خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های ارزش های شخصی و قضاوت اخلاقی

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های ارزش های شخصی و قضاوت اخلاقی

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

شخصیت ........................................................................................................................................................... 9

1-1-2 معنا و مفهوم شخصیت ................................................................................................................................ 9

2-1-2 رویکرد صفت ............................................................................................................................................. 10

1-2-1-2 نظریه بقراط .......................................................................................................................................... 10

2-2-1-2 نظریه آلپورت ........................................................................................................................................ 11

3-2-1-2 نظریه کتل ............................................................................................................................................ 11

4-2-1-2 نظریه آیزنک ......................................................................................................................................... 11

5-2-1-2 مدل پنج عاملی ..................................................................................................................................... 12

2-2 ارزش‌های شخصی ......................................................................................................................................... 14

1-2-2 کلّیات ......................................................................................................................................................... 14

2-2-2 ارزش‌های آلپورت، ورنون، لیندزی ........................................................................................................... 15

3-2-2 نظریه شری و ورما ..................................................................................................................................... 16

3-2 قضاوت اخلاقی ............................................................................................................................................... 17

1-3-2 جنبه شناختی ........................................................................................................................................... 17

1-1-3-2 نظریة رشد اخلاقی پیاژه ...................................................................................................................... 17

2-1-3-2 نظریه رشد اخلاقی کولبرگ ................................................................................................................. 19

1-2-1-3-2 کلیات نظریه کولبرگ ....................................................................................................................... 19

2-2-1-3-2 مراحل نظریه کولبرگ ...................................................................................................................... 20

1-2-2-1-3-2 سطح 1 : اخلاق پیش قراردادی .................................................................................................. 20

1-1-2-2-1-3-2 مرحله 1 : جهت گیری اطاعت و تنبیه .................................................................................. 20

2-1-2-2-1-3-2 مرحله 2 : جهت گیری لذّت گرایانه و خودگرایانه ................................................................. 20

2-2-2-1-3-2 سطح 2: سطح اخلاق قراردادی (10 تا 13 سالگی) ................................................................... 21

1-2-2-2-1-3-2 مرحله 3 : جهت گیری پسر خوب – دختر خوب .................................................................. 21

2-2-2-2-1-3-2 مرحله 4: اخلاق احترام به قانون گذار و حفظ نظم اجتماعی................................................. 21

3-2-2-1-3-2 سطح 3 : اخلاق فوق قراردادی یا اخلاق مستقل (13 سالگی به بعد) ....................................... 22

1-3-2-2-1-3-2مرحله 5: اخلاق قراردادهای اجتماعی یا حقوق و منافع فردی و قوانین پذیرفته شده مردمی22

2-3-2-2-1-3-2 مرحله 6 : اصول اخلاقی جهانی ............................................................................................. 22

3-2-1-3-2 ویژگی‌های مراحل رشد اخلاقی از نظر کولبرگ .............................................................................. 23

4-2-1-3-2 ارزیابی نظریة کولبرگ ..................................................................................................................... 24

2-3-2 جنبه عاطفی رشد اخلاقی ........................................................................................................................ 26

1-2-3-2 نظریه روان تحلیلی فروید ..................................................................................................................... 27

3-3-2 جنبه رفتاری ............................................................................................................................................. 29

1-3-3-2 نظریة یادگیری اجتماعی ...................................................................................................................... 30

2-3-3-2 نظریة هوفمان ....................................................................................................................................... 30

4-2 پژوهش‌های داخلی و خارجی مرتبط با پژوهش ........................................................................................... 31

1-4-2 پژوهش‌های داخلی .................................................................................................................................... 31

2-4-2 پژوهش‌های خارجی .................................................................................................................................. 32

منابع فارسي ........................................................................................................................................................... 92

منابع انگلیسی ...........................................

مشخصات فایل

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:74

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

معنا و مفهوم شخصیت


اصطلاح شخصیت از کلمه لاتین پرسونا[1] به معنای نقاب اخذ شده است. در یونان باستان، بازیگران به هنگام نمایش ماسکی را به صورت خود می‌زدند و از طریق آن نقش واقعی خود را که در ارتباط با همان نقاب بوده است ارائه می‌دادند. مردم نیز سعی دارند رفتار خود را مطابق خواسته ها و انتظارات اجتماعی بروز دهند. شخصیت یک مفهوم انتزاعی است که از طریق انسجام و هماهنگی مجموعه ای از خصوصیات معنا پیدا می‌کند. این خصوصیات عبارتند از: عواطف و هیجانات، انگیزه ها، افکار، تجارب و ادراکات. از سوی دیگر شخصیت تنها شامل جنبه های ظاهری رفتار نیست بلکه معنای واقعی شخصیت چند بعدی است و این ابعاد شامل طیفی از فرایندهای درونی و ذهنی است که افراد را وادار به انجام رفتار معینی می‌کند (دارابی، 1384).


صاحب نظران مختلف هر کدام از منظر و دیدگاه خود به تعریف این موضوع پرداخته‌اند که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:


جی. پی. گیلفورد[2] (1959) شخصیت را این گونه تعریف کرده است : "شخصیت عبارت از الگوی منحصر به فرد صفات شخصیتی است" در حالی که ریموند کتل[3] (1950) شخصیت را این گونه تعریف کرده است: " شخصیت امکان پیش بینی آنچه را که فرد در موقعیتی خاص انجام خواهد داد، فراهم می‌کند" (راس، 1373).


برگر[4] (1993) شخصیت را این گونه تعریف می‌کند: " شخصیت عبارت است از الگوهای با ثبات رفتار که از درون افراد برمی خیزد". البتّه این که رفتار یا شخصیت از درون انسان بر می‌خیزد دلیل بر تأثیر نداشتن عوامل بیرونی نیست­­­­­ بلکه این به معنای آن است که پاسخی که افراد به محرّک می‌دهند از درونشان نشأت می‌گیرد زیرا تا سازه‌هایی در درون انسان نباشد، رفتاری از وی سر نخواهد زد. حال این سازه ها می‌تواند فطری باشد یا اکتسابی و حاصل تربیت والدین و یا انتظارات جامعه باشد (دارابی،1384).


کارل راجرز[5] شخصیت را به عنوان خویشتن سازمان یافته دائمی و ماهیت ادراک شده از نظر ذهنی در نظر می‌گیرد که در مرکز تمام تجربه های ما قرار دارد. برای اریک اریکسون[6] زندگی بر اساس سلسله بحران‌های روانشناختی جریان می‌یابد و شخصیت کارکرد پیامدهای آن‌هاست. جورج کلی[7] شخصیت را به عنوان مسیر منحصر به فرد معناسازی[8] فرد، خارج از تجربیات زندگی تعریف می‌کند (هجل و زیگلر، 1379).

گوردون آلپورت[9] در مطالعات خود در زمینه شخصیت بیش از 50 تعریف مختلف را بررسی کرد و سپس تعریف خود را ارائه داد: " شخصیت سازمان پویایی از نظام‌های جسمی- روانی در درون فرد است که رفتار و افکار ویژة او را تعیین می‌کند" (آلپورت، 1961، به نقل از شولتز، 1384).


همان‌طور که اشاره شد اگر نظرات روانشناسان شناخته شده در زمینه شخصیت را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که معنای شخصیت از دیدگاه هر کدام از آن‌ها بستگی به نظریة شخصیتی آن‌ها دارد. امّا با بررسی و مقایسة نظرات آن‌ها می‌توان به چند توافق اساسی در بین آن‌ها دست یافت:


1- این که شخصیت به چیزی فراتر از مفهوم ریشه ای " تصور سطحی اجتماعی " و به چیزی بسیار اساسی‌تر و با ثبات‌تر در فرد اشاره دارد.


2- این که شخصیت یک ساختار فرضی در فرد در نظر گرفته می‌شود که به رفتار فرد سازمان می‌دهد.


3- این که با مطالعه شخصیت می‌توان به تفاوت‌های فردی دست یافت.


4- این که شخصیت به یک موضوع مستمر تکاملی اشاره دارد که هم گرایش‌های ژنتیکی و هم تجربه های اجتماعی و شرایط محیطی متغیّر را در بر دارد (هجل و زیگلر، 1379).


2-1-2 رویکرد صفت[10]


برخی از نظریه های شخصیت به این موضوع پرداخته‌اند که شخصیت افراد مختلف دارای خلق و خوی خاص و یا به عبارتی صفات خاص است که این صفات در طول زندگی افراد ثابت هستند و در اعمال فرد خود را نشان می‌دهند. تیپ‌های شخصیتی هم این گونه به وجود می‌آیند که مجموعه ای از این صفات در افراد باعث به وجود آمدن یک تیپ خاص شخصیتی می‌شود. از این دست نظریات، می‌توان به نظریات بقراط آلپورت[11]، کتل[12] و آیزنک اشاره نمود (پروین، ترجمه جوادی و کدیور، 1386).

منابع:

منابع فارسی


اعظم آزاده، منصوره. (1387). نقش بندی گروه های سنّی در جهت گیری ارزشی، نگرشی و رفتاری: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.


امامي پور، سوزان و سبزميداني، پگاه. (1389). ارتباط ویژگی‌های شخصيتي و کمال گرايي با سلامت عمومي دانشجويان. تحقيقات روانشناختي بهار، 2 (5)، 106-95.


اميرخاني، اميرحسين و وحدت، داوود و خضريان، سميرا. (1389). ارتباط بين اخلاق اينترنتي و پنج الگوي شخصيتي دانشجويان. اخلاق در علوم و فناوري پاييز و زمستان، 5 (4-3)، 66-57.

برهاني، فريبا و عباس زاده، عباس و كهن، مهري و فضايل، محمّدعلي. (1389). مقايسه توانايي استدلال اخلاقي پرستاران و دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشکي کرمان در برخورد با معضلات اخلاقي. مجله اخلاق و تاريخ پزشكي پاييز، 3 (4)، 81-71.

بشليده،كيومرث و هاشمي، سيّد اسماعيل و چرخ آبي، مرتضي و دميري، حجّت. (1390). ارتباط بين صفات شخصيتي و نگرش‌های مذهبي در دانشجويان با استعداد درخشان. 25، مجله علوم رفتاري، سال 5 شماره2 (مسلسل 16)، 163-157.

بيرامي، منصور و پوراسماعیلي، اصغر و صالحي حيدرآباد، مجتبي و عندليب كورايم، مرتضي.(1390). بررسي نقش عامل‌های شخصيتي در پيش بيني تحول اخلاقي و ميزان نوع دوستي. پژوهش‌های نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز)، 6(21)، 76-61.


بی ریا، ناصر (1385). روانشناسی رشد با نگرش به منابع اسلامی. ( چاپ چهارم). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).


پروین، لارنس. ای. (1384). روانشناسی شخصیت (نظریه و تحقیق). (ترجمة محمّد جعفر جوادی و پروین کدیور، 1384). تهران: مؤسّسه خدمات فرهنگی رسا.


جلالی، ر. (1384). بررسی ویژگی‌های شخصیتی همسران جانبازان با نوع معلولیت جانباز و مقایسه آن‌ها با همسران افراد عادّی، پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

حكيم جوادي، منصور و غلامعلي لواساني، مسعود و حقيقت گو، مرجان و زبردست، عذرا. (1389). بررسي رابطه ميزان افسردگي، اضطراب، استرس و عوامل شخصيت در فرزندان ايثارگران. طب جانباز، 3 (9)، 16-9.


دارابی، جعفر (1384). نظریه های روانشناسی شخصیت (رویکرد مقایسه ای). تهران: انتشارات آییژ.

دلاور، علی (1383). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات رشد.

راس، آلن. اُ (1373). روانشناسی شخصیت (نظریه ها و فرآیندها). (ترجمه سیاوش جمال فر،1373) تهران: انتشارات بعثت.


زادشير، فرزانه و استکی، مهناز. (1388). مقايسه قضاوت اخلاقي و رشد اجتماعي دانش آموزان دبستان‌های غير انتفاعي تحت تعليم آموزش قرآن به شيوه حفظ با معاني با غير انتفاعي عادي. فصلنامه روان‌شناسي كاربردي، سال3، شماره2، 42-27.

زندي پور، طيبه و ژيان باقري، معصومه.(1385). نقش داستان درماني به روش مشاوره گروهي بر رشد استدلال اخلاقي دختران نوجوان بزهكار كانون اصلاح و تربيت تهران. دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي، 8 (30)، 104-87.


زيرك، محمد و مقدسيان، سيما و عبداللّه زاده مهلاني، فرحناز و رحماني، آزاد. (1389). سطح تکامل اخلاقي دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشکي تبريز. مجله پرستاري و مامايي، 5 (18)، 14-5.


شری، جی، پی و ورما،آر،پی. (1994). پرسشنامه ارزش‌های شخصی (PVQ). (ترجمه کرمی، ابوالفضل،1382). تهران: موسسه تحقیقات علوم رفتاری-شناختی سینا


شولتز، دوان (1384). نظریه های شخصیت. (ترجمه یوسف کریمی، فرهاد جمهری، سیامک نقش بندی، بهزاد گودرزی، هادی بحیرایی و محمدرضا نیکخو، 1384). (چاپ پنجم). تهران: نشر ارسباران.


ضيايي، مريم و پوراعتماد، حميدرضا و تقاء، منصوره. ( 1389). قضاوت اخلاقي در بيماران دچار آسيب قشر پيش پيشاني راست. تازه هاي علوم شناختي، سال 12، شماره3 (مسلسل 47)، 8-1.


ضیائی، مریم و پوراعتماد، حمید رضا و حسن زاده توکّلی، محمّدرضا. (1389). آيا قضاوت اخلاقي وابسته به فرهنگ است؟ مجلّه علوم رفتاری، دوره 4 ، شماره 3، 231-225.

طالب زاده ثاني، هادي و كديور، پروين. (1387). بررسي رابطه دانش فراشناخت اخلاقي (فرا اخلاق) با استدلال و رفتار اخلاقي. فصلنامه تعليم و تربيت بهار 1387، (1)24 (مسلسل 93)، 32-7.

فرهنگي، علي اكبر و بازرگان، عبّاس و طبيبي، سيّدجمال الدّين و ناوي پور، حسن. (1389). ویژگی‌های اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني (يک مطالعه کيفي). مجله اخلاق و تاريخ پزشكي، 4 (ويژه نامه)، 42-55.


فرید، ابوالفضل و سعدی پور، اسماعیل و کریمی، یوسف و فلسفی نژاد، محمّدرضا. (1389). اثربخشی روش‌های آموزش مستقیم،آموزش شناختی اخلاق، شفّاف سازی ارزش‌ها و تلفیقی بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان. فصلنامه علمی پژوهشی روان‌شناسی دانشگاه تبریز، سال پنجم، شماره 19، 111-91.


قضاوت پور، مسعود (1389). بررسی تأثیر آموزش فلسفه بر رشد اخلاقی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی منطقه 9 تهران در سال تحصیلی 89-88. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبایی.


قویدل، حسین و علی اقدم، اصغر و آقازاده، رستم. (1389). تأثیر تعاملی ویژگی‌های شخصیتی و یادگیری خودنظم داده شده بر عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور ماکو. فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، (2)5، 165-143.


كريم زاده، صادق. (1387). بررسي مقايسه اي رابطه شاخصه هاي تربيت اخلاقي (داوري اخلاقي و رفتار اخلاقي) با مولفه هاي ادراك خود در نوجوانان عادي و داراي مشكل رفتاري. تربيت اسلامي، (3)6 ،160-123.


كريمي، يوسف. (1380). روانشناسي شخصيت .تهران: موسّسه نشر ويرايش.


کیامهر، جواد. (1381). هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه 5 عاملی شخصیت NEO.F.F.I و بررسی ساختار عاملی آن (تحلیل تأییدی) در بین دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبایی.

گروسی فرشی، میرتقی (1380). رویکردی نوین در ارزیابی شخصیت (کاربرد تحلیل عاملی در مطالعات شخصیت). تبریز: جامعه پژوه و دانیال.


لاینون، ریچارد. ای و گوداشتاین، لئونارد. دی (1382). ارزیابی شخصیت. (ترجمه سیامک نقش بندی، علی قربانی، حمیدرضا حسین شاهی براواتی و الهام ارجمند، 1382). تهران: نشر روان.


محمودیان دهکردی. الف. (1386). هنجاریابی و روایی و پایایی تیپ نمای مایرز- برگرز در میان کارکنان ادارات شهرکرد، پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه اصفهان.


هجل، لاری. ای و زیگلر، دانیل، جی (1379). نظریه های شخصیت(مفروضه های اساسی، پژوهش و کاربرد). (ترجمه علی عسگری، 1379). ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی (ساوه).

هومن، حیدر علی(1373). استنباط آماری در پژوهش رفتاری. (چاپ دوم). تهران: نشر پارسا.


فرضی گلفرانی. مرجان و محمّد اسماعیل، الهه (1382). بررسی مراحل رشد اخلاقی کودکان و نوجوانان 6 الی 17 ساله دارای اختلال سلوک شهر تهران.


مطلق، عادله (1390). اثر داستان‌های معماگونه اخلاقی بر رشد قضاوت اخلاقی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر لاهیجان. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبایی.



منابع لاتین


Asayesh, M. H., & Bahramizadeh, H. (2011). Examination of Personal Values System and Its Changes Among Young People. Social and Behavioral Sciences, 30, 1390 – 1394.


Ashton, M.C., & Lee, K., & Perugini, M., & Szarto, P., & Devries, R., & Di Boies, K., & De Read, B. (2004). A six-factor structure of personality descriptive adjective: solution from psychological studies in seven languages. Journal of Personality and Social Psychology, 86(2), 356-366.


Beer, A., & Brooks, C. (2011) . Information quality in personality judgment: The value of personal disclosure. Journal of Research in Personality, 45, 175–185


Beutel, A. M., & Marini, M. M. (1995). Gender and values. American Sociological Review, 60, 436-448.


Bobowika, M., & van Oudenhovenb, J. P., & Basabea, N., & Telletxeaa, S., & Páeza, D .(2011).What is the better predictor of students’ personal values: Parents’ values or students’ personality? International Journal of Intercultural Relations, 35(4) ,488–498


Bucciarelli, M., Laird, P. N. J., (2008). The Psychology of Moral Reasoning, Judgment and Decision Making, (3)2,33-41.


Clarke,S., & Robertson, I.T.(2005). A meta analystic review of the big five personality factors and accident involvement in occupational and non-occupational settings. Journal of Occupational and Organisational Psychology, 78, 355-376.


Contessa, J., & Kyriakides, T. & Kim, D. (2012). Can Moral Reasoning Predict General Surgery Residents' Clinical Competence? Journal of Surgical Education, 69(1), 17–22.


Dirilen-Gümüş, O. (2010). The effect of religiosity on political ideology via value types and personality traits: A comparison between Turkey and USA. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 5, 12-17


Eccles, J. S., & Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. Annual Review of Psychology, 53, 109–132.


Feather, N. T. (1988). From values to actions: Recent applications of the expectancyvalue model. Australian Journal of Psychology, 40, 105–124.


Flack, J.C., & de Waal, F.B.M. (2000) ‘Any animal whatever’: Darwinian building blocks of morality in monkeys and apes. In Evolutionary Origins of Morality (Katz, L.D., ed.), pp. 1–29, Imprint Academic


Greene, J., & Nystrom, L. E., & Engell, A. D., & Darley, J. M., & Cohen, J. D. (2004). The neural bases of cognitive conflict and control in moral judgment. Neuron, 44(2), 389–400.


Green, J., & Haidt, J. (2002). How (and where) does moral judgment work? Trends in cognitive sciences, 6 (12), 517-523


Haslam, N., & Whelan, J., & Bastian, B. (2009). Big Five traits mediate associations between values and subjective well-being. Personality and Individual Differences,46, 40–42.


Hyland, M. E. (2003). A Measure of positive health - related quality of life. Psychological Reports, 71, 1137-1138.


Lea, P., & Katja K. (2000). Identity Development in Adulthood: A Longitudinal Study, Journal of Research in Personality, 34, 445–470.


Linley, P.A., & Joseph, S. (2004). Positive psychology in practice. N J, Hoboken: John Wiley & Sons, Inc.


Lönnqvist, J. E., & Jasinskaja-Lahti, I., & Verkasalo, M. (2011). Personal Values Before and After Migration : A Longitudinal Case Study on Value Change in Ingrian-Finnish Migrants. Social Psychological and Personality Science, 2(6), 584-591.


Newcomer, P.L. (1993).Understanding and teaching emotionally disturbed children and adolescents. (2nd ed.). Austin, texas : pro-ed, inc.


O'Brien, J. M. (2000). An examination of the relationships between moral reasoning ability and personality type preference in pre-service teachers utilizing the DIT and the MBTI. Doctoral Dissertation . Regent University.


Olver J. M., & Mooradian T. A. (2003). Personality traits and personal values: a conceptual and empirical integration. Personality and Individual Differences, 35 (1), 109-125


Ozer, D. J., & Benet-Martinez, B. (2006). Personality and the prediction of consequential outcomes. Annual Review of Psychology, 57, 401–421.


Parks, L., & Guay, R. P. (2009). Personality, values, and motivation. Personality and Individual Differences, 47, 675–684


Roccas, S., & Sagiv, L., & Schwartz, Sh. H., & Knafo, A . (2002). The Big Five Personality Factors and Personal Values. Pers Soc Psychol Bull. 28 (6), 789-801.


Rokeach, M. (1973). The Nature o f Human Values. New York: Free Press.


Shakerian A., & Fatem A., & Farhadian M. (2011). A survey on relationship between personality characteristics and marital satisfaction. Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Scineces Spring. 16(1 (serial number 59)), 92-99.


Solomontos-Kountouri, O., & Hurry, J. (2007). Political, religious and occupational identities in context: Placing identity status paradigm in

context. Journal of Adolescence.


Suchulthesis, D . P., & Blustein. D. L. (1994). Contributios of Family Relationships Factors to the Identity Formation Process. Journal of Counseling and Development. 73, 159-166.


Triandis, H., Bontempo, R., Villarel, M. J., Asia, & Lucca, N. (1998). Individualism and Collectivism: Cross-Cultural Perspectives on self in gorop relationships. Journal of Personality and Social Psychology, 54, 323-338.


Unger, L. S. (1995). Observations: A cross-cultural study on the affectbased model of humor in advertising. J Advertising Res, 35, 66-71.


Veage, S. & Ciarrochi, J. & Heaven, P.C.L. (2011). Importance, pressure, and success: Dimensions of values and their links to personality. Personality and Individual Differences , 50, 1180–1185


Watson, J., Lysonski, S., Gillan, T. & Raymore, L. (2002). Cultural analysis. Journal of Business Research, 55, 923-931.


White, J. K & Hendrick, S. S. M., & Hendrick. (2004). Big five personality variables and relationship constructs. Personality and Individual Differences, 37, 1519-1530.



1 Persona

2 J.P. Guilford

3 Raymond Cattell

4 Burger

1 Carl Rogers

2 Erik Erikson

3 George Kelly

4 Making sense

5 Gordon Allport

1 Trait

2 Alport

3 Cattel

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ghzavat akhlaghi_1555787649_25845_2383_1262.zip0.10 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت