سرفصل های پروژه
شامل موارد زیر است :
خود پنداره
خود پنداره تحصيلي
عوامل موثر بر خود پنداره تحصيلي
1- خانواده
2- مدرسه
3- باز خورد از ديگران
4- ارزش هاي فرهنگي
ارتباط مفهوم خود تحصيلي (خودپنداره تحصيلي) با پيشرفت تحصيلي
رابطه مفهوم خود تحصيلي و پيشرفت آموزشگاهي بلوم
تأثير شکست و موفقيت دانش آموزان با مفهوم خود مثبت
تأثير شکست و موفقيت دانش آموزان با مفهوم خود منفي
پیشینه پژوهش
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان:دارد(پرسش نامه خودپنداره تحصيلي کانر)
نوع فایل: word
منبع:
دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش:
دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات: 26
گارانتی بازگشت وجه:
دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه مطلب
خود پنداره
گاه خود پنداره به عنوان يک ديدگاه ترکيبي از خود تعريف مي شود، روزنبرگ[1] در سال )1979( خودپنداره را چنين تعريف مي کند همه فکر و احساساتي که به خود فرد به عنوان يک موجود اشاره دارد. شاولسون، هوينر و استنتون[2] در سال )1976( تعريف مشابهي براي خود پنداره ارائه دادند. به نظر آن ها خود پنداره همان ادراک شخصي از خود مي باشد و اين موضوع در چهار چوب ذات و درون اشخاص مي باشند.آن ها ادعا کردند اين سازه يک عامل مهم و مفيدي است. براي توضيح بيشتر، پيش بيني چگونگي اعمال افراد در اين رابطه ادراک شخصي از افکار خود که به طرق مختلف بر روي اعمال اثر دارد و به نوبه خود اعمال نيز روي ادراک افراد اثر مي گذارد.
چهار چوب مرجع، خود پنداره به شدت تحت تأثير مرجع يا اسنادها قرار مي گيرد و يا اين که در مقابل قضاوت شخصي از خود، جهت انجام دادن کارها قرار مي گيرد. مقايسه هاي اجتماعي اغلب به عنوان مهمترين منبع اطلاعاتي قوي براي خود پنداره در نظر گرفته مي شود. چهار چوب مرجعي نقش بسيار مهم براي توسعه ي خود پنداره ی تحصيلي بازي مي کند(مارش[3] 1987، 1986).
خود پنداره از طريق تجربه با محيط شکل مي گيرد مخصوصاً توسعه تقويت کننده هاي محيطي و پيام هايي که ديگران مي فرستند(شاولسون و همکاران، 1976). سکالويک[4] در سال 1997 برخي نکات کليدي در رابطه با عوامل موثر بر تشکيل خود پنداره با توجه به ديدگاه جديد بيان نمود(ديده شد در آثار راينر و دوي[5] 2001، سکالويک، 2000).
[1] - Rosenberg
[2] - Shavelson- Hubner and Stanton
[3] - Marsh
[4] - Skaalvik
[5] - Rayner and Devi
khod tahsil_1554215568_4439_2383_1293.zip0.05 MB |