد؛ ملک پور، مختار(۱۳۸۹). اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی- روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب- روانشناختی، مجله رویکردهای نوین آموزشی، ۵ شماره

عابدی، محمدرضا، صادقی، احمد ربیعی، محمد(۱۳۸۸). راهنمای اجرا و نمره گذاری مقیاس هوشی وکسلر کودکان چهار، اصفهان، نوشته

عابدی، محمدرضاء صادقی، احمد؛ ربیعی، محمد( ۱۳۹۲). هنجاریابی آزمون وکسلر (نسخه چهار) در استان چهارمحال و بختیاری. شخصیت و تفاوت های فردی. دوره دوم، شماره ۳، ۱۵۸- ۱۳۸.

عزیزیان، مرضیه؛ عابدی، محمدرضا(۱۳۸۴). ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی، فصل نامه اندیشه و رفتار. سال یازدهم، شماره ۴، ۳۸۷- ۱۳۷۹

علیزاده، حمید( ۱۳۸۴). تبیین نظری اختلال نارسایی توجه پیش فعالی، الگوی بازداری رفتاری و ماهیت خود کنترلی. فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. ۱۷ سال پنجم. شماره ۳

علیزاده، حمید (۱۳۸۵). رابطه کار کردهای اجرایی عصب- روانشناختی با اختلالهای رشدی .تازه های علوم شناختی، ۸، شماره ۱۴ ۳۲۴- ۱۳۴۸

قدیری لشکاجانی، فاطمه(۱۳۸۵). بررسی ارتباط متقابل کارکردهای اجرایی و نشانه های وسواسی – اجباری در افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا و وسواسی اجباری جهت پیشنهاد راهکارهای درمانی مبتنی بر توانبخشی شناختی، پایان نامه دکترای حرفه ای روان شناسی بالینی، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

کاکاوند، علیرضا (۱۳۸۲). بررسی و مقایسه عملکرد حافظه کودکان عادی و کودکان با نارسائی ویژه در یادگیری و اثربخشی فن خود پرسی بر میزان درک و فهم و یادآوری کودکان مبتلا به اختلال خواندن و عادی، رساله دکتری روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبائی

کیوانی، مریم (۱۳۹۲). تأثیر راهبردهای سازماندهی برنامه ریزی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره. دانشگاه علامه طباطبایی.

محمد اسماعیل، الهه؛ هومن، حیدر علی (۱۳۸۱). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی مت. فصل نامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال دوم، شماره ۴. ۳۳۲ - ۳۲۳

مشهدی، علی (۱۳۸۸). بررسی کنش های اجرایی و تاثیر شیوه های درمانگری(دارو درمانی و تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی و ترکیب آنها در افزایش کنش های اجرایی و کاهش نشانه های بالینی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه فزون کنشی. رساله دکتری روان شناسی دانشگاه تربیت مدرس

مغانلو، مهناز (۱۳۹۱). مقایسه کنشهای اجرایی و توجه در ریخت های نارسایی توجه و ترکیبی اختلال نارسایی توجه فزونکنشی با در نظر گرفتن سودمندی مداخله نورو فیدبک در ترمیم عصب روانشناختی. رساله دکتری به دانشگاه تربیت مدرس

میرمهدی، سید رضاء علیزاده، حمید؛ سیف تراقی، مریم (۱۳۸۸). تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضی و خواندن دانش آموزان دبستانی با ناتوانی های یادگیری ویژه، مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. سال نهم، شماره ۱۰۱-۱۲.

نریمانی، محمد سلیمانی، اسماعيل زاهدیابلان، عادل؛ ابوالقاسمی، عباس (۱۳۹۲) مقایسه اثر بخشی آموزش کنش های اجرایی و بازی درمانی در بهبود حافظه کاری ، نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان مبتلا به نارسایی حساب. مجله روانشناسی بالینی. سال پنجم، شماره ۴

هاشمی رزینی، هادی (۱۳۹۲). طراحی و اعتبار یابی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی و اثربخشی آن بر مهارتهای اجتماعی و ارتباطی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا، رساله دکتری روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تهران

هیلگارد، ارنست؛ انکینسون، ریتال، انکینسون، ریچاردسی (۱۳۷۷) زمینه روان شناسی، جلد ۲، ترجمه براهنی، تهران: رشد.

Adams, A.C., Jarrold, C.(2009). Inhibition and the Validity of the Stroop Task for Children with Autism. Journal of Autism and Developmental Disorders. 39 1112-1121.

Alloway.T.P. (2010). Working memory and executive function profiles of individuals withborderline intellectual functioning. Journal of Intellectual Disability Research. 54 (5:448-456.

Anderson , Anderson P, Northam E, Jacobs R, and Catroppa C.(2001).Development of executive functions through late childhood and adolescence in an Australian sample.Developmental Neuropsychology, 20: 385- 406.

apport M.D., Orban.S.A., Kofler, M.J., Friedman.L.M. (2013). Do programs designed to train working memory, other executive functions, and attention benefit children with ADHD? A meta-analytic review of cognitive, academic, and behavioral outcomes. Clinical Psychology Review .3: 1237-1252.

Atzman RD, Elkovitch, N., Young J, Clark LA.(2010). The contribution of executive functioning to academic achievement among male adolescents. Journal of Clinical Experimental Neuro-psychology. 32:455-62.

Au. Alma. M.L. Lam. R, Teng.Y, Lau.KM, Lai. M. K. Chan. C.H &Leung.P. (2011). The relevance of executive functioning to academic performance in Hong Kong adolescents. International Journal of Disable Human Development, 10 (3):179-185.

Barcelo, F.; Escera, C.; Corral, M. J.; & Perianez, J. A. (2006). Task switching and novelty processing activate a common neural network for cognitive control. Journal of Cognitive Neuroscience. 18:1734-1748.

Barenberg., Berse.T., Dutke.S. (2013). Executive functions in learning processes: Do they benefit from physical activity? Review Article. Educational Research Review, 6 (3): 208- 222.

Barkley RA.(2001). The EF and self-regulation: An evolutionary neuropsychological perspective. Neuropsychology Review, 11:1-29.

Barkley, R. A., & Fischer, M. (2011). Predicting impairment in occupational functioning in hyperaction children as adults: Selfreported executive function deficits vs. EF tests. Developmental Neuropsychology. 36(2), 137-161.

Baumeister ,R, F, Vohs, K.(2011) Handbook of self- Tegulation. Published by Gilford press.

Becker, D.R.; Miao, A.; Duncan,r.; McClelland, M.M(2014). Behavioral self-regulation and executive function both predict visuomotor skills and early academic achievement. Early childhood research Quarterly. 29(4): 411-424.

Best, J. R., Miller, P. H., & Naglieri, J. A. (2011). Relations between executive function and academic achievement from ages 5 to 17 in a large, representative national sample. Learning and Individual Differences, 21(4): 327-336.

Bierman, KL.; Nix, RL.; Greenberg, MT ; Blair, C.; Domitrovich, CE.(2008). Executive functions and school readiness intervention: Impact, moderation, and mediation in the Head Start REDI program. Dev Psychopathol. 20(3): 821-843.

Blair.C, Razza. R.(2007). Relating effort fulcontrol, executive function, and false belief understanding to emerging math and literacy ability in kindergarten. Child Development :78(2):647-63,

Blair.C., Raver C.C., Berry.D.J. (2014). Two Approaches to Estimating the Effect of Parenting on the Development of Executive Function in Early Childhood. Developmental Psychology.50(2):554-565.

Boekaerts, M., Pintrich, P. R. & Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. San Diego Academic Press.

Bothma, J., Franciska, L. Monteoy. D. K. (2004). Self-regulated learning as a prerequisite for successful distance learning. 24(2), 141-197.

Bull, R., & Scerif, G. (2001). Executive functioning as a predictor of children's mathematics ability: Inhibition, switching, and working memory. Developmental Neuropsychology, 19: 273-293.

Carlson, S. M. (2005). Developmentally sensitive measures of executive function in preschool children. Developmental Neuropsychology, 28(2): 595-616.

Chung. H.J, Weyandt. L.L ,Swentosky.A.(2014). The Physiology of Executive Functioning. Handbook of Executive Functioning Goldstein is. Naglieri.J.A. Editors. Springer New York Heidelberg Dordrecht London.

Clark, C. A. C., Pritchard, V. E., & Woodward, L. J.(2010) Preschool executive functioning abilities predict early mathematics achievement. Developmental Psychology.46(5): 1176-1191.

conditions (pp. 317-356). New York: Guilford Press.

Conklin.E.M.(2013). An empirical examination of the relatioshipbetween self-regulation & self-control. In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy in Psychology. Georgia Institute of Technology.

Cragg ...,n, Gilmore.C. (2014). Skills underlying mathematics :The role of executive function in the development of mathematics proficiency. Trends in Neuroscience and Education. 3(2): 63-68.

Cuberos-Urbano,.G., Caracuel.A., Valls-Serrano.C., García-Mochón. L., Gracey.F., Verde jo García.A.,(2016) A pilot investigation of the potential for incorporating lifelog technology into executive function rehabilitation for enhanced transfer of selfregulation skills to everyday life. Neuropsychological Rehabilitation. http://dx.doi.org/10.1080/09602011.2016.1187630.

Dahlin, E., Nyber, L., Bäckman, L., Neely, A.S., (2008). Plasticity of executive functioning in young and older adults: immediate training gains, transfer, and long-term maintenance. Psychology and Aging. 23: 720-730.

Denck la, M. B. (2007). Executive function: Building together the definitions of attention deficit/hyperactivity disorder and learning disabilities. In L. Meltzer (Ed.), Executivefunction in education (pp. 5-18). New York: Guilford Press.

Dennis T. Emotional self-regulation in preschoolers: The interplay of child approach reactivity, parenting, and control capacities. Dev Psychol 2006; 42(1): 84-97.

Diamond, A. Activities and programs that improve children's executive functions. Current Directions in Psychological Science. 2012; 21(5), 335-341.

Dowsett, S.M., Livesey, D.J., 2000. The development of inhibitory control in preschool children:effects of "executive skills" training. Developmental Psychobiology. 26: 161-174

Dowson. P.,Guare. R.( 2004) Executive skills in children & adolescents. New York. The Guilford press.

Duckworth, A. L., & Seligman, M. E. P. (2005). Self-discipline outdoes IQ in predicting academic performance of adolescents. Psychological Science, 16(12): 939-944.

Edlin J.M., Lyle.K.B.(2013). The effect of repetitive saccade execution on the attention network test: Enhancing executive function with a flick of the eyes. Brain andcognition. 81: 345-351.

Eling, P.; Derckx, K.; & Maes, R. (2008). On the historical and conceptual background of the Wisconsin Card Sorting Test.Brain and Cognition, 67(3), 247-253.

Enriquez-Geppert. S., Huster. R.J., Herrmann.C.S (2013). Boosting brain functions: Improving executive functions with behavioral training, neurostimulation, and neurofeedback. International Journal of Psychophysiology. 88:1-16.

Eslinger P.J, Flaherty -Craig & C.V, Chakara.F (2013). Handbook of Clinical Neurology. Neurological Rehabilitation Vol. 110 (3rd series)

Espinet S.D; Anderson J.E :Zelazo P.D. (2013). Reflection training improves executive function in preschool-age children: Behavioral and neural effects. Developmental Cognitive Neuroscience 4:3- 15

Foly, Michele Christine (2010). Autism- Related Deficits in Theory of

Friedman, N. P., Miyake, A., Corley, R. P., Young, S. E., Defries, J. C., & Hewitt, J. K. (2006). Not all executive functions are related to intelligence. Psychological Science, 17(2): 172-179.

Gioia, G. A., Isquith, P. K., & Guy, S. C. (2001). Assessment of executive functions in children with neurological impairment. In R. Simeonsson & S. L. Rosenthal (Eds.), Psychological and developmental assessment: Childrenwith disabilities and chronic

Gioia, G. A., Isquith, P. K., Guy, S. C., & Kenworthy, L. (2000). The Behavior Rating Inventory of Executive Function professional manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.

Goldberg, M. C., Mostofsky, S. H., Cutting, L. E., Mahone, E. M., Astor, B. C., Denckla, M.B., et al. (2005). Subtle executive impairment in children with autism and ADHD. Journal of Autism and Developmental Disorders. 35: 279-293.

Goldstein.s;Naglieri.J.A(2014). Handbook of Executive Functioning. Spr ger, New York: Heidelberg Dordrecht London

Hammond.S.I., Muller.U., Carpendale.J.L.M., Bibok M.B., Liebermann-Finestone.D.P. (2012). The Effects of Parental Scaffolding on Preschoolers' Executive Function. Developmental Psychology. 48 (1): 271-281.

Hill, E.L. (2004). Evaluating the theory of executive dysfunction in autism. Developmental review. 24:189- 233.

Hill, Elisabeth L. (2004).Evaluating the theory of executive dysfunction in autism. Developmental Review 24. 189-233.

Holmes, J., Gathercole, S.E., & Dunning, D. L. (2009). Adaptive training leads to sustained enhancement of poor working memory in children. Developmental Science, 12(4): F9 F15.

Homer D.B, Plass. J.L.(2014). Level of interactivity and executive functions as predictors of learning in computer-based chemistry simulations. Computers in Human Behavior 36: 365-375.

Jaeggi, S. M., Buschkuehl, M., Jonides, J., & Shah, P. (2011). Short- and long-term benefits of cognitive training. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 108(25): 10081-10086.

Jankowska.A., Bogdanowicz. M., Shaw. S. (2012). Strategies of memorization & their influence on the learning process among individuals with borderline intellectual function. Neuropsychologica ACTA. 10 (2): 271-290.

Jordan, N.C., Glutting, J., &Ramineni, C. (2010). The importance of number sense to mathematics achievement in first and third grades. Learning and Individual Differences, 20: 82-88.

Karbach, J., & Kray, J. (2008). Age-differences in the transfer of task-switching training. International Journal of Psychology, 43(3-4): 615-616.

Kesler S.R; Lacayo N. J(2011). Apilot study of an online cognitive rehabilitation program for executive function skills in children with cancer related brain injury. Dep Psy Behav Sci, Stanford university.25(1):101-112.

Kirk. H.E, Gray.K., Riby. D.M., Cornish K.M.(2015). Cognitive training as a resolution for early executive function difficulties in children with intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities. 38: 145-160

Klassen, R.M.(2010). Confidence to manage learning: The self efficacy for self regulated learning of early adolescents with learning disabilities. Learning disability Quarterly.33(3): 19-30.

Klingberg, T., Fernell, E., Olesen, P. J., Johnson, M., Gustafsson, P., Dahlström, K., et al, (2005). Computerized training of working memory in children with ADHD: A randomized, controlled trial. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 44: 177-186.

Lan. X. Legare .C.H, Ponitz, C.C., Li S. Morrison.F.J. (2011). Investigating the links between the subcomponents of executive function and academic achievement: A crosscultural analysis of Chinese and American preschoolers. Journal of Experimental Child Psychology 108: 677-692.

Levaux, M.N. „Laroi,F,Malmedier, M., Offerlin-Meyer.l., Danion, J.M., and Van der Linden, M. (2012).Rehabilitation of Executive Functions in a Real-Life Setting: Goal Management Training Applied to a Person with Schizophrenia. Hindawi Publishing Corporation. Case Reports in Psychiatry. doi:10.1155/2012/503023

Lezak MD, Howieson DB, Loring Dw. (2004).Neuropsychological Assessment. (4th Ed.). New York: Oxford University Press.

Maehler C. & Schuchart K. (2009). Working memory functioning in children with learning disabilities: does intelligence make a difference? Journal of Intellectual Disabilities Research 53: 1-10.

Maehler, C. & Schuchart, K.(2009). Working memory functioning in children with learning disabilities: does intelligence make a difference? Journal of Intellectual Disabilities Research. 53, 1-10.

Mc Cland,M.M., Acock.A.C., Morrison.F.G.,(2006).The impact of kindergarten learning related skills on academic trajectories at the end of elementary school. Early Childhood Research Quarterly 21:471-490

Mc Closky.G., Perkins, L.A,& Van Divner, B.(2009). Assessment intervention for executive function difficulties. Routledy. New York.

McCullough.M. E. Willoughby B.L.B.(2009). Religion, Self-Regulation, and Self-Control: Associations, Explanations, and Implications. Psychological Bulletin American, 135(1):69-93

Meltzer. L(2007) Executive function in education from theory to practice. New York: The Guilford press.

Meyer, M.L., Salimpoor, V.N., Wu, S.S., Geary, D.C., &Menon, V. (2010). Differential Contribution of specific working memory components to mathematical achievement in 2nd and 3rd graders. Learning and Individual Differences, 20:101-109.

Mind, Central Coherence and Executive Function as Predictors of social Competency in a N ORMAL Control sample. A dissertation submitted in partial fulfillment of the degree of Doctor of Philosophy Fairleigh Dickinson University

Miranda R, Valderrama J, Tsypes A, Gadol E, Gallagher M.(2013). Cognitive inflexibility and suicidal ideation: Mediating role of brooding and hopelessness. Psychiatry Research. 210; 174-181

Miyake A., Friedman N. P., Emerson M. J., Witzki A. H., Howerter A. & Wager T.D. (2000) The unity and diversity of executive functions and their contributions to complex 'frontal lobe' tasks: a latent variable analysis. Cognitive Psychology 41: 49-100.

Muraven, M.;. Baumeister.R.F.: Tice.D.M(1999). Longitudinal improvement of self regulation through practice: Building self- control strength through repeated exercise..Journal of Social Psychology, 139(4), 446-458.

Oei. A.C, Patterson.M.D. (2014). Playing a puzzle video game with changing requirements improves executive functions. Computers in Human Behavior. 37,216-228.

Ortega LA, Tracy BA, Gould TJ, Parikh V. (2013) Effects of chronic low-and high-dose nicotine on cognitive flexibility in mice. Behav Brain Res. 238: 134-45.

Penington, B. F. (2009). Diagnosing learning disorders: A Neuropsychological framework. New York: Guilford Press.

Penington, B. F., & Ozonoff, S. (1996)." Executive Function and developmental psychopathology". Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37, 51-87.

Ponitz, C. C., McClelland, M. M., Matthews, J. S., & Morrison, F. J. (2009). A structured observation of behavioral self-regulation and its contribution to kindergarten outcomes. Developmental Psychology. 45: 605-619.

Raajmakers, M., Smidts, D., Sergeant. J., Massen, G.(2008).Executive function in preschool children with aggressive behavior: impairments in inhibitory control. Journal of abnormal child psychology. 36: 1097-1107. R

Reynold C.R., Horton.A.MN.(2014). The Neuropsychology of Executive Functioning and the DSM-5. Handbook of Executive Functioning Goldstein is. Naglieri. J.A. Editors. Springer New York Heidelberg Dordrecht London.

Rigau.E., Martinez-Leal.R.(2013). Borderline Intellectual Functioning: Consensus and good practice Guidelines. Rev Psiquiatr Salud Mental (Barc.);6(3):109-120

Riggs, N.R, Greenberg, M.T, Kusche, C.A, Pentz, M.A.(2006). The meditational role of neurocognition in the behavioral outcomes of a social-emotional prevention program in elementary school students: Effects of the PATHS curriculum. Prevention Science. 7:91-102.

Ropovik, Ivan. (2014). Do executive functions predict the ability to learn problem-solving principles? Intelligence, 44: 64-74.

Rosenblum S, Aloni T, Josman N.(2010). Relationships between handwriting performance and organizational abilities among children with and without dysgraphia: A preliminary study. Res Dev Disabil.; 31(2):502-509

Sadeh. S., Burns. Matthew K, and Sullivan. Amanda L. (2012). Examining an Executive Function Rating Scale as a Predictor of Achievement in Children at Risk for Behavior Problems. School Psychology Quarterly. 27(4):236-246.

Salminen, T., Strobach, R., Schubert, T., (2012). On the impacts of working memory training on executive functioning. Frontiers in Human Neuroscience. 6: 1-11.

Salvador-Carulla. L., Garcia-Gutiérrez. C.G., Gutiérrez-Colosia.M.R., Artigas-Pallarès. J., Ibanez. J.G. Pérez. J.G., Pla.M.N., Inés.F.A., Isus.S., Cereza. J.M., Poole.M., Lazcano.G.P., Monzon.P., Leiva.M., Parellada.M., Nonell.K.G., Hernandez.A.M., & et al. (2013). Borderline Intellectual Functioning: Consensus and good practice guidelines. Rev Psiquiatr Salud Ment (Barc,). 6(31:109.--120

Schuiringa, H., Van Nieuwenhuijzen, M., Orobio de Castro, B., & Matthys, W.(2016). Executive functions and processing speed in children with mild to borderline intellectual disabilities and externalizing behavior problems. Child neuropsychology. http://dx.doi.org/10.1080/09297049.2015.1135421

Sesma H. Ww, Mahone, E. M. Levine T, Eason SH, Cutting LE.(2009).thecontribution of executive skills to reading comprehension. Child Neuropsychology; 15:232- 46.

Shaw, S. Grimes, D. Bulman, J. (2005). Educating slow learners: Are charter the last, best hope for their educational success? The Charter Schools Resource Journal.1(1).

Soderqvist, S., Bergman Nutley, S., Ottersen, J., Grill, K. M., & Klingberg, T(2012). Computerized training of non-verbal reasoning and working memory in children with intellectual disability. Frontiers in Human Neuroscience. 6:271, 1-8.

Suchy, Y. (2009). Executive functioning: Overview, assessment and research issues for non neuropsychologists. The Society of Behavioral Medicine, 37, 106-116.

Tamm, L., Epstein, J. N., Peugh, J. L., Nakonezny, P. A., & Hughes, C. W. (2013). Preliminary data suggesting the efficacy of attention training for school-aged children with ADHD. Developmental Cognitive Neuroscience, 4:16-28.

Thorell L. B; Lindqvist S; Bergman S; Bohlin G; Klingberg t.(2008) Training & transfer effects of executive functions in preschool children. Developmental Science. 11: 969-976.

Tulbure, B. T., & Siberescu, I. (2013). Cognitive training enhances working in healthy adults; A pilot study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 78, 175-179.

Van der Molen, M. J., Van Luit, J. E. H., Van der Molen, M. W., Klugk ist, I., & Jongmans, M. J.(2010). Effectiveness of a computerised working memory training in adolescents with mild to borderline intellectual disabilities. Journal of Intellectual Disability Research. 54, 433-447.

Verbeken. S., Braet. C., Goossens. L., van der Oord.S.(2013). Executive function training with game elements for obese children: A novel treatment to enhance self-regulatory abilities for weight- control. Behaviour Research and Therapy 51 ,290 - 299.

Wass. S.V, Scerif. G & Johnson.M.H.(2012) Training attentional control & working memory- is younger, better? Developmental Review. 32(4): 360-387.

Willcutt, E.G., Doyle, A.E., Nigg, J.T., Faraone, S.V. & Pennington, B.F. (2005). Validity of the executive function theory of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: A meta analytic review. Biological Psychiatry, 57(11), 1336-1346.

Wolfe, M., E. (2004). Executive function processes: Inhibition, working memory, planning & attention in children & youth with attention deficit-hyperactive disorder, doctoral dissertation, Texas: Tamu university.

Wsterberg.H, Jacobaeus. H, Hirvikoski.T, Clevberger.P, Ostensson.M.L, Klingberg.T.(2007). Computerized working memory training after strok- a pilot study. Brain Injury. 21, 21-29.

Zimmerman, B. & Schunk, D. (2001). Self-regulated learning and academic achievement: theoretical perspectives (2nd ed.). Mahwah, NJ: Erlbaum.



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

karkerd ejrayi 2_1555792010_25852_2383_1460.zip0.12 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت