سرفصل های پروژه
شامل موارد زیر است :
مبانی نظری نحوه برخورد والدین و نوجوان. 12
نقش عاطفی و اخلاقی خانواده. 12
مقام و موقعیت کودک در خانواده. 12
نقش روانی و اجتماعی خانوادهها در برخورد با فرزندان. 15
نقش خانواده بر رشد و تکامل استعداد. 19
خانواده با کارکرد نامطلوب... 22
انواع خانواده با کارکرد نامطلوب... 23
درگیری و اصطکاک بین والدین.. 25
تغییر رفتار والدین نسبت به عملکرد فرزندان خود. 25
ارتباط مؤثر والدين با فرزندان در محيط خانواده. 26
شیوه فرزند پروری از نظر بامریند. 37
خصوصیات سبکهای فرزند پروری.. 42
سبکهای فرزند پروري والدين.. 43
ارتباط الگوهاي ارتباطي با تعارضات والدين و فرزندان. 46
سن و تعارضات والدين – نوجوان. 49
جنسيت و تعارضات والدين- نوجوان. 51
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان:ندارد
نوع فایل: word
منبع:
دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش:
دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات: 55
گارانتی بازگشت وجه:
دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه ای از مطالب:
مبانی نظری نحوه برخورد والدین و نوجوان
نقش عاطفی و اخلاقی خانواده
خانواده اولین محلی است که طفل احساسات و عواطف قوی و یا ضعیف خود را به دست میآورد. خانواده وسیلهای برای انتقال آداب و اخلاق و رسوم و سنت صحیح یا غلط است.
کودک در خانه اخلاق، اعتمادبهنفس، پاکدلی، مقررات، احترام به قانون، ادب، انسانیت، مهر و عاطفه، انس و الفت و یگانگی و مهرورزی را یاد میگیرد و یا خشونت و بیبندوباری و کینهتوزی و سختدلی و ... را میآموزد.
اسلام به تربیت اخلاقی و اجتماعی افراد و ایجاد حس نوعدوستی به دیگران توجه ویژه دارد. خودخواهی و بیتوجهی نسبت به نیازهای دیگران را ریشه بسیاری از زشتیها شمرده است. بر این اساس محبت به خلق خدا و دوستی با آنها از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است (محمودیان، شرفی، خوشبین و احمدی، 1383).
مقام و موقعیت کودک در خانواده
وضع کودکان در یک خانواده و در خانوادههای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، کودکی که تنها فرزند خانواده است، وضع خاصی دارد، مسنترین کودک، کوچکترین کودک، کودکان متوسط، تنها پسر میان دخترها، تنها دختر میان پسرها، زیباترین کودک، زشتیترین کودک، باهوشترین کودک، کمهوشترین کودک، دختر یا پسر بودن کودک در طرز پرورش او نحوه برخورد و ارتباط والدین با یکدیگر و با کودک و دیگران با وی کاملاً مؤثر است (شرفی، 1368).
محبت والدین ازجمله اصیلترین و اساسیترین احتیاجات اساسی روانی افراد برخورداری از محبت است. کودکی که در اولین سالهای زندگی از محبت و تأمین عاطفی والدین محروم باشند در خانه احساس ناامنی میکنند، از زندگی راضی نبوده و همیشه گرفته و سرد و خشک برخورد میکنم، برعکس کودکانی که از محبت و تأمین عاطفی بهقدر کافی برخوردار بودهاند، قدرت تفاهم و همکاری بیشتری دارند، احساس سکون و آرامش میکنند، اعتماد به خویشتن در آنها قوی است و نسبت به معیارهای اخلاقی حساس میباشند. کودکان بیش از غذای خوب، گرم، اسباببازی و هوای آزاد، نیازمند آناند که مقبول والدین قرار گیرند و دوست داشته شوند و احساس کنند که به کسی تعلق دارند (شرفی، 1368).
خانواده و تربیت اجتماعی
اجتماعی شدن[1] یا جامعه پذیری جریانی است که از طریق آن فرد الگوهای جامعه و یا گروه خود را می آموزد و آن ها را جزئی از نظام خویش می سازد، این الگوها شامل هنجارها، ارزشها، زبان، مهارت های جامعه چگونگی عملکرد فرهنگ ومورد پذیرش جمع است. این فرآیند درسه مرحله صورت می گیرد که اولین و پاید ارترين مرحله آن درخانواده روی می دهد (خسروی د، 1380).
[1] - Socialization
barkhod valeden_1515002531_3058_2383_1917.zip0.09 MB |