خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, سندرم داون

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, سندرم داون

توضیحات:

تعداد صفحات:21

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

1-1. سندرم داون

سندرم داون نخستين بار توسط پزشك انگليسي به نام لنگدون داون در سال 1866 بر اساس خصوصيات جسماني همراه با عملكرد رواني زير هنجار توصيف شد. از آن زمان به بعد در مورد سندرم داون بيش از سندرم هاي ديگر در زمينه كم تواني ذهني تحقيق و بحث شده است. كودكان مبتلا به اين سندرم را قبلأ به دليل خصوصيات جسماني خاص (چشم هاي مورب با چين هاي گوشه اي چشم و بيني پهن) مونگولوئيد مي ناميدند. علي رغم كثرت نظريات و فرضيه هاي مطرح شده در طول صد سال گذشته علت سندرم داون هنوز مشخص نيست.

سندرم داون شرایطی است که می تواند هر جنبه ای از رشد کودک را تحت تاثیر قرار دهد و میزان تاثیر آن به ساختار کلی کودک بستگی دارد. کودک با سندرم داون در بدو تولد، در زمینه رشد جسمی، ذهنی و رفتاری توانمندی های زیادی از خود نشان می دهد. برخی از ویژگی های این کودکان در تمام عمر فرد تابت می مانند و برخی دیگر با رسیدگی دلسوزانه، در زمان مناسب، تعالیم به موقع و آموزش مستمر رشد می کنند.

برای درک بهتر سندرم داون، بایدتا حدی در مورد ژنتیک انسان یعنی ساختار اصلی بدن، اطلاع داشته باشیم و بدن انسان از میلیون ها یاخته تشکیل شده است و در هر یاخته تعدادی ژن وجود دارد که کیفیت رشد جسمی و ذهنی و صفات ظاهری را تعیین می کنند (افروز، 1389).

فهرست منابع فارسی و انگلیسی:

ادیب سرشکی، نرگس. (1390). کودکان با نیازهای ویژه و مشاوره با خانواده، چاپ اول، تهران، انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

ادیب، یوسف. (1382). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی مهارت­های زندگی برای دوره راهنمایی تحصیلی؛ رساله دوره دکتری برنامه ریزی درسی؛ دانشگاه تربیت مدرس.

اسفنجاری کناری،موسی. (1388). تعیین رابطه رضایت شغلی با کیفیت زندگی در کارکنان کلانتری های تهران بزرگ . پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.

افروز، غلامعلی (1389). مقدمه ای بر روان شناسی و توانبخشی کودکان با سندرم داون. چاپ 27، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

افروز، غلامعلی. (1388). مقدمه ای بر روانشناسی و توانبخشی کودکان با نشانگان داون، چاپ پنجم، انتشارات دانشگاه تهران.

افروز، غلامعلی؛ فرامرزی، سالار؛ منصور، محمود؛ ملک پور، مختار. (1387). تاثیر مداخلات به هنگام روانشناختی و آموزش خانواده محور، بر سلامت روانی مادران فرزند با نشانگان داون 1387، مجله روان شناسی و علوم تربیتی سال سی وهشتم، شماره 2، 1387، ص 24-1.

آقاجانی، مریم (1385). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان؛ تهران؛ انتشارات: جهاد دانشگاهی؛ چاپ اول.

بخشنده، شهریار. (1382) . بررسی تمرینات تنفسی بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آسم مراجعه کننده به درمانگاه تخصص شهر سنندج سال 1382. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران.

بخشی، رحمان(1387). بررسی تاثیر مشاوره پرستاری بر کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان پستان تحت درمان با رادیو تراپی در انستیتو کانسر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران.

بوند، جاند؛ کورنر، لین. (1389). کیفیت زندگی و سالمندان، ترجمه حسین محققی کمال، چاپ اول، تهران، انتشارات دانژه .

به پژوه، احمد؛ رمضانی، فریدون. (1384). بررسی رضایت زناشویی والدین کم توان ذهنی و کودکان عادی، مجله علوم رفتاری و انسانی دانشگاه شیراز، دوره بیست و دوم، شماره چهارم، (پیاپیی45).

بهرامی، علی. (1384). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر میزان فشار روانی مادران کودکان کم توانی هوشی و عادی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.

بیاتیانی، عبدالرضا؛ پور محمدرضای تجریشی، معصومه؛ گنجعلی وند، ناهید؛ میر زمانی، محمود؛ صالحی، مسعود. (1390). ارتباط شبکه اجتماعی با کیفیت زندگی در والدین دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر، پایان نامه کارشناسی ارش دانشگاه علوم بهزیستی تهران.

پروینیان نسب، علی محمد؛­ کرمانشاهی، سیما؛ ساجدی، فیروزه. (1391). بررسی تاثیر برنامه حمایتی سلامت محور بر کیفیت زندگی مادران کودکان فلج مغزی، مجله توانبخشی،دوره سیزدهم، شماره دوم، شماره مسلسل 52 .

پور حیدری،سپیده، باقریان، فاطمه، دوست کام، محسن، بهادرخان، جواد (1392). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر رضایت جنسی و زناشویی در زوج های جوان، دانش پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال چهاردهم، شماره 1، صص22-14.

تاتینا بلداچی، ام لیلا. (1387). بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار شاغل خدماتی شهر تهران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

ترک لادانی، فاطمه؛ ملک پور، مختار؛گلپرور، محسن. (1387). تاثیر آموزش مهارت های زندگی به مادران بر کاهش مشکلات رفتاری دانش­آموزان سوم تا پنجم ابتدایی، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاداسلامی واحد خوارسگان (اصفهان)، شماره سی و هفتم، ص 82-65.

جلالی، امیر. (1380). بررسی تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر کیفیت زندگی بیماران پس از پیوند کلیه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

حجتی عابد، الهه. (1386). تاثیر خدمات کاردرمانی روانی- اجتماعی بر کیفیت زندگی بیماران مزمن روانی مرکز روزانه سینا، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

حسام زاده، علی. (1383). مقایسه کیفیت زندگی سالمندان مقیم با خانواده در مقیم سرای سالمندان شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

حق رنجبر، فرخ؛ كاكاوند، علیرضا؛ برجعلي، احمد؛ برماس، حامد. (1390). تاب آوري و كيفيت زندگي مادران داراي فرزندان كم توان ذهني، فصلنامه سلامت و روانشناسی دوره1،شماره1.

خیاط زاده ماهانی، محمد. (1388). بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی مادران کودکان مبتلا به فلج مغزی، کم توانی هوشی و مادران کودکان سالم، دوماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال شانزدهم، شماره 83.

خیرآبادی، غلامرضا؛ ملکیان، آزاده؛ فخارزاده، مهناز.(1386). مقایسه شیوع افسردگی در مادران کودکان مبتلا به آسم و مادران کودکان مبتلا به دیابت نوع یک، مجله تحقیقات علوم رفتاری، دوره پنجم، شماره 1/21

درویشی، ولایت الله.(1392). مهارت های زندگی را بیاموزید، چاپ اول، تهران، انتشارات تزکیه.

دهی، منیژه؛ جهانگیری، لیلا؛ توکل، خسرو؛ تک فلاح، لیلا؛ کریمی، فتانه. (1386). بررسی ارتباط اضظراب والدین و کیفیت زندگی نابینایان موسسه آموزشی ابابصیر شهر اصفهان در ابعاد خود مراقبتی، تحرک و فراغت، فصلنامه پژوهشی دانشکده بهداشت یزد، سال ششم، شماره سوم و چهارم، شماره مسلسل22-21.

رضویان، فائزه.(1385). بررسی کیفیت زندگی بیماران مبتلا آرتریت روماتوئید مراجعه کننده به بیمارستان های دانشگاه تهران پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران.

ریتال ال، اتکینسون؛ ریچارد سی، اتکینسون؛ بم، اسمیت؛ ادوارد ای، بم؛ داریل جی، هوکسما، سوزان نولن. (1386). متن کامل زمینه روانشناسی هیلگارد. ترجمه براهنی، محمد نقی؛ بیرشک، بهروز؛ بیک، بهروز؛ زمانی، رضا؛ شاملو، سعید؛ شهر آرای، مهرناز؛ کریمی، یوسف؛گاهان، نیسان؛ محی الدین، مهدی؛ هاشمیان،کیانوش، چاپ سوم، تهران: انتشارات رشد. (تاريخ انتشار به زبان اصلي: 2000 ).

رئیسی، رویا؛ گنجی، فروزان؛ شاهمرادی، رضوان؛ مردان پور شهر کردی، الهام؛ شمیان، آلبرت؛ نکویی، افسانه؛ فانیان، نسرین؛ نیک فرجام، مسعود. (1391). تاثیر جلسات مشاوره حضوری آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان فرزندان خانواده های طلاق، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد، دوره 14، شماره 4، مهر و آبان ، 37-30 .

سازمان جهانی بهداشت. (1385). برنامه آموزش مهارت های زندگی ، ترجمه فتحی و همکاران، تهران معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.

ساماني، سيامك؛ جوكار، بهرام؛ صحراگرد، نرگس. (1386). تاب آوري، سلامت رواني و رضايتمندي از زندگي. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران سال سيزدهم، شماره سوم، 295-290.

سپاه منصور، مژگان. (1388). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر انگیزه پیشرفت، خود احترامی و سازگاری اجتماعی، مجله اندیشه رفتار، صص93-85.

تقی زاده ،حسین، اسدی، راضیه. ( 1393). بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی مادران کودکان کم توان ذهنی و مادران کودکان عادی، مجله مطالعات ناتوانی، دوره4، شماره8، ص74-66.

شریفی، احسان. (1389). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کیفیت زندگی همسران بیمار مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی.

صفر زاده، مریم. (1383). بررسی اثر بخشی آموزش در برقراری ارتباط اجتماعی کارآمد در دانش آموزان دختران دبیرستان. رساله دکتری تخصصی روانشناسی ، دانشگاه علامه طباطبایی.

طارمیان، فرهاد. (1387). مهارت­های زندگی، تهران: انتشارات تربیت.

طیبی رامین، زهرا . (1392). اثربخشی معنا درمانی گروهی بر ارتقای کیفیت زندگی مادران کودکان کم شنوا، پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.

عاشوری، محمد، جلیل آبکنار، سمیه، سعید حسن زاده، پور محمد رضای تجریشی،معصومه (1391). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان دانش آموزان کم شنوا، مجله توانبخشی، دوره 13، شماره 3.

فتحی­لواسانی، فهیمه. (1378). مهارت­های زندگی، جزوه­ی چاپ نشده معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.

فتی، لادن؛ موتابی، فرشته؛ کاظم­زاده عطوفی، مهرداد. (1385). کتاب کار آموزش مهارت­های زندگی، تهران، انتشارات دانژه.

قاسم­زاده، فاطمه. (1384). جزوه آموزشی برگزاری کارگاه در سازمان بهزیستی تهران.

کاپلان هارولد؛ سادوک، بنيامين. (1389). خلاصه روان پزشکی علوم رفتاری/ روان پزشکی بالینی ، ترجمه: فرزين رضاعی. تهران: انتشارات ارجمند. ( تاریخ انتشار اثر اصلی : 2007).

کریس ال، کلینکه. (1390). مجموعه کامل مهارت های زندگی، ترجمه محمد خانی، شهرام ، چاپ هفتم. تهران: انتشارات تربیت معلم( تاریخ انتشار اثر اصلی:1999).

کمالوند، نورالدین. (1385). جرم و بزهکاری- پیشگیری، نشریه حمایت شماره 16/9/85 پاییز 85.

كاكاوند، عليرضا. (1389). روان شناسي و آموزش كودكان استثايي، تهران، چاپ چهارم، انتشارات نشر روان.

كوهسالي، معصومه؛ ميرزماني، محمود؛ كريملو، مسعود؛ ميرزماني ، منيره سادات. (1387). مقايسه سازگاري اجتماعي مادران با فرزند دختر عقب مانده ذهني آموزش پذير، مجله علوم رفتاري، دوره دوم، شماره دوم،172-165.

مایکل­ام. هاردمن؛کیلفورد­ جی، درو، ام، وینستون اگن. (1387). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی"جامعه،مدرسه و خانواده"، ترجمه علیزاده، حمید؛ گنجی، کامران ؛ یوسفی لویه، مجید؛ یادگاری، فریبا، چاپ دوم، تهران، انتشارات دانژه.(تاریخ انتشار اثر اصلی:1948).

مبارکی، آسیه؛ باقري، قادر زاده. (1382). مقایسه دانش و نگرش مادران دارای فرزند معلول ذهنی و بدون معلول ذهنی در زمینه معلولیت ذهنی در شهر گچساران در سال 1382، مجله ارمغان دانش، سال هشتم-شماره 31.

محتشمی، طیبه؛ علی اکبری دهکردی، مهناز؛ چیمه، نرگس؛ علی پور، احمد؛ افقی، احمد. (1390). اثر آموزش روش درمانی پاسخ محور بر عملکرد خانواده در مادران کودکان مبتلا به اتیسم، فصلنامه خانواده پژوهشی ، سال هشتم، شماره 31، 247 .

محمدی فر، محمد علی، ابوالفضل طالبی، موسی طباطبائی (1389). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عملکرد خانواده در زنان دارای همسر معتاد، فصلنامه اعتیاد پژوهی سوء مصرف مواد، سال چهارم، شماره 16.

محمدیان، محمد. (1391). بررسی رابطه کارکرد بینایی با کیفیت زندگی در سالمندان مراجعه کننده به درمانگاه های دولتی بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

محمودی،مریم، زهراکار، کیانوش، شعبانی، حسن (1392) . اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر بهبود کیفیت زندگی دانشجویان، روانشناسی تحولی: روانشناسی ایرانی- سال دهمف شماره 37.

مرادی، اعظم؛ مهرداد کلانتری. (1385). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر نیمرخ روانی زنان دارای ناتوانی جسمی- حرکتی، مجله پژوهشی در حیطه کودکان استثنایی، سال ششم شماره 19، ص 576-559.

مش، اريك جي، وولف، ديويد اي. (1389). روانشناسي مرضي كودك، چاپ اول ، ترجمه محمد مظفري مكي آبادي، اصغر فروغ الدين عدل، تهران ، انتشارات رشد (تاریخ انتشاربه زبان اصلی ،2008).

ملک افضلی، حسین، برادران افتخاری، منیر، حجازی، فرزانه، خجسته، تکتم، تبریزی، ربابه، فریدی، طاهره. (1385). ببسیج جامعه برای ارتقای سلامت سالمندان در محله اکباتان. مجله پژوهشی حکیم.

ملک پور، مختار؛ فراهانی، حجت اله؛ آقایی، اصغر؛ بهرامی، علی. (1385). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش فشار روانی مادران کودکان عق مانده ذهنی و عادی، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی20/سال ششم، شماره 2.

موتابی، فرشته؛ فتی، لادن. (1390). راه و رسم درمانگری در نظریه شناختی رفتاری؛ چاپ اول، تهران، انتشارات دانژه.

میرزایی، مصطفی. (1391). بررسی اثربخشی مهارت های زندگی بر بلوغ هیجانی نوجوانان با سندرم داون. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.


ميلاني فر، بهروز. (1391). روان شناسي كودكان و نوجوانان استثنائي. چاپ بیست و سوم، تهران: نشر قومس.

ناصری، حسین. (1384). راهنمای آموزش مهارت­های زندگی (کتاب راهنمای مدرس)، تهران: انتشارات معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.

نجات، سحر ناز؛ منتظری، علی؛ هلاکوئی نائینی، کوروش، محمد، کاظم؛ مجد زاده، سید رضا. (1385). استاندارد سازی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت (WHOQOL-BREF): ترجمه و روان سنجی گونه ایرانی، مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، دوره 4، شماره 4، صفحات 12-1.

نجاتی، وحید؛ ملکی، قیصر؛ ذبیح زاده، عباس؛ احمدی، خدابخش. (1391). مقایسه نقش خانواده و مراکز بهزیستی در کیفیت زندگی کم توانان ذهنی تربیت پذیر، فصل نامه خانواده پژوهی، سال هشتم ، شماره 30، ص 162.

نجفی، محمود؛ بیگدلی، ایمان الله؛ دهشیری، غلامرضا؛ رحیمیان بوگر، اسحق؛ طباطبایی، موسی. (1391). نقش مهارت های زندگی در پیش بینی سلامت روان دانش آموزان،فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، سال سوم، شماره 11.

نجومی، مرضیه، افشار، باقر. (1387). بررسی کیفیت زندگی بیماران مزمن ریوی بستری در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص). مجله نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران. شماره 7.

نوابی نژاد، شکوه. (1386). نظریه­های مشاوره و روان­درمانی گروهی، چاپ دوم، تهران، انتشارات سمت

نوابی نژاد، شکوه. (1388). راهنمایی و مشاوره گروهی، چاپ چهارم، تهران، انتشارات سمت.

نیک­پرور، ریحانه. (1383). آشنایی با برنامه­های آموزش مهارت­های زندگی: انتشارات معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.

نیک­پرور، ریحانه. (1387). گزارش نهایی نیازسنجی آموزشی و زمینه یابی مشکلات روانی- اجتماعی دانش­آموزان، به منظور طراحی محتوای آموزشی برنامه جامع مهارت­های زندگی: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

نيكنام، محمد صالح. (1390). بررسي اثر آموزش مقابله هاي معنوي بر تاب­آوري و شادكامي مادران كودكان آهسته گام. پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه تهران.

وثوق، علی. (1381). بررسی کیفیت زندگی و عوامل مرتبط با آن در مددجویان زندان قصر تهران، پایان نامه دکتری تخصصی پزشکی اجتماعی، دانشگاه ایران.

ولی زاده، شیرین؛ داودی فر،آزیتا؛ بردی اوزونی دوجی، رحمان؛ اعلایی، زهرا. (1389). اثر بخشی آموزش مهارت های مقابله بر سطح استرس و ناامیدی مادران کودکان کم توان ذهنی، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال دهم، شماره 3، 244-237.

ولی زاده، علی. (1381). آموزش مهارتهای زندگی، نشریه اطلاعات عمومی، اسفند 1381، شماره 5، ص34 و 35 و 36.

هالاهان ، دانیل پی؛ کافمن ، جیمز، ام. (1386). کودکان استثنایی،مقدمه ای بر آموزش های ویژه ، چاپ اول ، ترجمه عليزاده، حميد، صابري، هائيده، هاشمي، ژانت ، محي الدين، مهدي ، تهران ، انتشارات نشر ويرايش (تاریخ انتشاربه زبان اصلی ،2003)

همتی، ساحل. (1390). سندرم داون(2) آموزش شناختی-رفتاری ، چاپ دوم،تهران : انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.


Abdulhade I. Haimour, Radi M. Abu-Hawwash.)2012(. Evaluating Quality Of Life of parents having a child with disability . International Interdisciplinary Journal of Education, Volume 1, Issue 2.

Amir majd, M., Sareskanrud, K. K. (2012). Acomporative study of life between parent of children with down syndrome and parent normal children, Technical Journal of Engineering and Applied Sciences & App Sci., 2 (3): 74-78, 2012.

Avis, N.E., & Smith, K.W. ( 1998). Quality of life older adult with HIV research on aging, Journal if Beverly Hills, 20, 822-845.

Barlow, J. H., Poewl, L. A., Gilechrist, M.,Fotiaclov, M. (2008). The effectiveness of Training and Support Program for parent of children with Disabilities: A Randomised Controlled traik. Journal Of Psychosomatic Research, 64, PP 55-62.

Beak, A. T. & Weishaar M. E (2002). Cognitive therapy. In R.J. Corsini & wedding, D.(Eds). Current Psychotherapies (6 eddition ). IIIinois: peacock Publishing Inc.

Beck, A. T. (1976). Cognitive therapy and the emotional disorders. New Yourk : International Universities Press.

Beck, A. T. (1999). Cognitive aspects of personality disorders and their relation to syndromal disorder: A psychoevolutionary aspect . In C. R. Cloninger (Ed). Personality and psychopathology. Washington, D. C:, American psychiatric press.

Berlim, M. T., Pavanello, D. P., Caldieraro, M. A., & et al. (2005). Reliability and validity of WHOQOL BREF in a sample of Brazilian outpatients with Major depression. Quality of Life Research, 14, PP. 561-564.

Bonomi, A. E. Patrick, D.L. Bushnell D. M. and Martin M. (2000) Validation of the United States’ version of the World Health Organization Quality of Life (WHOQOL) instrument. J Clin, epidemiol. 53(1): 19-23.

Botvin, S. J., Grifin, k. w. (2000). Preventing illicit drug use in adolescents: long term follow up data from rardomited control trial of a school population. Journal of addictive Behaviors, 25, 5, 776- 779.

Buelow, J. M., Mc nelis, A., Shore, C. P., Austin, J. K. (2006). Stressor of Parents of children with Epilepsynand intellectual Disability. Journal Of Neuroscience Nursing, 38(3), 147-176.

Bumin, G., Günal A., Tükel Þ. 2008. Anxiety, depression and quality of life in mothers of disabled Children. S.D.Ü. Týp Fak. Derg.:15(1)/6-11.

Chambles, D. L; Hollon, S. D (1998). Defining empirically supported therepies. Journal of counseling and clinical Psychology: 66: 7- 18.

Comble, B. (2006). Teaching life skills for student success: connecting education and careers.Techniques: Connectinq Education and careers,sep. v 81 n6 p40-41

Cunningham, C. (1996). Families of Children with Down syndrome. Down syndrome: Research & Practice, 4, 87- 95.

Dannel, Z. T. (2010). Life stress, maternal Optimism and adolescent in single. Mother, African families. Journal of Family Psychology 24(4), 468-477.

Dardan. C. A, Ginter. E. J. (1996). Life skills development scale adolescence frome Journal of mental health counseling. 18(2).22- 142.

Davey, G. C. L. and Wells, A. (Eds). (2006). Worry and its psychological disorders. Chichester, John Wiley & Sons.

Dempsey, I., Keen, D., Pennell, D. O., Reilly, J., Neilands, J. (2009). Parent stress, parenting competence and family- centered support to young children with an intellectual or developmental disability. Research in Develomental Disabilities, 30(3), 558-566.

Diwan, S., Chovatiya, H., Diwan., J. )2011(., Depression and Quality Of Life In Mothers Of Children With Cerebral Palsy, NJIRM; Vol. 2(4). eISSN: 0975-9840 pISSN: 2230 – 9969.

Dobson, K. S., Ed. (1999). Handbook of cognitive- behavioral therapies. New York: Guilford Press.

Faquahar, M. (1995). Definitions of quality of life : at axonomy ,Journal of Advanced Nursing.

Farshbaf Khalili, A., Shahnazi, M., Hajizade, K., Shkari Khniani, M. (2012). Downe syndrome Screening Methods in Iranian Pregnant Women. Journal of Caring Scuences, 1(3), 145- 151.

Ferrans, C.E., & Powers, M.J. ( 1993). Quality of life hemodialysis patients, Journal of Advanced Nursing, 20(5):575-81.

Fidler, D., Most, D., Booth- laforce, C., Kelly, J. (2006). Temperament and behavior problems in young children with down syndrome at 12,30, and 45 months. Down syndrome research and practice.10 (1), 23-29.

Frisch M.( 2006). Quality of life: Applying a Life Satisfaction Approach to Positive Psychology and Cognitive Therapy. Hoboken, New Jersey, John Wiley & Sons, Inc.; 20-55.

Ginieri- coccossis, M. Triantafillou, E. Tomaras, V. Soldatos, C. Mavreas, V. Ghristodoulou, G. (2012). Psychometric Properties of WHOQOL- BREF In clinical and healthy Greek populations: Incorporating new culture- relevant items. Psychiatric, 23:130-142.

Glanz, B., Healy, B., Rintell, D., Jaffin, S., Bakshi, R., (2010). The Association Between Cognitive Impairment and Quality of life in Patients with Early Multiple Sclerosis. Journal of the Neurological Sciences, 290, 75- 79.

Golamohammadnejad Bahrami, GH., Molajabari, F. (2013). The Effect of Training Life Skills on Mental Healt of Mothers Having Exceptional Children. European Journal of Experimental Biology, 3(2): 1-5.

Goodman, S. H., Gotlieb, I. H.(2002). Children of Depressed Parents: Mechanisms of risk and implications For Treatment (PP. 59-.88). Washington. DC: American Psychological Association.

Gorman, D. (2005). Does measurement dependence explain the effects of life skills training on smoking outcomes? Prevention Medicine, 40, 479-487.

Guggnumoss, H.I., Bloomfield, H., Brenner, H., Flick, u. (1995). Quality of life and health: concept, methods & applications, wissenchaft,91-92.

Hanestad, B. R., Rustoen, T., Knudsen, O.,& et al. (2004). Psychometric Properties of The WHOQOL-BREF Questionnaire for the Norwegian General Population. Journal of Nursing Measurement , 12, PP. 147-159.

Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (1999). Acceptance and Commitment therapy. New Yourk: Guilford.

Hwang, H. F., Living, W. M., Chiu, Y. N., & et al. (2003). Suitability of The WHOQOL-BREF for community- Dwelling older People in Taiwan. Age And Ageing, 32, pp. 593-600.

Izutsu, T., Tsutsumi, A., Islam, A., Matsuo, Y., Yamada, H. S., Kurita, H., Wakai S. (2005). Validity and Reliability of the Bangla version of WHOQOL-BREF on an Adolescent Ppopulation in Bangladesh, Quall Life Res. 14(7): 1783-9.

Jaracz, K., Kalfoss. M., Gornaa, K., & et al. (2006). Quality of Life in Polish Respondents: Psychometric Properties of the Polish WHOQOL-BREF . Scand J Caring Sci, 20:251-260.

Kalay, L., Fojimori, S., Suzuki, H., Minamoto, K., Ueda, K., Wei, C., Tomoda, A., Harada, K., Ueda, A. (2010). Description of environmental determinants of quality of life in children with intellectual disability in japan using the Delphi technique. Environment Health Prevention medicine, 15, 73-83.

Kendall, P. C., & Chambless, D. L (1998). Empirically supported psychological therapies: Special section. Journal of Counseling and clinical Psychology, 66, 3- 167.

Kheir, N., Ghoneim, O., Sandridge, A. L., Al-Ismail, M., Hayder, S., & Al-Rawi, F. (2012). Quality of life of caregivers of children with autism in Qatar. Autism,16(3), 293-298.

King, C.R., & Hindus, P.S. ( 1998). Quality of life from nursingperspective. Uk London: Jones& Bartlett co publishers , 232.

Lam, K. W., Stewart, W. F., Kelly, M.(2008). Effects of patent skills training with Behavioral couples Therapy for alcoholism on children: A randomized clinical pilot trail. Available at: science Direct Addictive Behavior (33), PP 1076-1080.

Lee, L. C., Harrington, R. A., Louie, B. B., & Newschaffer, C. J. (2008). Children with autism: Quality of life and parental concerns. Journal of autism and developmental disorders, 38(6), 1147-1160.

Linehan, M. M. (1993). Cognitive- Behavioral treatment of borderline personality disorder. New York: Guilford Press. Young, J. E., J. S. Klosko, et al (2003). Schema therapy: A practitioners guide, New York: The Guilford press.

Mahdavi haji, T., Mohamadkhani, SH., Hatami, M. (2011). The effectiveness of life skill training on happiness, quality of life and emotional regulation, procedia- social and behavioral sciences 30, 407-411.

Malhotra, shahzadi., khan, w., Bhatia, M.S.)2013(. Family Environment as a Determinant of Quality of life of Mothers of children With intellectual Disability,DELHI psychiatry journal, vol. 16 no. 1.

Mallers, M., Sherraun, D., Neupert, M. D., Almedia, A. (2010). Perception of Children Relationship With Mother and Father: Daily Emotionaland Stress Experimances in Adulthood. Developmental Psychology, 78, 1651-1661.

Mardani, A., Daniali, M., Mardani, S., Khajavi, Y. (2011). Knowledge of Life Skills and Its relationship with Mental Health in Iranian University Student. European Journal of Social Sciences, 25(4): 498- 505.

Marsia, V. R. (2007). Families Of Children with Down syndrome; Responding to A Change in plants with Resilience, Journal of Pediatric Nursing Vol 22, No 2(April).

Matsuda,E & Schiyama,K. (2006).Assertion traning in inioping with menqal disorders with psychosomatic disetre . 276-278.

McConkeya R, Truesdale-Kennedya, M, Changb, M-Y, Jarrahc, S, Shukri, R. (2008) . The impact on mothers of bringing up a child with intellectual disabilities: A cross-cultural study. International Journal of Nursing Studies 45 , 65–74.

Min, S. K., Kim, K. I., Lcc, C. I.,& et al. (2002), Development of the Korean Visions of WHO Quality of Life scale and WHOQOL-BREF. Quality of Life Research, 11, PP. 593-600.

Mittal, S. (2001). Self assessed physical and mental function oh haemo dialysis patient. Nephral –dialysis –transplantation(2001) pp1387-1394.

Pereira, K. Basso, R. P. Lindquist, R. R. Silva, L. P. D. Tudella. E. (2013). Infants with Down syndrome: Percentage and age for acquisition of gross motor skills. Research in Developmental Disabilities, 34, 894- 901.

Pick, S., Givaundan, M., & Poortinga, V. H. (2003). Sexuality and life skills education: A multi strategy intervention in Mexico. American Psychology, 58 (3), 230-234.

Prince P N, Prince C R.( 2001). Subjective quality of life in the evaluation of programs for people with serious and persistent mental illness, clinical psychology review.; 21(7): 1005-1036.

Riedinger, M.S., Dracup, K.A., Brecht, M.L. (2002). Quality of life in women with heart failure" normative group & patient with other chronic condition", heart lung, 11: 211-219.

Schalock, R.L., Brown, I., Brown, R., Cummins, R.A., Felce, D., Matikka, L., Keith, K.D., & Parmenter, T.(2002). Conceptualisation, Measurement and Application of Quality of Life for Persons With Intellectual Disabilities: Report of an International Panel of Experts, Mental Retardation, 40, 6, 457-470.

Schechtman, Z., Levy, m., Leichtentritt, J. (2005). Impact of Life Skills Training on Teachers Perceived Environment and Self- Efficacy. Journal of Educational Research , 98(3): 144.

Schieve, L. A. Blumberg, S. J., Rice, C., Visser, S. N., Boyle, C. (2007). The relationship between autism and parenting stress. Pediatric , feb, 119(suppl 1) , 114- 121.

Segal, Z. V., Williams, J. M. G., & Teasdale, J. D. (2002).Mindfulness- based cognitive therapy for depression: A new approach to preventing relapse. New Yourk:Guilford Press.

Shelley, M. C., Van der, V., Vivian, K., Nadia, G. (2009). Cognitive Coping Strategies and stress in Pattern Of Children WITH down syndrome: A Prospective Study. Intellectual and Developmental Disabilities Volume 47,Number 4: 295- 306.

Simmons، S.( 1994). Quality of life in community mental health care, Journal of Nurse Student, England.; 31(2): 679-683.

Skevington, S. M., Lotfy, M., O'Connell, K. A. (2004). The World Health Organization's WHOQOL-BREF Quality of Life Assessment: Psychometric Properties and Results of The International Field trial. A report from the WHOQOL group, Quall Life Res. 13(2): 299-31.

Smite,R.& Garrie, B.(2005). The effect of life skills Training on Increasing Assertive Behavior in third-grade female student. Journal of Clinical Psychology, 53, 56-64.

Smite,R.(2004). The effect of life skills Traning on anxiety and aggression in Group of third- grade guidance school. Journal of mental Health care Vol. 41(3), 212-220.

Sobhi- Gharamaleki, N., Rajabi, S. (2010). Efficacy of Life Skills Training on Increase of Mental Health and Self- Steam of The Students Procedia Social and Behavioral Sciences 5, 1818-1822.

Spellman, C. Ahmad, M., Daphne Dubach, Katheleen, J. Gardiner. (2013). Expression of Trisomy proteins in Down syndrome model system. Gene 512, 219-225.

Tacada (1996). Personal and Social Education in the primary schools. Education For Health Tallman, I., Hsiao, Y (2004). Resources, Cooperation, and problem- solving in early marriage. Social Psychology Quarterly. 67(2): 172- 188.

Thomas, V, R., Shyamala K. C. )2012(. Quality of life among parents of children with severe developmental disabilities.Asian Journal of Development Matters
Year :, Volume : 6, Issue : 1

Truitt, M. Biesecker, B. Capone, G. Bailey, T. Erby, L. (2012). The role of hope in adaptation to uncertainty: The experience of caregivers of children with Down syndrome. Patient Education and Counseling 87 (2012) 233–238.

Turner, K. M., Richards, M. Sander, M. R.(2007). Randomized clinical trial of a group parent education program for Australian indigenous families. Journal of pediatrics and child health. Volume 43(6), PP 429.

Tuttle, J. C., Hecler, N. (2006). Positive adobes celes ecut life skills training for high risk: result of a group intervention study, journal of pediatric health care. 58, 181-197.

Usefi, A.R., Ghassemi, G.H., Sarrafzadegan, N., Malek, S., Baghaei, A &Rabiei, K. (2009). Psychometric properties of the WHOQOL-BREF in an Iranian Adult sample Community. Mental Health Journal. Volume 46, number 2, 139-147.

Usefy, A. R., Ghassemi, Gh. R., Sarrafzadegan, N., Mallik, S., Baghari, K. (2009). Psychometric Properties of The WHOQOL- BREF in Iranian Adult Sample, Community Mental Health J, Desember. DOI,10. 1007/s10597-009-9282-8.

Vacca, John. J. (2006). Parent perceptions of Raising a child with a severe Physical Disability: Implications For Mental Healt Providers. Journal of Best Practices in Mental Health, Vol 2 no, 1.

Valongo Zani, A., Maria, D. F. G. L. M. Sonia, S. M. (2013). The feeling and experience of a mother facing Down syndrome. Acta Scientiarum. Health Sciences, Maringa, V. 35, N. 1, P. 67-75, Jan- June.

Walker, J. C., Dosen, A. Buitelaar, J. K., Janzing. J. G. E. (2011). Depression in Down syndrome: A Review of The Literature, Research in Developmental Disabilities 32, 1432-1440.

Wells, A. (2006). Metacognitive Therapy. Elements of Mental Control in Understanding and Treating Generalized Anxiety.

WHO (2000), Designin life skills education for acgools: Guideline for curriculm developers.

Wigrosski, M. A. (2007). Social Skills Intervention for a Child who is Blind. Journal of visual Impairment and Blindness. 10, 521-532

Wood Douphine, S.A.(1999). Assessing quality of life clinical research: from where have we come and where are we going? Joclin. Epidemiol. 105-Yantzi,

Yadav, p., Iqbal, N. (2009). Impact of Life Skill Training on Self- esteem, Adjastment and Empathy among Adolescents. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology October, Vol, 35, Special Issue, 61- 70.

Young, J. E., J. S. Klosko, et al (2003). Schema therapy: A practitioners guide, New York: The Guilford press.

Zareieghbal sheikhifini, A., Bavaghar, B. (2012). Effects of life skills training on stress reduction and Coping Style in Adolescents Living in foster Homes J. Basic, Appl, sci, Res., 2(8) 7618- 7622, text Road puplication.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

sanromdan_1585775790_39549_2383_1078.zip0.17 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت