سرفصل های پروژه
شامل موارد زیر است :
تيزهوشي
تعريف از استعداد (تيزهوشي)
تاريخچه ي تيزهوشي و بااستعدادي
خصوصيات و ويژگي هاي مرتبط با افراد با استعداد
تيز هوشي در اقليت هاي نژادي و دختران
تاب آوری (رزيلنسي) در تيزهوشان
تناقضات مربوط به ارائه آموزش خاص براي افراد با استعداد و تيزهوش
نظریه های جاري در مورد هوش، استعداد و برنامه ريزي آموزشي
اثر برنامه هاي مختلف بر دانش آموزان با استعداد
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان:ندارد
نوع فایل: word
منبع:
دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش:
دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات: 29
گارانتی بازگشت وجه:
دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه مطلب
تعريف از استعداد (تيزهوشي)
تعريف رنزولي[1] (1998) از استعداد شامل، تأثير متقابل 3 کيفيت اصلي و ضروري: توان بالاتر از حد متوسط اجراي وظايف، انگيزش ذاتي و خلاقيت مي باشد.
طبق تعريف فيدلر[2] (1999) کودکان و نوجواناني که شواهدي از ظرفيت بالاي عملکرد در زمينه هايي همچون هوش، خلاقيت ظرفيت هنري و رهبريت يا در رشته هاي خاصي از تحصيل از خود نشان مي دهند، نيازمند خدمات يا فعاليت هايي هستند که به طور معمول مدارس عرضه نمي کنند تا به طور کامل چنين ظرفيت هايي را رشد و توسعه دهند.
متناوباً، گالاگر[3] (2000) تعريف ذيل را به صورت تعريف که اکثراً پذيرفته اند و تعريفي جامع و به روز از استعداد است را توضيح داد: کودکان و نوجوانان داراي نبوغ بر جسته توان بالقوه اي را براي انجام سطوح بالايي از موفقيت و پيشرفت نشان مي دهند، هنگامي که با افراد ديگر هم سن خود، داراي تجربه اي مشابه خود يا محيطي مشابه خود مقايسه شوند. اين کودکان و نوجوانان ظرفيت بالاي عملکردي را در زمينه هاي هوش و ذکاوت، خلاقيت و يا هنري از خود نشان مي دهند داراي ظرفيت رهبري غير معمول هستند يا در زمينه هاي خاص تحصيلي برتري و تفوق دارند. آن ها نيازمند خدمات يا فعاليت هايي هستند که به طور معمول توسط مدارس ارائه نمي شود. قريحه ها و استعدادهاي برجسته در کودکان و نوجوانان تمام گروه هاي فرهنگي در سراسر لايه هاي اقتصادي و در تمام زمينه هاي تلاش انساني يافت مي شوند.
تاريخچه ي تيزهوشي و بااستعدادي
صدها سال است که افرادي داراي سهولت زياد و غير معمول در زمينه هاي هوش، ذکاوت و مهارت شناسايي شده اند. دامنه مواردي از اين قبيل از آن کساني که توانايي هايشان در حوزه هاي علم، فلسفه و هنر
[1] - Renzulli
[2] - Fiedler
[3] - Gallagher
tizhoosh_1517593872_4442_2383_1792.zip0.06 MB |