خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, فناوری اطلاعات و ارتباطات

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, فناوری اطلاعات و ارتباطات

توضیحات:

تعداد صفحات:45

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

فهرست مطالب

فهرست مطالب

مقدمه. 1

تعریف فناوری اطلاعات (IT) 2

تعریف آموزش و پرورش... 3

تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 3

تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران. 5

تاریخچه رایانه: 5

شاخص های جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 6

حوزه های کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای پیشرفته. 7

دولت الکترونیک... 8

تجارت الکترونیک... 8

خودکار سازی نظام های اجرایی.. 8

مدارس هوشمند ( با هدف تربیت نیروی انسانی برای جامعه اطلاعاتی آینده) 8

دور درمانی ( با هدف دستیابی وسیع و آسان به خدمات درمانی) 9

کارت های هوشمند. 9

پول الکترونیک... 9

نظام های اطلاع رسانی.. 9

فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه پایدار. 10

روند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش... 10

ابعاد تحول مبتنی بر ICT در آموزش وپرورش... 12

اهمیت و ضرورت پرداختن به فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش... 14

رویکردهای موجود در نحوه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش... 17

جایگاه ICT در چارچوب سیاست های آموزشی.. 18

فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي و تأثير آن بر آموزش و يادگيري.. 18

به طور کلی توانایی های ICT در عرصه ی مدرسه شامل موراد زیر است: 20

سودمندی های فناوری آموزشی.. 20

نقش معلمان در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 21

نقش دانش آموزان در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 22

پیشینه پژوهش... 23

در داخل ایران. 23

در خارج از ایران. 27

جمع بندی پیشینه و مبانی نظری.. 35

منابع. 35




مقدمه

اختراع رایانه و به دنبال آن پدید آمدن شبکه جهانی اینترنت را می توان از مهمترین وقایع اتفاق افتاده در قرن بیستم دانست. با به وجود آمدن وسایل پیشرفته اطلاعاتی و ارتباطی، جهان هرچه سریعتر به سوی آنچه که مک لوهان دهکده جهانی[1]نامیده پیش میرود. دهکده ای که درآن دیگر برای دستیابی به اطلاعات و اخبار نیاز به زمان و زحمت زیاد نیست و افراد به سرعت از وقایعی که در نقاط دور دست اتفاق می افتد با خبر می شوند.

پيشرفت سريع فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي، دسترسي آسان به اينترنت و وب با فراهم كردن روشها و محيطهاي جديد يادگيري، آموزش و تدريس را متحول كرده، به طوري كه گرايش و الزام به آموزش و يادگيري به كمك اين فناوريها بوجود آمده است. فناوريهاي اطلاعات با ورود به عرصه هاي مختلف علوم بشري باعث به چالش طلبيده شدن آنها و در پي آن لزوم ارائه راهكارهايي جهت همگامي شده است، به همین دلیل یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه دست اندرکاران تعلیم و تربیت را به خود مشغول کرده است، نحوه ی مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهدید های حاصل از گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن است به ویژه ، با توجه به تاثیر این فناوری های نوین در شیوه های یادگیری دانش آموزان و تغییر نقش معلمان ، ضروری است که زمینه هایی فراهم شود تا هم وزارت آموزش و پرورش نیازهای موجود در جامعه ی معلمان و دانش آموزان را شناسایی کند و هم معلمان و دانش آموزان گرامی به شناسایی و ارتقای مهارت های خود در کاربرد فناوری های نوین نظیر IDT و IT در آموزش بپردازند (فتاحیان، 1383).

گذشته از تمامی نظرات موافق یا مخالفی که در جهت استفاده یا عدم استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان صاحبنظران ابراز می شود،به نظر می رسد در بین تمامی کشورهای جهان، یک اتفاق نظرهمگانی در بکارگیری این فناوری ها وجود دارد. کشور ما ایران نیز مدتی است که با برنامه ریزی های وسیع، در گسترش استفاده از این فناوری ها در سطح جامعه دارد.

منابع

  1. ابراهیمی، علی (1377). برنامه‌ریزی درسی (راهبردهای نوین). تهران: فکر نو.

اریسیان، نسرین (1385). نقش جدید معلمان در آموزش و پرورش با توجه به توسعه فن آوري اطلاعات. مجموعه مقالات اولین کنفرانس IT در آموزش و پرورش.

  1. آزاد، اسدالله (1382). بهره وري در اطلاع رسانی. فصلنامه اطلاع رسانی، 17 (1و 2).
  2. اسلامي، محسن (1383). قابليتهاي آموزشي شبكه جهاني ميزان دسترسي، استفاده از آن و ديدگاه دانش آموزان و آموزگاران دوره دبيرستان. چکیده مقالات همایش برنامه درسي در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات. تهران: انتشارات آييژ.

امين­پور، فرزانه (1386). يادگيري الکترونيکي در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالي. فصلنامه کتاب 18(1): 217-228.

  1. پاسبان رضوی ، مجید (1386). والدین ، ICT و تعلیم و تربیت. مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران( مجله الکترونیکی ) شماره اول دوره سوم، 1386.
  2. جاریانی، ابولقاسم (1380). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر برنامه ریزی درسی. دفتر برنامه ریزی و تالیف آموزشهای فنی و حرفه ای وکار و دانش.
  3. جلالی، ع.ا. و عباسی ، م، ع. (1382). فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش سایر کشورهای دنیا. چکیده مقالات همایش برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات آییژ.
  4. جهانگرد، نصرا.. (1386). آموزش در عصر اطلاعات. مجله تکفا، شماره ششم، 1386.
  5. جوکار، عبدالرسول. و یاوری پور، سمیه (1388). بررسي ميزان استفاده دانش آموزان دبيرستاني شهر شيراز از فناوريهاي اطلاعاتي. فصلنامه تعلیم و تربیت. ش98.
  6. حاجی قاسمی، قاسم (1381). تهیه مدل برنامه درسی دوره متوسطه با رویکرد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
  7. حافظ نیا، محمد رضا (1391). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.
  8. حافظی، احمد (1383). بررسی شاخص های جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات. ماهنامه دنیای مخابرات و ارتباطات ش 21. برگرفته از سایت http.//www.tcw magazine.com.
  9. حج فروش، احمد ؛ اورنگي، عبدالمجيد (1383). بررسي نتايج كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در دبيرستانهاي شهر تهران. فصلنامه نوآوريهاي آموزشي، 9(3)، ص 31-11.
  10. حمیدی، اشرف و حدادی،محمود (1386). تحول مبتنی بر ICT در آموزش و پرورش. مجله فناوری اطلاعات، شماره 23،مرداد 1386، صص 2-3.
  11. دلاور، علی (1380). مبانی روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
  12. رهادوست، بهار (1386). فلسفه کتابداری و اطلاع رسانی. تهران: نشر کتابدار.
  13. زارعی زوارکی،اسماعیل (1389). روشهای نوین پرورش خلاقیت. تهران: انشارات رشد فرهنگ.
  14. زال­زاده، ابراهیم (1385). بررسی وضعیت و میزان استفاده اعضای هیات علمی دانشگاه یزد از فناوری اطلاعات و ارتباطات. کتابدار40(1و2): 9-20.
  15. زمانی، بی بی عشرت (1384). یاددهی و یادگیری مهارت های فناوری اطلاعات در برنامه درسی. فصلنامه کتاب16(1):173-184.
  16. سروش،مهدی (1385). مدارس هوشمند. سلسله مقالات ارائه شده در اولین کنفرانس کشوری توسعه IT در آموزش و پرورش، یزد.
  17. سلیمانپور، جواد؛ خلخالی، علی ؛ فلاح، لیلا (1389). تأثیر روش تدریس مبتنی بر فن آوري اطلاعات و ارتباطات درایجاد یادگیري پایدار درس علوم تجربی سال سوم راهنمایی فصلنامه فن آوري اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 93-77، (2).
  18. سلیمانی، آمنه (1383). مطالعه نقش معلمان در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای پیشنهادی. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم.
  19. شعبانی، ح (1383). چالش ها و رویکردهای عصر فناوری اطلاعات و ضرورت تحول در ساختار و فرآیند اجرای برنامه های درسی آموزش عالی. مجموعه مقالات برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات آییژ.
  20. شریفی، صابر (1383). بررسی رابطه بین ویژگی های فردی، تحصیلی، شغلی اعضای هیات علمی با میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های علامه طباطبایی و تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
  21. صالحی، محمد و حاجی زاد، محمد (1389). بررسی سواد عمومی کامپیوتري کارکنان دانشگاه هاي آزاد اسلامی مازندران. فصلنامه فن آوري اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1، (1)، 53-39.
  22. صنافی، امیررضا (1384). یادگیری الکترونیکی چیست و جایگاه کتابخانه های مجازی در این فرآیند کجاست؟. فصلنامه فن آوري اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی 16(3): 133-148.
  23. طاهري پرکوهی، عبدالله (1384). بررسی اثربخشی اجراي دوره فن آوري اطلاعات و ارتباطات در بین دبیران علوم پایه و مدیران دبیرستان هاي شهرستان بابلسر. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ساري.
  24. عبادی، رحیم (1383). یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش. تهران: آفتاب مهر

عطاران،محمد (1383). فناوری اطلاعات بستر اصلاحات در آموزش و پرورش. تهران: موسسه توسعه فناوری مدارس هوشمند .

  1. علاقه بند،علی (1386). جامعه شناسی آموزش و پرورش. تهران: نشر روان.

فتاحیان، حسام­الدین (1383). نقش آی سی تی در آموزش. ارتباط علمی(نما) 4(1).

  1. فخرايي، بهاره، شليله، سارا، اشكاني، حميد، فيروزآبادي، علي ( 1380 ). بررسي الگوي استفاده از اينترنت، كامپيوتر و بازي­هاي كامپيوتري در دانش آموزان دو دبيرستان در شيراز. قابل بازيابي در: [www.dbase.irandoc.ac.ir/000686400.htm.[12/10/2007
  2. فهیمی، مهدی (1380). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. مجله رهیافت، شماره بیست و پنج.
  3. كرمي زاده، الهام (1387). بررسي ميزان گرايش و دسترسي دانش آموزان دبيرستانهاي شهر شيراز به منابع چاپي و الكترونيكي و استفاده از آنها. پايان نامه كارشناسي ارشد علوم كتابداري و اطلاع رساني، دانشگاه شهيد چمران اهواز.
  4. کوشا، کیوان(1385). نیاز سنجی آموزشی استادان کتابداری و اطلاع رسانی در ارتباط با فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی. فصلنامه کتاب 17(1): 185-214.
  5. گري، افكن (2001). اینترنت در مدرسه. ترجمه مریم ناخدا. تهران: موسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند، 1383.
  6. گریسون ، دي آر و اندرسون، تري (1383). یادگیري الکترونیکی در قرن 21 (ترجمه محمد عطاران). تهران: مؤسسه توسعه فن آوري آموزشی مدارس هوشمند.
  7. لرکیان، مریم (1385). مطالعه تطبیقی استراتژي هاي توسعه فن آوري اطلاعات و ارتباطات فن آوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش سه کشور استرالیا، هنگ کنگ و فنلاند در آموزش و ارایه پیشنهادهایی براي آموزش و پرورش ایران. مجموعه مقالات اولین کنفرانس IT پرورش.
  8. محسن پور، بهرام (1379). مبانی برنامه ریزی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
  9. منتظر، غلامعلي (1386). مطالعات راهبردي توسعة اطلاعاتي نظام آموزش عالي در ايران. فصلنامه پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي سال سيزدهم، شماره اول ( 43) ، ص 26-1.
  10. مهدوی، محمدنقی (1379). تکنولوژی اطلاعات و اطلاعات تکنولوژی. تهران: نشر چاپار.
  11. مهدی زاده، حسین؛ اسلام پناه، مریم؛ سبزی رضا (1391). بررسی آمادگی دبیران دوره متوسطه شهرستان اسلام آباد غرب در بکارگیری یادگیری الکترونیکی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی. بهار 1391. دوره 3. شماره 1.
  12. میرهادی تفرشی، سیدمحمدرضا (1376). بررسی نظرات فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پیرامون برنامه آموزشی این رشته. پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده مدیریت و اطلاع-رسانی پزشکی.
  13. نفیسی، ع. ح (1382). دیدگاه آرمانی، ماموریت ها، هدف های کلی، راهبردهای فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش پیش نویس متن مصوب شورای راهبردی فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
  14. نورا،ایرج (1385). بررسی و مقایسه میزان دسترسی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان مدیران مدارس دولتی مقطع متوسطه نظری شهر تهران در سال تحصیلی84-1383. پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه علامه طباطبایی.
  15. هزار جریبی، حبیب اله و باقر پور، معصومه (1386). بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پیام نور و ارائه الگویی جهت استفاده بهینه. فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال دوم، شماره سوم، 1386.
  16. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات كشور، تبصره 3 ماده 64 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران.1391. برگرفته از سایت www.itc.ir/ictmi.
  17. یعقوبی، جعفر؛ محمدی، ایرج ملک؛ ایروانی، هوشنگ؛ عطاران، محمد (1387). تعیین ویژگی های مطلوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان دوره های مجازی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی 14(1): 1-15.
  18. یونسکو، راهنمای اندازه گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت،2009


منابع لاتین



  1. Abernathy, D. J. 2005. ICT for distant education. Dissertation_Abstracts_International. vol.54.NO.11, p. 456-A.


  1. Akpinar, Y (2002). Eighth grade student’s information technology usage and readingcomprehension levels in metropolitan elementary schools. EducationalScience: Theory and Practice, 2(2), 347-351.


  1. Alfassi, M (2000). Using Information and Communication to Foster and Practice, 2 (2), 347-351.


  1. Bleakly, A., Merzel, C., VanDevanter, N., Messeri, P. (2004) Computer Access and Internet Use Among Urban Youths. American Journal of Public Health, 94 (5), 744.


  1. Breen, A. L. and J. C. Campine. 1994. Guided discovery in a community of learners. In classrom lesson: Integrating Cognitive Theory and Classroom Practice, ed. K. MCGilly, 229-270. Cambridge, MA: MIT Press.


  1. Crum Packer, N. (2003). Faculty pedagogical approach, skill, and motivation in today's distance education milieu . ERIC Document Reproduction Service No, ED398244, Retrieved from: http://www.aect.org/publication/qrde.htm.


  1. Guoyuang sang, martin valke, johan van braak, jo jondear. (2010). Student teachers thinking processes and ict integration: predictors of prospective teaching behaviors with educational technology. Computers and education 54, 103-112.


  1. Http://en.wikipedia.org/wiki/information_technology (accessed 19 October 2008).


  1. Kubiatko, m, halakava, z. (2009). Slvak high school student s attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in human behavior, 25, 743-748.


  1. Laudon K, Traver c, Laudon j, information technology and society”, International Thomson Publishing Company, 1996.


  1. Maynard, Sally (2006)."Can electronic textbooks help children to learn?", The electronic- library.Vol.23 No.1,pp.103-115.


  1. Mumtaz, Shazia (2001). Children’s enjoyment & perception of computer use in the home and the school. Computers and Education, 36, 347-362.


  1. Papastergiou, M; and Solomonidou, C (2005). Gender issues in internet access and favourite internet activities among Greek high school pupils inside & outside school. Computer and Education, 44 (4), 377-393.


  1. Republic of Armenia. (2003). E-Learning Assessment, Development Gateway Foundation Country Gateway Implementation Grant on Armenia Development Gateway Implementation.
  2. Resta, Paul (2002): Information and Communication technology in Teacher Education; A Planing-guide. Division of higher education. Unesco, USA.


  1. Roschelle, J., Penuel, W. R. & Abrahamson, A. L. (2004). The networked classroom. Educational Leadership , 61(5), 50-54.


  1. UNESCO-UIS (2014).,A comparative analysis of ICT integration and e-readiness in schools across Asia. ISBN 978-92-9189-148-1 Ref: UIS/2014/ICT/TD/3.


  1. Vaizoglu, S. A. et al (2004) Internet use among high school students in Ankara, Turkey. Saudi Medical Journal, 25(6), 737-740.


  1. Williams, P (1999), Net generation: the experiences, attitudes and behavior of children using the internet for their own purpses. Aslib Proceedings, 50 (9), 315-32.


  1. www.Ict-edu.ir/prj-Tajhiza-Tarhjameh.


  1. www.tehranedu.com.


  1. www.ictadvice.org.uk,2004.

[1] Global Village

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

fanavari etelat ertebatat_1585777870_39561_2383_1616.zip0.34 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت