خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, اعتیاد به فناوری اطلاعات و اینترنت

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, اعتیاد به فناوری اطلاعات و اینترنت

توضیحات:

تعداد صفحات:45

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

اعتیاد به فناوری اطلاعات



فناوری اطلاعات ......................................................................................................

2-3-1 تاریخچه فن آوری اطلاعات ...............................................................................

2-3-2 اهمیت فناوری اطلاعات ......................................................................................

2-3-3 تاریخچه کاربرد تکنولوژی اموزشی در جهان ......................................................

2-3-4 تاریخچه تکنولوژی آموزشی در ایران ...................................................................

2-3-5 تحقیقات عکس العملهای شناختی در مواجهه با رسانه ها ....................................

2-3-6 اصول انتخاب امکانات جدید به عنوان یک رسانه آموزشی ..................................

2-3-7 انتخاب روش استفاده از ابزار و رسانه جدید به وسیله فراگیر ......................

2-3-8 امکانات و فن آوری جدید آموزشی و پیشرفت تحصیلی .................................

2-3-9 انواع مختلف فناوری :..............................................................................

2-3-10 اهمیت و ضرورت توجه به علم رایانه و مبانی آن .......................................

2-3- 11 مبانی نظری علوم و فنون رایانه........................................................................

2-3-12 اعتیاد به اینترنت یکی از انواع اعتیاد به فناوری اطلاعات ......................................

2-3-13 انواع اعتیاد اینترنتی ...........................................................................................

2-3-14 آثار و پیامدهای اعتیاد اینترنت ...........................................................................

2-3-15 عوامل ایجاد کننده اعتیاد اینترنتی ( به جز خود عامل اینترنت ) ........................

2-3-16 راهبردهای درمانی ..........................................................................................

.2-3-17 معرفی خلاصه ای از آخرین پژوهش ها.............................................................

2-3-18 فضا و زمان آموزشی لازم آموزشی (برنامه زمان بندی).......................................

2-4 مروری بر تحقیقات انجام شده ..................................................................................

2-4-1 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ................................................................

2-4-2 مطالعات انجام شده در داخل کشور ....................................................................

فناوری اطلاعات

هر چند به نظر مي رسد مفهوم فناوري اطلاعات ، و فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) روشن باشد اما در واقع چنين نيست . تعاريف مختلفي از فناوري اطلاعات توسط افراد مختلف ارائه شده است . از جمله مي توان به تعاريف زير اشاره نمود:

· مطالعه ،‌ طراحي ، توسعه و مديريت كليه نرم افزارها و سخت افزارهايي كه در يك شبكه و يك محيط ارتباطي با هم كار مي كنند .

· منظور از فناوري اطلاعات همه شكل هاي فناوري است كه به وسيله آنها عمليات دستيابي ، ذخيره سازي و مبادله اطلاعات به شكل هاي گوناگون مثل متن ، تصوير ، صدا و نمايش چند رسانه اي انجام مي شود .

· فناوري اطلاعات دانشي است كه به بررسي ويژگي ها و چگونگي اطلاعات نيروهاي حاكم بر جريان اطلاعات و ابزار آماده سازي آنها براي به حداكثر رساندن دستيابي به اطلاعات و قابل استفاده كردن آن مي پردازد . آماده سازي اطلاعات شامل تفكيك اطلاعات دقيق ، علمي و مستند ، جمع آوري، سازمان دهي ، ذخيره ، بازيابي ، تفسير ، اشاعه و استفاده از آن مي شود .(مؤسسه فناوري جورجيا ، 1962 – نقل از اترتون[1] ،1997 ).

· اصطلاح فناوري اطلاعات براي توصيف فناوريهايي به كار مي رود كه ما را در ضبط ، ذخيره سازي ، پرادزش ، بازيابي ، انتقال و دريافت اطلاعات ياري مي كند . اين اصطلاح ، فناوري هايي مانند رايانه ، انتقال از طريق دورنگار ، ارتباط از راه دور ، تلفن ، ماشين حساب ، چاپ و حكاكي را نيز در بر مي گيرد (كيت بهان و ديانا هولمز[2] ، 1998 ) .

· فناوري اطلاعات به مجموعه به هم پيوسته اي از روشها ، سخت افزارها ، نرم افزارها ، و تجهيزات ارتباطي كه اطلاعاتي را در اشكال گوناگون ( صدا ، تصوير و متن ) جمع آوري ، ذخيره سازي ، بازيابي ، پردازش ، انتقال و يا عرضه مي كند ، اتلاق مي شود( دبيرخانه شوراي عالي انفورماتيك ، 1378 ).

· فناوري اطلاعات متشكل از سخت افزار ، نرم افزار ، نيروي انساني ، اطلاعات ، مديريت ، توليد و نگهداري است كه در ارتباط متقابل با يكديگرند و فضايي مملو از اطلاعات ذخيره شده به صورت نظامدار و با قابليت دسترسي آسان پديد مي آورند . اين فضا در خدمت نيازهاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي

جامعه قرار مي گيرد و سبب بهره وري و افزايش كيفيت و محصولات سازمانهاي متبوع مي شود (اسكاپ[3])

· فناوري اطلاعات همانند محور و مركز مجموعه اي از فعاليت هاي هدايت شده است كه كنترل مديريت ، بهره وري ، توليد ،آموزش و ارتقاي يك سيستم (اعم از سازمان يا پايگاه اطلاعاتي و ...) را با يك مركزيت بر عهده دارد . همه سازمان ها ، ارگانها ، نهادها و وزارتخانه ها ناگزير از برقراري ارتباط با يكديگر و انتقال اطلاعات هستند . سازمان فناوري اطلاعات مسؤول برقراري اين ارتباطات در اشكال پيشرفته الكترونيكي است و به طور كلي مسؤليت كلي توليد ، حفظ ، ذخيره ، بازيابي و انتقال اطلاعات را در يك شبكه پيچيده را بر عهده دارد (محمدي ، 1382 ).



[1] Eterton

[2] Kit Behan & Dayana Huolmez

[3] ESCAP

منابع فارسی

  1. اسلامي، رجبعلي.، (1387)، بررسي زمينه هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT در مدارس آموزش عمومي استان مازندران، سازمان آموزش و پرورش مازندران، مركز تحقيقات.
  2. بازرگان ، مجید ( 1390 ) ، پدیده‏ ای خطرناک به نام «اعتیاد اینترنتی»، مجموعه مقالات اولين كنفرانسIT در آموزش و پرورش، یزد.
  3. حسن زاده، رمضان، (1383)، روشهاي تحقيق در علوم رفتاري، تهران، نشر ساوالان.
  4. دلاور،ع.( 1379). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات رشد، ص221.
  5. ذوقي پور، عباس. و غفاري، صمد.، (1384)، مدارس چند رسانه اي گامي به سوي مدارس هوشمند، مجموعه مقالات اولين كنفرانسIT در آموزش و پرورش، يزد، سازمان آموزش و پرورش.
  6. زماني، بي بي عشرت. و بابادي عكاشه، زهرا.، (1385)، نقش معلمان در الگوي تلفيق فناوري اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسي، مجموعه مقالات اولين كنفرانسIT در آموزش و پرورش، يزد، سازمان آموزش و پرورش.
  7. محمدي، ف.، (1381)، شناخت فناوري اطلاعات، مجله تكنولوژي آموزشي، دوره 18م، ص2.
  8. منتظری، طیبه.، (1385)، تأثیر تحولات فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش، مجموعه مقالات اولين كنفرانسIT در آموزش و پرورش، يزد، سازمان آموزش و پرورش.
  9. نوروزي، معصومه. و رندي، فرامك. و موسي مدني، فريبرز.، (1387)، رتبه بندي روشهاي كاربرد فناوري اطلاعات در فرايند ياددهي- يادگيري مدارس، فصلنامه نوآوري هاي آموزشي.
  10. یزدچی، صفورا.، (1385)، نقش جدید معلمان در آموزش و پرورش با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مجموعه مقالات اولين كنفرانسIT در آموزش و پرورش، يزد، سازمان آموزش و پرورش.
  11. فردانش ، هاشم (1384).مبانی نظری تکنولوژی آموزشی – تهران، انتشارات سمت
  12. نعمتی ، سید هاشم ( 1368 ). مقدمات تکنولوژی ، آموزشی ،انتشارات ، جهاد دانشگاهی مشهد

منابع انگليسي

  1. Hardy, j.v. (1998). Teachers Attitudes toward and knowledge of computer technology. computer in the school journal, vol. 14, No.3-4, pp.119-136.


  1. Mehmet, Nuri (2004). Use of educational Technology in English classes. The turkish online journal of Educational Technology, vol.3, Issue 2, Article 11. Avaliable at: http:// tojet.net/ volumes/v3i2.pdf.


  1. Milleken, j. & Bames, L.p. (2002). Teaching and Technology in higher Education: student perceptions reflections. Computer & Education journal, vol.39, No.3, pp.223-235.


  1. Sandholtz j.h. Ringstaff C & Dwyer D.C. (1994). Student Engagement Revisited: view from Technology-Rich classrooms. Available at: http://www.apple.com/education/ k12/leadership.


  1. Samson, J., & Keen, B. (2005). Int er net addict ion. a va il a bl e

on: htt p:// www. not myki d. or g/ Pa r e nt Arti c l es/ i nt e r ne t


  1. Tileston, Donna walked (2004). What Every teacher should know about Media and Technology. unitedstates of America, corwin press, INC.


  1. Heinz, N, Marlene schommer-Aikins, M.(2002). Self regulated science Learning with Highly Gifted students; the role of cognitve,motivational,and environmental variables. European Journal of high ability studies,volume 13,Issue 1,June 2002.


  1. Karami(1384).http://www.afarinesh-daily. Com/afarinesh. News.


  1. Karnes, F.A. MCGinnis ,J. (1996). Self- actualization, and locus of control with academically talented adolescents.Journal of secondary Gifted Education (2),369- 372.


  1. Lee.J.K (2008). The effects of self-regulated Learning strategies and system satis faction regarding leamers performance. In formation and Mangement.40.pp.133-140.


  1. Moon,S.M.& Hall,A.S(1998).Family therapy with intellectually and creatively gifted children. Journal of marital and family therapy, 24,59-80


  1. Pintrich.P.R & DeGroot, E.V, (1990). motivational and self-regulated learning components of dassroom academic performance journal of Educational psychology, 82,33-40.


  1. Rimm, s, & lowe, B(1988). Family environment of underachievement. Gifted child today, 12,36-39.


  1. Zimmerman, B,J. (2000). Constrat validation of a strategy model of student self regulated learning, Journal of Educational Psychology, 80.


  1. Linenbrink, E,A & Pintrich, P.R, (2002). Motivation as enabler of academic success, school psychology Review. 31313-327.


  1. Nikos, M & George, P. (2005). Student's motivational beliefs, self –regulation strategies use, and mathematics achievement, Group for the psychology of mathematics Education, Vol, 3, pp. 321-328. Melbourne: PME.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ehtiyad fanavari_1585775419_39547_2383_1550.zip0.21 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت