خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های دغدغه مسیر شغلی

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های دغدغه مسیر شغلی

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

-1 مقدمه............................................................................................................ 13

2-2 پيشينه پژوهش............................................................................................ 13

2-2-1 دغدغه مسير شغلي چيست؟...................................................................... 13

2-2-2 اصول نظريه رشدي سوپر ......................................................................... 14

2-2-3 خودپنداره................................................................................................ 16

2-2-4 مراحل رشد شغلي.................................................................................... 16

2-2-5 بلوغ مسير شغلي...................................................................................... 18

2-2-6 انتخاب شغل و شخصيت.......................................................................... 20

2-2-7 آرزوهاي شغلي........................................................................................ 21

2-2-8-نظريه گاتفردسون...................................................................................... 22

2-2-9 دغدغه‌هاي شغلي در نظريه سازه مندي مسير شغلي...................................... 25

2-2-10 اصول نظريه سازه مندي شغلي.................................................................. 26

2-2-11 ابعاد انطباق پذيري شغلي ......................................................................... 28

2-3 مطالعات انجام شده ........................................................................................ 29

2-3-1 مطالعات انجام شده در خارج کشور............................................................. 29

2-3-2 مطالعات انجام شده در داخل کشور 32

مشخصات فایل:

پرسشنامه رایگان:ندارد

نوع فایل:word

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:24

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

مقدمه

اين فصل شامل دو قسمت است. در قسمت اول پيشينه مطالعات مربوط به دغدغه مسير شغلي و متغيرهاي مربوط و ابزارهاي سنجش آن آمده است و در قسمت دوم به تحقيقات انجام شده در اين زمينه پرداخته شده است.

2-2 پيشينه پژوهش

2-2-1 دغدغه مسير شغلي[1] چيست؟

دغدغه مسير شغلي ، دغدغه فرد در خصوص آينده شغلي اش که اولين و مهم ترين بعد انطباق پذيري شغلي است. در نظريه‌هايي هم چون ديدگاه زماني گينزبرگ[2]، نظريه نظام مند سوپر[3]، ديدگاه پيش بيني تيدمن[4]، جهت گيري کرايتس[5]، آگاهي‌هارن[6] مطرح شده است. (ساويکاس، سيلينگ و شوآرتز، 1984) [7]. دغدغه مسير شغلي به معناي ضرورت براي جهت دهي به آينده است. اين حس براي آينده مهم است. نگرش‌هاي نظام مند و خوش بين احساس نگراني را افزايش مي‌دهد چرا که افراد را وا مي‌دارد که از وظايف شغلي و گذارهاي حرفه اي آگاه شوند تا بتوانند مقابله کنند و دست به انتخاب بزنند و براي آينده دور و نزديک آماده باشند. اين دغدغه، از آينده احساس واقعي مي‌سازد و به فرد کمک مي‌کند تا گذشته شغلي را بخاطر داشته باشد، به وضع فعلي شغلي توجه کند و آينده شغلي را پيش بيني نمايد. تفکر درباره زندگي کاري در طول زمان ضرورت مسير شغلي است. زيرا يک مسير شغلي ذهني يک رفتار نيست، بلکه يک عقيده است يعني انعکاسي از خود است. اعتقاد به تداوم تجربه به افراد اجازه مي‌دهد تا فعاليت‌هاي فعلي شان را به آرزوهاي حرفه اي آينده شان وصل کنند و امکانات ممکن را دريابند. اين حس تداوم به فرد اجازه مي‌دهد تا تجسم کند چگونه تلاش‌هاي امروز موفقيت فردا را مي‌سازد.

فقدان دغدغه مسير شغلي، بي‌تفاوتي مسير شغلي[8] ناميده مي‌شود و بي‌برنامگي و بدبيني درباره آينده را منعکس مي‌کند. اين بي‌علاقگي را مي‌توان از طريق مداخلات مشاوره اي مسير شغلي که به افراد کمک مي‌کند تا تحصيلات حرفه اي شان را شکل دهند مثل بازي واقعي (جارويس و ريکارد، 2001) [9]، برنامه مهارت‌هاي زندگي (آدکينز، 1970) [10]، کارگاه‌هاي ديدگاه زماني (وان و ساويکاس، 1998) [11] و نوشتن زندگي نامه آينده (ماو، 1982) [12] قابل حل است. (لنت و برون، 2005، ص54)



[1] - Career Concerns

[2] - Ginzberg

[3]- Super

[4] - Tiedeman

[5] - Crites

[6] - Harren

[7] - Savickas, Silling, & Schwartz

[8] - career indifference

[9] - Jarvis & Richardt

[10] - Adkins

[11] - Whan & Savickas

[12] - Maw

منابع مورد استفاده

منابع فارسي

پاشا شريفي، ح. (1377). اصول روانسنجي و روان آزمايي. تهران: انتشارات رشد.

جليلي، م، 1365 ،بررسي مشكلات حرفه پرستاري براساس نظر خواهي از پرستاران شهر تهران. پايان‌نامه براي مقطع ارشد. رشته جامعه شناسي، دانشكده علوم اجتماع ،دانشگاه تهران .

چارلز هيلي، (1366). مشاوره حرفه اي براي معلمان و مشاوران. ترجمه طيبه زندي پور، چاپ اول،‌تهران، ‌انتشارات فردوس

حسيني، م. (1371). مباني راهنمايي و مشاوره شغلي. تهران: انتشارات علمي‌دانشگاه آزاد اسلامي.

روبرت، ه. (1349). اطلاعات شغلي در راهنمايي حرفه اي و امور استخدامي. ترجمه يوسف اردبيلي، جلد اول. تهران، انتشارات دانشسراي عالي.

سوانسون، ج. فواد،ن(1381). نظريه‌هاي جديد مشاوره شغلي و کاربرد. ترجمه رقيه موسوي. تهران، انتشارات اصلح.

شفيع آبادي، ع. (1375). راهنمايي تحصيلي و شغلي. چاپ اول، ‌انتشارات دانشگاه پيام نور.

شفيع آبادي، عبدالله.(1385). راهنمايي و مشاوره شغلي و حرفه اي و نظريه‌هاي انتخاب شغل. تهران: انتشارات رشد.

شيخ ويسي، ز، 1385 ،بررسي ميزان رضايت شغلي پرسنل بهداشتي درماني در بيمارستانهاي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي زاهدان.{پايان نامه كارشناسي ارشد}،زاهدان،دانشگاه علوم پزشكي

علامه زاده ، م ، 1375 ،بررسي ميزان آگاهي پرستاران شاغل در بخشها و بيمارستانهاي رواني دولتي تهران از نقشهاي حرفه اي خود . {پايان نامه كارشناسي ارشد}،تهران ، دانشگاه تهران .

هفت شايجاني، ب.( 1388). هنجاريابي،تعيين روايي و پايايي پرسشنامه دغدغه هاي شغلي سوپر بين معلمان شهر اصفهان، {پايان‌نامه} براي مقطع كارشناسي ارشد، رشته مشاوره، دانشكده علوم تربيتي دانشگاه اصفهان.


منابع انگليسي

McGrathو


References and further reading may be available for this article. To view references and further reading you must purchase this article.

A. Reid. N, and Boore, J. (1989). Occupational stress in nursing. International Journal of Nursing Studies. Volume 26, Issue 4, Pages 343-35.

Adkins, W. R. (1970). Life skills: Structured counseling for the disadvantaged. Personnel and Guidance Journal, 49, 108–116.

Becky L. Omdahl. (1999). Emotional contagion, empathic concern and communicative responsiveness as variables affecting nurses’ stress and occupational commitment. Journal of Advanced Nursing. Volume 29, Issue 6, pages 1351–1359.

Bingham, R., & Krantz, J. (2001). Career and vocational assessment 1997-1998: A biennial review. Journal of Career Assessment, 9(1), 1-24.

Brown, S. Lent, R. (2005).Career Development and counseling. John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.

Cherry,N.(1978).The determinants of occupational functioning and the use of job skills. Uppublished doctoral dissertation,University Of London.

Costello,D.K.(1981).Vocational maturity of careeroriented adults.Unpublished doctoral dissertation,University of San Francisco.

Cron,W.L.,&Slocum,J.W.(1986).The influence of career stages on salespeople' s job attitudes,work perceptions,and performance.Journal of Marketing Research,23,119-129.

Cross,S.(1981).The vocational coping strategies of adult males.Unpublished doctoral dissertation,University Of California at Los Angeles.

Ginzberg,E.,Ginsburg,S.W.,Axelrad,J.L.(1951).Occupational choice.New York: Columbia University Press.

Gottfredson, L. S. (1981). Circumscription and compromise: A developmental theory of occupational aspirations [Monograph]. Journal of Counseling Psychology, 28, 545–579.

Gribbons,W.D.,&Lohnes,P.R.(1968).Emerging careers.New York:Teachers College Press. Gribbons,W.D.,&Lohnes,P.R.(1982).Careers in theory and experience. Albany,N.y.: State University Of New York Press.

Hall,D.T.,&Mansfield,R.(1975).Relationship of age and seniority with career variables in engineers and scientists. Journal Of Applied Psychology,60,201-211.

Halpin,G.,Ralph,J.,& Halpin,G.(1990).Adult Career Concerns Inventory:validity and reliability.Measurement and Evaluation in Counseling and Development,22.196-202.

Harren, V. A. (1979). A model of career decision making for college students.Journal of Vocational Behavior, 14, 119-133.

Harris, S. M.; Halpin, G. (1990). The adult career concerns inventory: validity and reliability. Measurement and Evaluation in Counseling and Development. 22, 4, 196-202.

Hellenga, K., Aber, M. S., & Rhodes, J. E. (2002). African-American adolescent mothers’ vocational aspiration-expectation gap: Individual, social, and environmental influences.Psychology of Women Quarterly, 26, 200–212.

Herr,E.L.,Good,R.H.,McCloskey,G.,&Weitz,A.D.(1982).Secondary school curriculum and career behavior in young adults.Journal Of Vocational Behavior,21,243-258.

Iasenza,S.,Thompson,A.S.,&Lindeman,R.h.(1987).Gender differences in inventory predictions career satisfaction outcomes.Manuscript submitted for publication.

Ivers,J.J.(1978).The effect of counseling interventions and academic experience on the vocational maturity,job satisfaction and self-ctualization of adult female participants in a federal upward mobility system. (Doctoral dissertation,Temple University).Dissertation Abstracts International,39,7817386

J. Dworkin, G. Albrecht, J. Cooksey. (2002) Concern about aids concern among hospital physicians, nurses and social workers.Social Science & Medicine. Volume 33, Issue 3, Pages:239-248
Jarvis, P., & Richardt, J. (2001). The Real Game series: Bringing real life to career development.New Brunswick, Canada: National Work/Life Center.

Jordaan,J.P.,&Heyde,M.B.(1979).Vocational maturity during the high school years.New York:Teachers College Press.

Kidd,J.M.(1982).Self and occupational concepts in occupational preferences and entry into work:an overlapping longitudinal study.Cambridge,U.K.:National Institute for Careers Education and Counselling.

Krumboltz, J. D. (1994). The Career Beliefs Inventory. Journal of Counseling and Development, 72, 424-428.

Lapan, R. T., & Jingeleski, J. (1992). Circumscribing vocational aspirations in junior high school. Journal of Counseling Psychology, 39, 81–90.

Levinson, E. M., Ohler, D. L., Caswell, S., & Kiewra, K. (1998). Six approaches to the assessment of career maturity. Journal of Counseling and Development, 76,475-482.

Li Guia, K Louise Barriballb and Alison E While. (2008). Job satisfaction of nurse teachers: A literature review. Part I: Measurement, levels and components. Nurse education today. Volume 29, Issue 5, Pages 469-476

Mahoney,D.J.(1986).An exploration of the construct validity of a measure of adult vocational maturity.Unpublished doctoral dissertation,Teachers College,Colombia University.

Morrison,R.F.(1977).Career adaptivity:the effective adaptation of managers to changing role demands.Journal of Applied Psychology,62,549-558.

Niles, S. G; Lewis, D. M; Hartung, P. J. (1997). Using The Adult Career Concerns Inventory to Measure Task Involvement. The Career Development Quarterly. 46, 87-97.

Noumair,D.A.(1985).Tracing career maturity from adolescence though young adulthood. Unpublished doctoral dissertation,Teachers College,Columbia University.

Osipow, S. H., Carney, C. G., Winer, J., Yanico, B., & Koschier, M. (1976). The Career Decision Scale. Columbus, OH: Marathon Consulting & Press.

Patton, W; Spooner, L. R; Creed, P. (2005). Validation of the Short Form of the Career Development Inventory - Australian Version with a Sample of University Students. Australian Journal of Career Development. 14,3.

Perrone. K. M; Gordon. P. A; Fitch. J. C; Civiletto. C. L. (2003).The Adult Career Concerns Inventory: development of a short form. Journal of Employment Counseling.40,172-180.

Peter. C. C; Kara. J. K; Roger. M. M. (1996). Career Assessment and the Adult Career Concerns Inventory. Journal of Career Assessment, Vol. 4, No. 2, 189-204.

Phillips,R.(1982).The relationship between the professional career development and the adult life cycle for women and men. Unpublished doctoral dissertation ,University of New Mexico.

Poduska,P.R.(1975).Profile 75:A report on selected attitudes and behaviors of University of New Hampshire resident undergraduates. Durham:Dean of Students' Office, University of New Hampshire.

Richardson, M. S. (1993). Work in people’s lives: A location for counseling psychologists. Journal of Counseling Psychology, 40, 425–433.

Roslyn. S; Candida. P. (1997). Super’s Career Stages and the Decision to Change Careers Journal of Vocational Behavior. 51, 358–374.

Savickas, M. L., Silling, S. M., & Schwartz, S. (1984). Time perspective in career maturity and decision making. Journal of Vocational Behavior, 25, 258–269.

Savickas,M.L.(2005).The history and practice of career construction.In S.D.Brown &R.W.Lent(Eds.),Career development and counseling: Putting theory and research to work(pp.42-70).San Francisco:Jossey-Bass.

Sharon, Glazer. Anett, Gyurak. (2008). Sources of occupational stress among nurses in five countries.


References and further reading may be available for this article. To view references and further reading you must purchase this article.International Journal of Intercultural Relations. Volume 32, Issue 1,Pages 49-66.

Slocum,J.W.,&Cron,W.L.(1985).Job attitudes and performance during three career stages.Unpublished manuscript,Southern Methodist University,Dallas.

Smart,R,M.,&Peterson,C,C.(1994).Super's stages and the four-factor structure of the Adult Career Concerns Inventory in an Australian sample.Measurment and Evaluation in Counseling and Development,26,243-257.

Stout,S.K.,Slocum,J.W.,Jr.,&Cron,W.L.(1987).Dynamics of the career plateauing process.Working paper 87-073,E.L.Cox School of Business, Southern Methodist University,Dallas.

Super, D. E. (1957). The psychology of careers. New York: Harper & Row.

Super,D.E.(1974).Measuring vocational maturity for counseling and evaluation. Washington,DC:National Vocational Guidance Association.

Super,D.E.(1977). Vocational maturity in mid-career. Vocational Guidance Quarterly, 25,294-302.

Super,D.E.(1990).A life-span,life-space approach to career development. In D. Brown, L.Brooks, &Associates(Eds.),Career choice and development:Applying contemporary theories to practice(2nd ed.,pp.197-261).San Francisco:Jossey-Bass.

Super,D.E.,& Overstreet,P.L.(1960).The vocational maturity of ninth-grade boys. New York: Teachers College Press.

Super,D.E.,Crites,J.O.,Hummel,R.C.,Moser,H.P.,Overstreet,P.L.,&Warnath,C.F.(1957).Vocational development:A framework for research.New York:Teachers College Press.

Super,D.E.,Zelkowitz,R.S.,&Thompson,A.S.(1975).Manual for the Career Development Inventory, Adult Form.New York: Teachers College,Columbia University.

Super.D.E; S. Thompson. A. ; Lindeman. R. H. (1988). Adult Career Concerns Inventory: Manual for research and exploratory use in counseling. Palo Alto: Consulting Psychologists Press.

Vondracek,F.W.,Lerner,R.M.,& Schulenberg,J.E.(1986).Career development:A life-span developmental approach. Hillsdale,NJ:Erlbaum.

Whan, K. M., & Savickas, M. L. (1998). Effectiveness of a career time perspective intervention.Journal of Vocational Behavior, 52, 106–119.

Zelkowitz,R.S.(1974).The construction and validation of a measure of vocational maturity for adults.( doctoral dissertation,Columbia University) Ann Arbor:University Microfilm 75-18,456.

Zunker, g, Vernon.(2006).Career counseling, a holistic approach.Wadsworth,Belmont,CA.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

daghdaghe masir shoghli_1554762829_24632_2383_1023.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت