خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , کارشناسی ارشد مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های کفایت اجتماعی

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , کارشناسی ارشد مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های کفایت اجتماعی

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

2-2-مقدمه...................................................................................................................................

2-2-1-تعریف کفایت اجتماعی..................................................................................................................................................................

2-2-2-ابعاد کفایت اجتماعی . ...................................................................................................................................................................

2-2-2-1-مهارت­ها و توانمندی­های شناختی .......................................................................................................................................

2-2-2-2- مهارت­ها و توانمندی­های رفتاری . ........................................................................................................................................

2-2-2-3- مهارت­ها و توانمندی­های هیجانی ...........................................................................................................................................

2-2-2-4- مهارت­ها و توانمندی­های انگیزشی ......................................................................................................................................

2-2-2-5- ویژگی­های ابعاد فلنر............................................................................................................................................................

2-2-3- اهمیت آموزش کفایت اجتماعی...............................................................................................................................................

2-2-4- مدل­ های کفایت اجتماعی ..........................................................................................................................................................

2-2-4-1-مدل پردازش اظلاعات اجتماعی.....................................................................................................................................................

2-2-4-2-مدل سه سطحی برای تبیین کفایت اجتماعی (کاویل و همکاران)......................................................................................

2-4-1-پیشینه­ی پژوهش خارجی مربوط به کفایت اجتماعی....................................................

2-4-2- پیشینه­ی پژوهش داخلی مربوط به کفایت اجتماعی....................................................

2-4-5-جمع­بندی........................................................................................................................

فهرست منابع ومآخذ.....................................................................................................................................

مشخصات فایل:

پرسشنامه رایگان:ندارد

نوع فایل:word

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:28

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

مقدمه فصل دوم

فصل دوم تحقیق شامل سه بخش می‌باشد: بخش اول مبانی نظری و تئوریکی مربوط به کفایت اجتماعی را بیان می‌کند، بخش دوم مربوط به مبانی نظری یادگیری می‌باشد. در بخش سوم این فصل تحقیقات انجام شده در داخل و خارج را در ارتباط با موضوع تحقیق و نیز ارتباط متغیرهای تحقیق مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخش اول

کفایت اجتماعی

2-2-مقدمه

اجتماعی شدن فرایندی است که در آن هنجارها، مهارت‌ها، انگیزه‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فرد شکل می‌گیرد تا ایفای نقش کنونی یا آتی وی در جامعه مناسب و مطلوب شناخته شود. در این فرایند، اکتساب و به کارگیری مهارت‌های اجتماعی و چگونگی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران، یکی از مؤلفه‌های تصلی رشد اجتماعی بخصوص در بین کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود (کارتریج و میلبرن[1]، 1389). زندگی امروز به لحاظ وسعت و پیچیدگی تحولات، دگرگونی‌های سریع اجتماعی، تغییر ساختار خانواده، شبکه‌ی گسترده و پیچیده‌ی ارتباطات انسانی، گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی، انسان‌ها را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است. این چالش‌ها از یک سو بر چگونگی زندگی افراد و رفتارهای اجتماعی و فردی تأثیر می‌گذارد و از سوی دیگر نبود مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی، اجتماعی و شناختی با آسیب‌پذیر کردن افراد در رویارویی با مسائل و مشکلات، آن‌ها را در معرض اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد. از این رو انسان نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است که او را برای غلبه بر تنش‌ها و مشکلات آماده کند. در جامعه‌ی امروز کودکان و نوجوانان باید بر دانش‌ها و مهارت‌های فراوانی مسلط باشند، آن‌ها را بیاموزند، تمرین کنند، درونی سازند، تا بتوانند به خوبی با چالش‌های فرا راهشان رویارو شوند. از این رو نیاز به اکتساب کفایت و صلاحیت‌های متناسب با سن و شرایط فردی و پرورش قابلیت‌های موجود در افراد به جهت کسب توانایی لازم به منظور طی موفقیت آمیز دوران رشد احساس می‌شود. کسب مهارت‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی است که، به فرد در برقراری ارتباط با خود و دیگران کمک می‌کند. آموزش مهارت‌های رفتاری، شناختی، هیجانی و مهارتهای انگیزشی به فرد کمک می‌کند تا تصمیم مناسب را در موقعیت‌های مختلف اتخاذ نماید (پزشک، 1382 به نقل از حسینی مهر و زال بیگی، 1391) و از این طریق گام مثبتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روانی، آشفتگی‌های روحی، از هم پاشیدگی خانواده، عدم سازگاری با محیط اجتماعی و ... بردارد (حسینی مهر و زال بیگی، 1391).

کفایت یا شایستگی (Competency) در برگیرنده‌ی مهارت‌های اجتماعی، هیجانی و شناختی و رفتارهایی می‌باشد که کودک برای سازگاری اجتماعی مطبوب نیاز دارد. رفتارهای اجتماعی منفی انعکاسی از مهارت‌های اجتماعی کودک می‌باشند. کسانی که مهارت و شناخت اجتماعی سیعی دارند احتمالاً از کفایت اجتماعی بالایی برخوردارند (سیدامینی و همکاران، 1390). کفایت اجتماعی شامل مجموعه مهارت‌هایی است که اکتساب آنها سبب ارتقای آگاهی اجتماعی افراد می‌شود. آگاهی­هایی که بر توانایی درک دیگران و برقراری ارتباط مؤثر با آنها، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، حفظ آگاهی شخصی و مدیریت کردن روابط تمرکز می‌کند (یاراحمدیان، 1391).


2-2-1-تعریف کفایت اجتماعی

دال در سال (1940) معیاری برای عقب ماندگی ذهنی ارائه داد، عدم کفایت اجتماعی را به عنوان اولین و مهمترین معیار تشخیص قلمداد کرد او کفایت اجتماعی را توانایی عملکرد انسان در اجرای استقلال شخصی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی یا به عبارت بهتر توانایی مراقبت از خود و یاری رساندن به مراقبت از دیگران تعریف کرده است (مرشدی، 1387). بنا به گفته ترور و همکاران، اگر شخصی بتواند بر رفتار دیگران و به طریقی که قصد دارد و از نظر اجتماعی مقبول است، تأثیر بگذارد دارای کفایت اجتماعی است (عباسی و همکاران، 1389). برمنر و تاپپینگ (1998) کفایت اجتماعی را دارا بودن و استفاده از توانایی وحدت و یکپارچگی فکر، احساس و رفتار برای انجام دادن وظایف و کارکردهای اجتماعی در گروه می‌دانند. گرین و ریچس (2006) معتقدند برای تقویت کفایت اجتماعی باید همکاری، پاسخ‌دهی و تأثیرپذیری، پذیرش مسئولیت اجتماعی، رفتار کردن به شیوه‌ای دوستانه و دیگر شیوه‌های تعامل مثبت در دانش‌آموزان را تقویت کرد. لی و چانگ (2010) به عنوان یک منبع حمایتی یا مکمل رفتار والدین، شیوه‌های آموزش در مدرسه، تعاملات بین فردی و تعامل با معلم را باهمیت می‌دانند زیرا فرصت‌هایی را جهت یادگیری و تمرین کفایت اجتماعی ایجاد می‌نمایند.



[1] . Cartridges and Mylbrn

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

kefayat ejtemayi_1532440064_14461_2383_1025.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت