خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های حمایت اجتماعی

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های حمایت اجتماعی

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

2-3- حمایت اجتماعی 27

2-3-1- تعریف حمايت اجتماعي 27

2-3-2- ديدگاه های نظری در مورد حمايت اجتماعي 27

2-3-2-1- ديدگاه روان پويشي 28

2-3-2-2- ديدگاه يادگيري اجتماعي– شناختي 28

2-3-2-3- ديدگاه پديدار شناختي 29

2-3-2-4- ديدگاه شناختي 29

2-3-2-5- ديدگاه تحولي 29

2-3-3- منابع حمايت اجتماعي 30

2-3-4- ابعاد حمايت اجتماعي 30

2-3-5- سيستم هاي حمايت اجتماعي 31

2-3-5-1- افزايش حرمت نفس 32

2-3-6- تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت جسمانی و روانی 33

2-3-7- طبقه بندي حمايت اجتماعي 33

2-3-8- دلایل عدم احساس حمایت اجتماعی 36

مشخصات فایل

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:22

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

حمایت اجتماعی

انسان از بدو تولد، تا آخرين لحظات زندگي اش براي تأمين نیازمندی هایش به راهنمايي و حمايت ديگران نيازمند است. کودک نخستين تجارب اجتماعي خود را در کانون خانواده کسب مي کند. نحوه برخورد با او، پذيرش، دوست داشتن و مساعدت کودک، وي را براي ايفاي نقش هاي اجتماعي و برطرف ساختن نيازهايش ياري مي دهد. ارتباط و پيوند افراد خانواده در سلامت رواني جسماني شخص تأثير بسزايي دارد به گونه اي که الگوهاي رفتاري و سني را بنيان نهاده و موجبات امنيت خاطر و بهره گيري از عزت نفس بالا را فراهم مي آورد [40].

حمايت اجتماعي از جمله موضوعاتي است که مورد علاقه بسياري از روانشناسان قرار گرفته است. براي نمونه کينگ[1] (1985)، کسلر[2] و همکاران (1985). اساس نظري اين موضوع ديدگاه جرج کلي (1902) است که بر اهميت پذيرش اجتماعي يا تأئيد اجتماعي تأکيد مي کند و آن را در چگونگي مثبت يا منفي بودن خود پنداره افراد مؤثر مي داند.

چندين مطالعه تحقيقاتي تأثير منابع حمايتي چون مادر، پدر و دوستان را بر عزت نفس و سلامت نوجوانان مورد تأئيد قرار داده است.

2-3-1- تعریف حمايت اجتماعي

حمایت اجتماعی عبارت است از ادراک فرد از اينکه مورد توجه و علاقه ديگران است. از ديدگاه آنان فردي ارزشمند است و چنانچه دچار مشکل و ناراحتي شود، افراد مثل دوستان و همکاران به او ياري خواهند رساند. حمايت اجتماعي به احسـاس تـعلق داشتن، پذيرفته شـدن، مورد عشـق و محـبت قرار گرفـتن اطلاق مي شود. حمايت اجتماعي براي هر فرد يک ارتباط امن بوجود مي آورد که احساس محبت و نزديکي از ويژگي هاي اصلي اين روابط است [41].

2-3-2- ديدگاه های نظری در مورد حمايت اجتماعي

در ارتباط با حمايت اجتماعي نظريات گوناگوني وجود دارد که برخي از آنها به ارتباط دوران کودکي با اعضا خانواده در سال هاي اوليه تولد تأکيد دارد. عده اي ديگر به ارتباط فرد و تماس هاي اجتماعي او با شبکه اجتماعی[3] در زندگي روزانه مي پردازند و عده اي ديگر نيز هر دو ارتباط را در شکل گيري اين مفهوم دخيل مي دانند. در اين جا به اختصار هر نظريه مورد بررسي قرار مي گيرد.



1. King

2.Kessler

1. social net work

منابع:

]1[Maslach, C & jakson, S. E. (1984).Burnout in organizational setting, applied social psychology annual, 5,133-153.

]2[Zang, Riwen; Gan, Rigun Cham. (2007). Heining.Prefectionism,Academic burnout and engagement among chine secollege students:a structural equation modeling analysis. Personality &invidual differences 43(2007)1529-1540.

]3[Days kate. (2009). Creating and sustaining effective learning environments. All Ireland Society for Higher Education (AISHE-Journal; 1(1): 1- 13.

]4[Bloom BS. (1964). Stability and change in human characteristics. John Wiley & Sons: New York.

[5] بهروزی، ن، شهنی ییلاق، م و پورسید، س.م (1391). رابطه کمال گرایی، تندیگی ادارک شده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی، راهبرد فرهنگ، 20، 102-84.

]6[Nikodijevi, A., An_elkovi L. J., & _okovi, A. (2012). Academic burnout among students at faculty of organizational sciences. Journal for Theory and Practice Management, 64(11), 47-53.

]7[Schaufeli, W. B., Martínez, I. M., Pinto, A. M., Salanova, M., & Bakker, A. B. (2002). Burnout and engagement in university students a cross-national study. Journal of cross-cultural psychology, 33(5), 464-481.

]8[Zang, R., & Cham, G. R. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality & Individual Differences, 43,_ 1529-1542.

]9[Caldwell, K., Harrison, M., Adams, M., Quin, R. H., & Greeson, J. (2010). Developing mindfulness in college students through movement-based courses: Effects on self-regulatory self-efficacy, mood, stress, and sleep quality. Journal of American College Health, 58, 433-442.

[10] عظیمی، م، پیری، م و زوار، ت (1392). رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خودنتظیمی با عملکرد تحصلی دانش آموزان در دوره متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 10، 128-116.

[11] ابراهیمی، س، پاکدامن، ش و سپهری، ص (1390). روابط بین اهداف پیشرفت، جو کلاس، توانایی و سودمندی ادارک شده نوجوانان. روانشناسی تحولی: روانشناسی ایرانی، (29)، 44-35.

]12[Salmela-Aro, K., Savolainen, H. & Holopainen, L.(2009). Depressive symptoms and school burnout during adolescence: Evidence from twocross-iagged longitiutinal studies. Journal of Youths and Adolescence,. 38, 1316-1327.

]13[Cohen, S., & Wills, T. A. (1985). Stress, social support, and the buffering hypothesis. Psychological bulletin, 98(2), 310.

]14[Yildirim, I. (2008). Relationships between burnout, sources of social support and sociodemographic variables. Social Behavior and Personality: an international journal, 36(5), 603-616.

[15]خوش طالع، مهسا. (1393). رابطه سبک های پردازش اطلاعات و ادراک از محیط کلاس با راهبردهای مطالعه خودتنظیمی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.

[16]مهران ،گلنار. (1382). بررسي علل ترك تحصيل دختران در مقطع آموزش ابتدايي درمنطقه خاورميانه و شمال افريقا و بويژه در ايران. فصلنامه تعليم و تربيت، شماره 5، ص 10 الي 35.

]17[Pearson , S.B.,& Newcomb, M. D. (2002). Predictors of early high school dropout: A test of five theories. Journal of educational psychology. Vo.l. 92, No, 3.568- 582.

]18[Toppinen-Tanner, S. A., Ojaarvi, A., Vaananen, R., Kalimo, R., & Jappinen, P. (2005). Burnout as a predictor of medically certified sick-leave absences and their diagnosed causes. Behavioral Medicine, 31, 18-27.

[19]نعامي، عبدالزهرا (1388). رابطه بين كيفيت تجارب يادگيري با فرسودگي تحصيلي دانشجويان كارشناسي ارشد دانشگاه شهيد چمران اهواز. مجله مطالعات روانشناختي. 5 (3): ص20.

]20[Bruwer B, Emsley R, Kidd M, Lochner C, Seedat S. (2008). Psychometric properties of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support in youth. Comprehensive Psychiatry; 49:195-201.

]21[Morrison, M. G., Allen, R. M. (2007). Promoting student resilience in school contexts. Theory into Practice, 46(2), 162–169.

[22]قديري، پروين؛ اسدزاده، حسن؛ درتاج، فريبرز (1389). رابطه ادراك از محيط كلاس و جهت گيري هدف با پيشرفت تحصيلي رياضي در دانش آموزان دختر پايه سوم متوسطه. فصلنامه روانشناسي، 6(19): 137-115.

]23[Gentry, M., Gable, K. R., Rizza, G. M. (2002.(Students’ perceptions of classroom activities:Are there grade-level and gender differences?Journal of Educational Psychology, 94(3), 539.544.

]24[Waxman, H., Gray, J., & Padron, Y. (2003) .Review of research on educational resilience (Research Report No. 11). Santa Cruz, CA:Center for Research on Education, Diversity, &Excellence.

]25[Sarafino, E .P. (2002). Health psychology (4th ed). New York: Jhon Wiley & Sons, Inc.

]26[Sarason, I.G. (1984) Stress, anxiety, and cognitive interference: Reactions to tests. Journal of Personality and Social Psychology, 46(4), 929–938.

[27] عزیزی ابرقوئی، محسن(1389). رابطه بین خودکارامدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد.

]28[Masalach, C, Schaufeil, W. B & Liter, M. P. (2001). Job burnout,annual review of psychology, 52, 397- 422.

]29[Maslach,C.&Liter, M.P.(1997).The Truth about burnout.San Francisco:Jossey- Bass.

]30[Goldberg, l. R. (2008). An alternative description of factor structure, Journal of personality and social phychology personality yhe Big-Five in Higher Education 5(1), 56-72. InterpisciplinaRy Journal of contEmpoyaRy Research In Business ,APRil,2012.

]31[Rostami, Z., Abedi, M.R. & Schaufeli, W. B. (2012).Dose interest predicts academic burnout?.Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(9).

]31[Huprich, Julia. (2007) Burnout in Academic Libraries. Library Worklife: October.

]32[Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Leskinen, E, & Nurmi, J. (2009). School-Burnout Inventory (SBI): Reliability and Validity European Journal of Psychological Assessment, 25(1):48–57.

]33[Moneta, G. B(2011). Need for achievement, burnout, and intention to leave: testing an accupational model in educational settings, Journal personality and Individual Differences, 50, 274-278.

]34[Naami (2009). Relationshir between learning experiences quality and academic burnout among students of ahvaz university, Educational phychology of chahid chamran university.

]35[Nabors, L. A. & Lahmkuhl, H. D. (2004). Children with chronic medical conditions: Recommendations for school mental health clinicans, Journal of Developmental and physical Disabilities, 16, 1-15.

]36[Rostami zeinab,Abedi mohamad Reza schaufeli w.B, Does interest predicts academic burnout. (2012). Inter DisciplinaRy JouRnal of contemporary Research in BusinEss. JANuary . 877-880.

[37]بشلیده، کیومرث؛ سواری، کریم، بررسی ارتباط میان ویژگی های شخصیتی با فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر اهواز، (1389). مجله دست آوردهای روان شناختی دانشگاه شهید چمران اهواز، 4 (3): 97-89.

[38] محمدي، مسعود. (1384). عوامل مؤثر بر سخت روی در افراد در معرض خطر سوء مــصرف مــواد. پايان نامه دكتري تخصــصي روانشناسي بــاليني. دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.

[39]راس، آر رندال؛ آلتماير، ام اليزابت. (1999). خواجه پور، غلامرضا.(1377). استرس شغلي، انتشارات سازمان مديريت صنعتي.

[40] سلمانی، مریم و کاویانی، الهام (1394). بررسی تعیین رابطه حمایت اجتماعی و عزت نفس با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در سال 95- 94، همایش ملی سیمای مدیریت آموزشی در عصر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.

[41]شریعت نیا، کاظم و کرد افشاری، فاطمه (1393). بررسی رابطه حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با در گیری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، اولین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی معنویت و سلامت، بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز.

[42]نبوی، سید صادق (1395). پیش بینی سلامت روان دانشجو معلمان بر اساس مؤلفه های خودکارآمدی و حمایت اجتماعی، دومین همایش ملی تربیت بدنی، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.

[43]نصر اصفهاني، احمد رضا و معين پور، حميد. (1381). تاثير جمعيت و محيط انساني فيزيكي كلاس درس بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان. فصلنامه تعليم و تربيت. شماره71، ص 23.

[44] بروس کوتن، درآمدى بر جامعه شناسى، (1375). ترجمه: محسن ثلاثى. تهران: نشر توتيا.

[45] قنادان، منصور و همکاران؛ جامعه‌شناسی مفاهیم کلیدی، تهران، اوای نور.

[46]زينعلي دهشير، اكرم. (1389). مدرسه ي زيبا. كارشناس ارشد آموزش ابتدايي. دانشگاه علامه طباطبايي. تهران.

[47]صاحب، نادر. (1386). بررسي ابعاد كلاس ها، اتاق هاي جانبي، تجهيزات و گرافيك محيطي مدارس استان اردبيل و چگونگي مطلوب سازي آنها.

[48]تاجبخش، فرزانه. (1389). اثر رنگ ها بر تفكر و خلاقيت. برگرفته از كتاب روانشناسي رنگ‌‌‌‌‌ها.

[49]سلطان منش، حسن. (1384). سازماندهي فضاهاي آموزشي مدارس. دارو و درمان. شماره2، ص 23.

[50]حقيقي، سياوش. (1373). از اسطوره تا واقعيت. مجلات تخصصي نور. شماره54، ص 12.

[51]فسا شكوه، هورآسا. (1381). فضاي آموزشي، قواعد و معيارها. فصلنامه تعليم و تربيت. شماره 6، ص 14.

[52]همت، نيكو. (1388). تاثير محيط بر تعليم و تربيت استعدادها. دانشكده حقوق. تهران.

[53]صيامي، شروين. (1380). معلم، مديريت كلاس، موانع و راهبردها. نشر: انجمن فعاليت‌‌‌‌هاي تيران.

[54]فرخ نيا، مينا. (1390). چگونه با معماري كودكان را مجذوب كنيم. روزنامه جوان: شماره3573: 24/9/90 .

[55]قاضي زاده، بهرام. (1375). اصول و معيار طراحي آموزشي. نشر: سازمان نوسازي مدارس. تهران.

[56]پناهی، ندا (1395). بررسی اثر بخشی فراشناخت وآموزش حل مسئله در بهبود تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، سومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی، استانبول- کشور ترکیه، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.

[57]سهرابی شیخویسی، حامد، جلیل پیران، میلاد، جلیل پیران، نادر و رنجبرسودجانی، یوسف (1395). رابطه بین ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس، موسسه بین المللی مطالعات و توسعه علم خاورمیانه.

[58]شعاعی، لیلا (1395). بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس، موسسه بین المللی مطالعات و توسعه علم خاورمیانه.

[58]پورداد، سبا و ورعی، پیام (1395). رابطه کمال گرایی و نشاط ذهنی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان، اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس، موسسه بین المللی مطالعات و توسعه علم خاورمیانه.

[59]بختیارپور، سعید و ساکی، مجید (1395). بررسی رابطه بین سرمایه روان شناختی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر خرم آباد، کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم، شیراز، پژوهش شرکت ایده بازار صنعت سبز.

[60]فولاد چنگ، محبوبه، حسن نیا سمیه، (1394). روانشناسی تحولی، 12 (45): ص 22.

[61] شریعت نیا، کاظم و کرد افشاری، فاطمه (1393). بررسی رابطه حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با درگیری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، اولین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی معنویت و سلامت، بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز.

]62[Salanova, M., Schaufeli, W., Martínez, I., & Bresó, Journal of Educational Psychology, E. (2010). How obstacles and facilitators predict academic performance: The mediating role of study burnout and engagement. Anxiety, Stress, & Coping, 23, 53-70.

]63[Etzion, D. (2007). Moderating Effect of Social Support on the Stress-burnout Relationship.Journal of Applied Psychology. 69(4). 615-622.

]64[Patrick, H., Ryan, A. M., & Kaplan, A. (2007). Early adolescents' perceptions of the classroom social environment, motivational beliefs, and engagement.

]65[Duran, A.; N. Extremera; P. F. Berrocal & M. Montalban. (2006). Predicting Academic Burnout and Engagement in Educational Setting: Assessing the Incremental Validity of Perceived Emotional Intelligence Beyond Perceived Stress and General Self-efficacy. Psicothema. 18. 158-164.

]66[Yang, H. J. (2004). Factors Affecting Student Burnout and Academic Achievement in Multiple Enrollment Programs in Taiwan’s Technical-vocational Colleges. Internationnal Journal of Educational Development. 24(3). 2 83-301.

]67[Demir A, Ulusoy M, Ulusoy MF. Investigation of factors influencing burnout levels in the professional and private lives of nurses. Int J Nurs Stud 2003; 40: 807-27.

[68]صفایی، م.، رضایی، ع. م.، خسروی، م.، مهدوی غروی، م.، و بهرامیان، ط. (1391). هنجاریابی پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری. مطالعات روان‎شناسی تربیتی، 6 (16)، 112-130.

]69[Adie, J., & Wakefield, C. (2011). Perceptions of the teaching environment, engagement and burnout among University students on a sports-related degree programme in the UK. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education , 10(2), 74-84.

[70]ابراهیمی قوام، ص، حسین زاده یوسفی، غ. (1387). نظریه سازنده گرایی و کاربرد آن در آموزش. مدارس کارآمد، 4، 33-24.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

hemayat ejtemayi 2_1555788368_25847_2383_1050.zip0.07 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت