خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, پذیرش یا مقبولیت اجتماعی

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, پذیرش یا مقبولیت اجتماعی

توضیحات:

تعداد صفحات:20

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

تعريف پذیرش اجتماعی

حرف زدن و رفتار کردن مطابق انتظارات دیگران را پذیرش اجتماعی گویند. به عبارت دیگر، وقتی به دیگران چیزی می گوییم که انتظار شنیدن آن را دارند، رفتاری را نشان می دهیم که همان پذیرش اجتماعی نام دارد(گنجی، ۱۳۸۰).

ساپ و هارود (۱۹۸۹) پذیرش اجتماعی را دیدگاه مرجعی تعریف کرده اند که بیان کننده نظرات یک نظام اجتماعی گسترده باشد. ساپ از آن به عنوان بعد جدیدی از نگرش هنجاری یاد می کند. ریشه های آغازین این نوع تعریف از پذیرش اجتماعی را باید به نظرات شیبوانی (۱۹۵۵) تحت عنوان گروه های عمومی مرجع نسبت داد. این شاخص می تواند بر حد مقداری انتخاب رفتار از طریق عموم جامعه موثر باشد (ساپ وهارود، ۱۹۸۹). بر طبق نظر ساپ و هارود، این مفهوم تکمیل یافته دو دسته از گروه های مرجع هستند، اولی نوع مقایسه ای که افراد در آن برای ارزیابی یک رفتار خاص استفاده می کنند و دومی نوع هنجاری آن که برای شکل گیری و ثبات رفتار کاربرد دارد. اثرات تجربی این شاخص نیز توسط نویسندگان مختلفی بر میل و عمل رفتاری نشان داده شده است (آدامز، ۱۹۹۷). ون در لان در تعریفی دیگر پذیرش را نبود مانع و مخالفت برای اجرای یک سیستم تعریف نموده است. هارنبی و گروتر (۱۹۵۵) پذیرش را نوعی تمایل و با پاسخ مثبت دادن به چیزی دانسته است. اريكسون و دیگران چگونگی پذیرش اجتماعی را، میزان درجه ارزیابی مثبت یا منفی از یک موضوع خاص تعریف کرده اند (اریکسون، ۲۰۰۶). از سوی دیگر اسچاد و اسچلاگ، معتقد هستند که تعاریف ارایه شده در خصوص این موضوع با یکدیگر متناقض هستند. این دو در یک نگاه دقیق تر به موضوع، دو واژه پذیرش و میزان پذیرش را از یکدیگر جدا دانسته و برای هر یک معنای خاصی قائل شده اند؛ بدین شکل که از پذیرش می توان دو معنا اشتنباط کرد: نخست نگرش مثبت و تایید گونه به سوی یک موضوع خاص و معنای دوم که عبارت است از مطابقت رفتار با اهداف کلان و عینی سیستمی که قرار است اجرا گردد. این دو، اولی را پذیرش نگرشی و دومی را پذیرش رفتاری معنا نموده اند که به جهت جلوگیری از خطا پذیری معنایی، چگونگی و یا میزان پذیرش اجتماعی می تواند کارساز باشد. در واقع پذیرش نوعی رفتار به شکل کنش و واکنش نسبت به یک هدف خاص و میزان پذیرش نگرشی است تاییدی به سوی یک هدف خاص (شويتما، ۲۰۱۰).

منابع

اتکینسون، ریتال، اتکینسون، ریچاردسی، اسمیت، ادوارد ای، بم، داریل چ، هوکسما، سوزان توان (۱۹۰۴) زمینه ی روان شناسی هیلگارد ترجمهی براهنی، محمدتقی، بیرشک، بهروز، بک، مهرداد، زمانی، رضا، شاملو، سعید، شهر آرای، مهرناز، یوسف کاهان، نیسان، محی الدین، مهدی، هاشمیان، کیانوش (۱۳۹۱). تهران: رشد

احمدی، حبیب، (۱۳۸۲)، روانشناسی اجتماعی، شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز

آذربایجانی، مسعود (1385). روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی، تهران: انتشارات سمت

تقی زاده، اکرم. (1391). رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی با قلدری در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان گناباد. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی (چاپ نشده)، دانشگاه علامه طباطبایی

گیدنز، آنتونی؛ بردسال، کارن. (بی تا). جامعه شناسی ترجمه حسن چاوشیان (1386)، تهران: نشر نی

لطفی، حمید. (1381). روانشناسی اجتماعی روانشناسی همرنگی با جماعت (نظریه ها و کاربردها)، تهران: انتشارات مؤلف

احمدی، علی اصغر. (۱۳۸۷). شخصیت و رفتار. تهران: انتشارات مهدی رضایی

باقری، نسترن (۱۳۸۵). تاثیر ورزش اروبيك در خودپنداره، تأييد خويشتن، شادکامی و پذیرش اجتماعی زنان رشت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانش اه ازاد اسلامی واحد اهواز

تقی زاده، اکرم. (۱۳۹۱). رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی با قلدری در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر گناباد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی

ثمري، على أكبر، و لعلی فاز، احمد. (۱۳۸۴). مطالعه اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر استرس خانوادگی و آموزش اجتماعی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، ۲۵ و ۲۶

دیماتئو، ام. رابین، (۱۹۹۱). روانشناسی سلامت (جلد دوم). (ترجمه سید مهدی موسوی اصل، محمدرضا سالاری فر، مسعود آذربایجانی، اکبر عباسی و کیانوش هاشمیان، ۱۳۹۳). تهران: سمت

دیمانئو، ام. رابین. (۱۹۹۱). روانشناسی سلامت (جلد اول). (ترجمه محمد کاویانی، محمد عباسپور، حسن محمدی، غلامرضا تقی زاده، علی اکبر کیمیا و کیانوش هاشمیان، ۱۳۹۲). تهران: سمت.

ستوده، هدایت الله. (۱۳۹۰)، روان شناسی اجتماعی، تهران: آوای نور

ستوده، هدایت الله. روانشناسی اجتماعی، تهران، انتشارات آوای نور، ۱۳۹۰

فرانزوی، استفن ال. روانشناسی اجتماعی (ترجمه مهرداد فیروزبخت و منصور قنادان، ۱۳۸۵)، تهران رسا فرانكل، ویکتور انسان در جستجوی معنی، (ترجمه نهضت صالحیان و مهین میلانی، ۱۳۹۳)، تهران: درساء

فروم، اریک. گریز از آزادی، (ترجمه عزت الله فولادوند، ۱۳۶۶)، تهران: مروارید

فیست، جس، و فيست، گرگوری. (۲۰۰۲). نظریه های شخصیت. (ترجمه یحیی سید محمدی، ۱۳۸۴) تهران: روان

قنبری، حامد. (۱۳۹۱)، بررسی تأثیر آمورش سبک های استادی خوشبینانه بر میزان پذیرش اجتماعی نوجوانان بزهکار پسر شهر مراغه، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی

کریمی، یوسف، (۱۳۸۷). روانشناسی اجتماعی، تهران: ارسباران

گنجی، حمزه. (۱۳۹۱). ارزشیابی شخصیت. تهران: انتشارات ساوالان

گیدنز، آنتونی، و بردسال، کارن. جامعه شناسی. (ترجمه حسن چاوشیان، ۱۳۸۶). تهران: نی۔

لطفي، حميد. (۱۳۸۱). روانشناسی اجتماعی روانشناسی همرنگی با جماعت. تهران: نشر مولف

محمودیان، مجید، سلمانیان، حميد رضا، صالح، صدق پور ، بهر أم. (۱۳۸۸). بررسی تاثیر آموزش آموزه های قرآن بر بهبود پذیرش اجتماعی، فصل نامه اصول بهداشت روانی، ۲۲ و ۲۳.

محمودیان، مجید، صالح صدق پور، بهرام، و سلمانیان، حمیدرضا. (۱۳۸۸). بررسی تأثیر آموزه های قرآنی بر بهبود پذیرش اجتماعی. فصلنامه تخصصی پژوهش های میان رشته ای قرآنی، ۲، ۲۶ - ۱۷.

مرادی رضا، محمدی ماهان، بهمن زیاری نجمه، تیموریان نجمه. رابطه بین اعتماد به نفس و خطرپذیری دانشجویان دختر ساکن خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ۱۳۹۳; ۱۴ (۷) :۶۲۶-۶۳۲

مرادی، حمید. (۱۳۹۰). بررسی میزان ارتباط پذیرش اجتماعی و جهت گیری مذهبی درونی بیرونی با کیفیت زندگی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد قم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی

نبوی، محمد. (۱۳۸۰). درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن صورت بندی های مدرنيته. تهران: انتشارات آگه

نوروزی، داریوش. (۱۳۸۲). بررسی پایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه مازندران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی


Adams, C. R., Hoover, L, C., Arnett, D.b., & Thompson, L.D.(2000).social acceptability s role in an expanded ration expectation model of intention to consume an innovative mrat product in a restaurant setting. Journal of hospitality and tourism research,24(2),252-262

Coopersmith, S.A. (1967). the antecedent of self- stem Freeman, san

dams, C. R,. Hoover, L. C,. Arnett, D. B & Thompson, L,. D. (2000). Socialacceptabilitis role in an expanded rational expectations model of intention to consume an innovative meat product in a restaurant setting. Journal of Hospitality and Tourism Research, 24, (2), P.p: 252-262.

Dodge, K. A., Lansford, J. E., Burks, V. S., Bates, J. E., Pettit, G. S., Fontaine, R., et al. (2003). Peer rejection and social informationprocessing factors in the development of aggressive behavior problems in children. Child Development, 74,374-393.

Erikson, E. (2006). Psychoanalyst who reshaped views of human growth, Dies. New York Times.

Eriksson, L. J,. Garvill and A. M,. Nordlund. (2006). Acceptability of travel demand management measures: The importance of problem awareness, personal norm, freedom, and fairness. J. Environ.Psychol. 26, P.p: 15-26.

Eriksson, L., Garvill, J., Nordlund. A. M. (2006). Acceptability of travel demand management measures: The importance of problem awareness, personal norm, freedom, and fairness. Journal of Environmental Psychology, 26, 15-26.

Eriksson, L., J.garvill and A.M. nordlund(2006). Acceptability of travel demand management measures: the importance of problem awareness, personal norm, freedom, and faimess.j. environ psychol., 26, 15-26

Gresham, F. & Elliot, s. (1990). Social skills rating system manual. Cirele pine, MN: American Guidance service.

Halcrow, S. R. (2007). Understanding low social acceptance in adolescence: The role of social behavior and representations of peers. Published master s thesis.

Keael. J. ( 2006 ). Urban dictionary , Canada publishers

Keyes, C,. M. and Shapiro, A. (2004). Social Well-being IN The U.S. ADescriptive Epidemology, Orville Brim.

Keyes, C. L,. M. (1998). Social well– being. Social Psychology Quarterly. 2, P.p:121- 140.

Keyes, C.L.M. (2000). social well-being, social psychology quarterly. 67, 121, 140.

Keyes, C.L.M. (2005). mental illness and or mental health? Investigating axioms of the complete state model of health. journal of healt. journal of clinical psychology,3,73.

Kistner, J., Balthazor, M., Risi, S., Burton, C. (1999). Predicting dysphoria from actual and perceived acceptance in childhood. Journal of Clinical Child Psycholog. 28, 94 - 104.

Ladd, G. W., Burgess, K. B. (2001). Do relational risks and protective factors moderate the linkages between childhood aggression and early psychological and school adjustment? Child Development, 72, 1579-1601.

Ladd, G. W., Price, J. M., Bettit, M. (1986). Promoting children's cognitive and social competence The relations between parent'sperceptions of task difficulty and children's perceived and actual competence. Child Development,57, 446 460.

Michelle, A. (2008). Early adolescent friendship and self-esteem. A dissertation submitted to kent state university in partia fulfillment of the requirement for the degree of doctor of philosophy. Kentstate university.

Piaget, J. (1970). The construction of reality in the child. New york:Harcourt

SAP, A. & Harvd, K. (1989). social well-being, social psychology quarterly. 67, 150, 160.

Schade, J. & Schlag. B. (2003).Acceptability of urban transport pricing strategies. Transportation Research part F:traffic psychology and behavior. 6(1).45-61

Schuitema Geertje, (2010). PRICELESS POLICIES Factors influencing the acceptability of transport pricing policies. unpublished doctoral dissertation, Groningen University

Segrin, C. & Flor. M. (2000). Positive interpersonal relationship mediate the association between social skill, and psychological well-being, personality and individual differences , 43.170, 181.

Segrin, C. & Tylor, M. (2007). Positive interpersonal relationship mediate the association between social skill, and psychological well-being. Personality and individual differences, 43, 346-637

Verduyn, C. M., Lord, W., & Forrest, G. C. (1990). Social Skillstraining in school: an evaluation study. Journal of Adolescence, 13.

Middelton, J. (2009). Social acceptance and academic success for English language learner: teaching strategy for middle school. Dissertation submitted in partial fulfillment of the requirement for the degree of doctor of education. Walden university.

Sandstrom, M. J., Cillessen, A. H. N. (2010). Life after high school: Adjustment of popular teens in emerging adulthood. Merrill Palmer Quarterly, 56, 474-499. Development, 16, 362-388.

Wichmann, C., Copan R. J., Danies, T. (2004). The social cognitions of socially withdrawn Children. S. Dev, 13, 377-392.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

paziresh ejtemayi_1585776556_39553_2383_1600.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت