سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :
تعریف ماهیت یادگیری
2-11-عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری
2-11-1-آمادگی
2-11-2-انگیزش
2-11-3-تجارب گذشته
2-11-4-موقعیت و محیط یادگیری
2-11-5-روش تدریس معلم
2-11-6-رابطه کل و جزء
2-11-7-تمرین و تکرار
2-12-فرصتها
و تجارب
يادگيري
2-13-اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری
2-14-کلاس های موضوعی
2-15-اهداف تشکیل کلاس های موضوعی
2-16-مزایای کلاس های موضوعی در مدارس
2-17-چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی
2-18-تحقیقات انجام یافته
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان:ندارد
نوع فایل: word
منبع: دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات: 44
گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه ای از مطالب:
تعریف ماهیت یادگیری
رفتار گرایان یادگیری را «تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری» تعریف کرده اند، ولی از دیدگاه گشتالت، یادگیری عبارت از «کسب بینش های جدید یا تغییر در بینش های گذشته» است. چنان که ملاحظه می شود، تعریف های یادگیری با نگرش فلسفی به تعلیم و تربیت و روان شناسی تربیتی، ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم دارد. یادگیری با هر بینشی که تعریف شود، اساس رفتار انسان را تشکیل می دهد و نخستین صفت مشخص آن تغییر است. تغییری که به تدریج رخ می دهد، نسبتاً ثابت و پایدار است و بر اثر تجربه حاصل می شود. از طریق یادگیری، فرد با محیط خود آشنا می شود، در مقابل محیط مقاومت می کند، محیط را تغییر می دهد، برای تأمین احتیاجات خود از آن استفاده می کند، گاهی تحت تأثیر آن قرار می گیرد و زمانی خویشتن را با آن منطبق و سازگار می سازد. در واقع یادگیری فرآیندی است که طی آن رفتار موجود زنده، بر اثر تجربه،
تغییر یابد(شعبانی،1384).
جامع ترین تعریفی که تا کنون از یادگیری ارائه شده تعریف هیلگارد[1] و مارکوییز[2] است. در این تعریف یادگیری عبارت است از:« فرآیند تغییرات نسبتاً پایدارکه در رفتار بالقوه ی فرد بر اثر تجربه ایجاد می شود». این تعریف نسبت به تعاریف دیگر رجحان و برتری خاصی دارد؛ زیرا دیدگاهی جدید از فرآیند یادگیری ارائه داده است و این دیدگاه جدید را می توان در مفاهیمی همچون فرآیند، تغییر[3]، نسبتاً پایدار، رفتار بالقوه و تجربه[4] جستجو کرد(اکبری شلدرّه ای و همکاران،1390).
یادگیری به طور كلي فعاليتي دگرگونساز است؛ كه افراد را براي مقابله با رويدادها و سازش با محيط آماده ميسازد و در موقعيت هاي مختلف و در اكثر سطوح زندگي حيواني از بازتاب هاي شرطي جانوران پست تا فرايندهاي پيچيده شناختي افراد آدمي رخ ميدهد. آزمايش هاي گوناگون پژوهشگران و زيستشناسان درباره گونههاي جانداران در ردههاي بسيار پایین نشان داده است كه محرك هاي معيني در شرايط خاصي موجب تغيير رفتار آن ها ميشوند. انسان كه كامل ترين و پيشرفتهترين موجود كره زمين است. هنگام تولد ناتوانترين و درماندهترين آن هاست و با بيشترين استعدادها براي يادگيري قادر است از تجربههاي خود به بهترين وجه سود جويد و پاسخ ها و تجربههاي آموخته او مهم ترين اندوختههاي
[1]-Hilgard
[2]-Marquiz
[3]-modification
[4]-potential behavior & experience
mahiyat yadgiri_1554216315_4336_2383_1282.zip0.08 MB |