سرفصل های پروژه
شامل موارد زیر است :
تعریف عواطف
ويژگى هاى رشد عاطفى نوجوان
2-2-3- انواع عواطف در دوره نوجوانى
الف ـ ترس
ب)- کم رویی که با ترس از وضع موجود در محیط همراه است
ج)- پریشانی که با ترس همراه است
د)- افسردگی
مقدمه ای بر کنترل عواطف
عوامل عاطفى و همبستگى اجتماعى
الف) عواطفى كه تابع عوامل طبيعى هستند
ب) عواطفى كه تابع عوامل طبيعى نيستند
پرورش عواطف
احساسات
راهبردهاي کنترل احساسات ناخوشایند
کنترل براساس یادگیری عاطفی
عوامل تعيين كننده جو عاطفي خانواده
بررسي مفاهيم مربوط به مؤلفه هاي کنترل عواطف
ویژگی افراد ماهر در تخلیه خشم
دیدگاه های نظری خشم
پيشينه تحقيقاتي
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان:ندارد
نوع فایل: word
منبع:
دارد (فارسی و لاتین)
تعداد صفحات: 54
گارانتی بازگشت وجه:
دارد
( کیفیت فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه مطلب
تعریف عواطف
معمولاً پاسخ مردم به این که عواطف چیست، این است که عواطف یعنی احساس محبت و علاقه و بروز آن احساس نسبت به شخص دیگر. گاهی هم می شنویم که می گویند: فلانی آدم عاطفی است. و منظورشان این است که فلانی آدم لطیف و حساس و پرمحبتی است. درمجموع وقتی صحبت از عواطف می شود بلافاصله حالت احساسی خوشایندی از جنس عشق و محبت به ذهن متبادر می شود(احمدی، 1385).
معمولاً هیجان[1] و عواطف نیز از نظر علوم رفتاری یکسان یا نزدیک به هم معنی شدهاند. هیجان، واکنش احساسی پیچیدهای است مرکب از یک عده تغییرات فیزیولوژیک که در تغییرات بدنی که مقدمه ی اعمال آشکارند، ظاهر می شود. پس هیجان یاعاطفه نوعی واکنش است. یعنی نوعی رفتار و جنبهی احساسی دارد یعنی ناشی از یک حس و ادراک آن است. از آنجا که احساس در انسانها دارای جنبههای خوشایند یا ناخوشایند است. پس عواطف و هیجانها که رفتارهای ناشی از احساسهای انسان است. خود دارای جنبههای خوشایند و ناخوشایند می باشد. بنابراین تصور اینکه عواطف تنها دارای بار خوشایند است، درست نیست. با چند مثال از هیجانها و عواطف به اثر آنها در زندگی می پردازیم. حالت هایی مثل غم، شادی، خشم، عصبانیت، ترس، اضطراب، افسردگی همگی حالت های عاطفی یا هیجانی است که به نوعی عکس العمل رفتاری را نیز با خود دارد(ایمانی و مهترپور، 1390).
شیوههای بروز عواطف در افراد، گوناگون است و تحت تاثیر یادگیری و زمینههای زیستی و ارثی قرار می گیرد. اما آنچه قطعیت دارد این است که رفتارهای عاطفی بیشتر متاثر از الگوهای محیطی است و چون این رفتارها جنبهی یادگیری دارد، بنابراین می توان برنامههایی برای آموزش ایجاد تعادل و هماهنگی در بروز عواطف در نظر گرفت و به این ترتیب بطور غیرمستقیم به کودکان کمک کرد تا عواطف خود را به نحو درست بروز دهند. عدهای فکر می کنند که تسلط بر رفتار عاطفی یعنی کوشش برای سرپوش گذاشتن برآن
[1] Emotion
kontor avatef_1517595758_4400_2383_1417.zip0.11 MB |