خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, اختلالات رفتاری

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, اختلالات رفتاری

توضیحات:

تعداد صفحات:35

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

اختلال رفتاری

یکی از انواع اختلال، اختلال رفتاری است. اختلال های رفتاری شرایطی هستند که در آن پاسخهای هیجانی با رفتاری فرد در محیطهای گوناگون به طور قابل توجهی با رفتارهای همسالان قومی و گروه فرهنگی او متفاوت است. این پاسخها به طور جدی بر روابط اجتماعی، سازگاری شخصی، مدرسه و شغل فرد اثر می گذارد. در برخی شرایط به نظر می رسد که آنها نسبت به محیطی که در آن قرار دارند، بی توجه و بدون شناخت هستند. برخی از آنها از مهارتهای اجتماعی کافی بر خوردارند ولی از این مهارتها استفاده نمی کنند ( هاردمن و همکاران، ۲۰۰۲ ترجمه ی علیزاده و همکاران، ۱۳۸۹ ).

کرک، رفتاری را انحرافی یا اختلال رفتاری می داند که ضمن نامتناسب بودن با سن فرد، شدید، مزمن یا مداوم باشد و گستره آن شامل رفتارهای بیش فعالی و پرخاشگرانه تا رفتارهای گوشه گیرانه است. ویژگی این گونه رفتارها این است که اولا تاثیر منفی بر فرایند رشد و انطباق مناسب کودک با محیط دارد، ثانیا مزاحمت برای زندگی دیگران و استفاده آنان از شرایط به وجود می آورد (نراقی، 1395: ۱۴- ۱۶).

وود، معتقد است که تعریف یک رفتار دشوار و اعمالی که از آن تعریف ناشی می شود باید ۳ عامل را در بر گیرد:

  • عامل مزاحم: چه چیز و یا چه کسی عامل این مسأله است؟
  • عامل رفتار دشوار: رفتار دشوار چگونه تعریف می شود؟
  • عامل محیطی: در چه موقعیتی مشکل رفتاری رخ می دهد؟
  • عامل مورد زحمت: چه کسی رفتار را مشكل تلقی می کند؟ (کرک و گلاگر، ترجمه ی جوادیان ۱۳۷۶). اختلال یا نابهنجاری را می توان بر حسب دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار داده .
  • دیدگاه مرضی یا آسیب شناختی از این دیدگاه، رفتار نابهنجار نتیجه حالتی مرضی و یا اختلالی است که بر اساس نشانه های بالینی قابل تشخیص است
  • دیدگاه آماری: در این دیدگاه افرادی که خارج از دو سوم تا سه چهارم (۶۶ تا ۷۵) حد میانی منحنی اکثر گروه های مورد مطالعه قرار دارند نابهنجار با برتر قلمداد می شوند.
  • دیدگاه فرهنگی: از این دیدگاه، رفتار و یا بازخوردهای یک فرد بر حسب محیط اجتماعی که در آن زندگی می کند بهنجارند یا نابهنجارند. هر فرهنگی دارای معیارها و هنجارهای معین برای رفتار قابل پذیرش است و هر رفتاری که مشخصا از این هنجارها خارج باشد به عنوان رفتاری غیر عادی تلقی می شود. طرفداران دیدگاه منسوب به فرهنگ بر این باورند که باید به تعاریف هر فرهنگی از نابهنجاری برای اعضای آن فرهنگ احترام بگذاریم (اسمیت و همکاران، 1390: ۴۱۰)

غالب اوقات مشکلات رفتاری را نابهنجار تلقی می کنند. اگر ریشه های این واژه را ردیابی کنیم، خواهیم دید که پیشوند ab به معنی دور[1]، جدا[2] و خارج[3] است، در حالی که اصطلاح بهنجار[4] به مفهوم وسط، معتدل ومعمولی است. بدین ترتیب نابهنجار در وهله اول آنچه را که از اعتدال منحرف شده است به ذهن می رساند، هر چند که استفاده عادی این واژه بر این فرض است که جهت انحراف منفی، یا حاکی از بیماری است. اکثر ما می دانیم افرادی که نمی توانند صحبت کنند، با غذا بخورند و لباس بپوشند تابهنجارند، اما قضاوت در مورد شواهدی که کمتر به چشم می آید مشکل است. امکان دارد کودکان به ترتیبی عمل کنند که بگوییم انحراف رفتارشان از معیار اندک است و بسیاری کودکان دیگر نیز چنین هستند و در نتیجه به مفهوم دقیق کلمه نابهنجار نیستند اما به هر حال این کودکان مشکل دارند ( نلسون، ایزرائل، 1387: ۳۱)



[1] away

[2] from

[3] off

[4] normal

منابع

اسمیت، ادوارد و همکاران، (1390)، زمینه روانشناسی هیلگارد و اتکینسون، مترجم: محمود ساعتچی و دیگران، تهران: انتشارات گپ

ای کرک، ساموئل و گالاگر، جیمز.جی، (۱۳۷۶)، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، ترجمه مجتبی جوادیان، آستان قدس رضوی، چاپ اول

بشیری، ابوالقاسم، (۱۳۸۷)، اختلالات رفتاری، تهران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

تاجیک اسماعیلی، عزیزالله (1370). خانواده و نقش آن در ایجاد اختلالات رفتاری. تربیت 1370شماره 59.

جعفر نژاد ع. ۱۳۹۳. روانشناسی و مشکلات روانی و اختلالات رفتاری. نشر: آویدا.

دادستان، پریرخ، 1396.روان شناسی مرضی و تحولی، ج۱، تهران: سمت

راس، آلن، (1386)، روان شناسی شخصیت (نظریه ها و فرایندها) ، ترجمه: سیاوش جمال فر، تهران: انتشارت روان

رمضانی فرانی، عباس.1394. شناسایی ابعاد ادراک خود در اختلالات افسرده خویی و وسواس فکری – عملی. آوای نور

ساراسون، باربارا. ساراسون، اروین. (۱۹۹۹). روانشناسی مرضی بر اساس DSM-R. ترجمه بهمن نجاریان و همکاران. (۱۳۸۷). تهران: انتشارات رشد

سیف نراقی، مریم (1395) اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان و روش های اصلاح و ترمیم آنها. تهران، ارسباران

سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله (۱۳۸۰). اختلالات رفتاری کودکان و روشهای اصلاح آن. تهران: دانشگاه تهران

سیف نراقی،‏ مریم و نادری،‏ عزت الله.‏ (1380).‏ اختلالات رفتاری کودکان و روش‏ها‏ی اصلاح و ترمیم آن.‏ تهران: انتشارات بدر.‏

شرودر، کارولین اس و گوردون، بتی ان (۱۳۸۹). سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی. (مهرداد فیروزبخت، مترجم) تهران: دانژه

شریعتی رودسری م. ۱۳۸۵. شناخت و درمان اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان، نشر: عابد

شکوهی یکتا، محسن؛ پرند، اکرم، (۱۳۸۴)، اختلال های رفتاری کودکان و نوجوانان، نشر طبيب

صداقت س. ۱۳۹۳. شناخت و درمان اختلالات رفتاری کودکان به زبان ساده. نشر: آذر کلک

علیزاده، حمید، (۱۳۸۴)، تبیین نظری اختلالات نارسایی توجه بیش فعالی: الگوی بارداری رفتاری و ماهیت خود کنترلی، فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، شماره ۳۳۲۳-۳۴۸

فرقانی رئیسی، شهلا، (۱۳۸۰)، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت

کاکاوند، علیرضا.1385.اختلال نقص توجه –بیش فعالی(نظریه و درمان). انتشارات سرافراز: تهران.

کانرز، سی.کیت و جت ، جولیت ال(1387). اختلال نارسایی توجه /بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان (ترجمه: حمید علیزاده، قربان همتی علمدارلو، صدیقه رضایی. تهران : دانژه ، ۱۳۸۷

کشاورز آ. ۱۳۹۰. درمان اختلالات رفتاری کودکان. نشر: داد و دانش

کندال، ف. س (۱۳۸۲). اختلالات کودکی. (مهرداد کلانتری و مسعود گوهری انارکی، مترجم) اصفهان: جهاد دانشگاهی

مایکل ام هاردمن کلیفورد جی، درو. ام. وينسون اگن، (۲۰۰۲)، روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی، ترجمه ی علیزاده، حمید. گنجی، کامران یوسفی لویه، مجید. یادگاری، فریبا. چاپ دوم، ویراست هفتم، تهران، تابستان ۱۳۸۹

میلانی فر، بهروز (۱۳۸۰). روانشناسی کودکان و نوجوانان استانا بی. تهران: قومس

نریمانی م. ۱۳۸۳، اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان، نظر: نیک آموز

نلسون، ریتا ویکس، ایزرائل، الن سی؛ (1387)، اختلالهای رفتاری کودکان، ترجمه‌ی محمدتقی منشی طوسی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ هشتم.

هالاهان، دانیل. پی و کافمن، جیمز. ام (2003). دانش‌آموزان استثنایی، مقدمه‌ای بر آموزش ویژه. ترجمه‌ی حمید علیزاده، هدا صابری، ژانت هاشمی و مهدی محی‌الدین (1388). تهران: ویرایش.

هاوارت ر، فيشر پ. ۱۳۸۸. اختلالات رفتاری و هیجانی در دانش آموزان: نگرش عسی در امر آموزش کودکان دارای اختلالات رفتاری و هیجانی. ترجمه همتی راد، گ، نشر: مطالعات خانواده

وفایی. مریم. ۱۳۸۹. بررسی شاخص روانسجی علائم اختلال خوردن، EDI در دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان های تهران. مطالعات روانشناختی سال ششم تابستان 1389 شماره 2

یار محمدیان، احمد (۱۳۸۹). روانشناسی کودکان و نوجوانان ناسازگار اختلالات رفتاری عاطفی). تهران: یادواره کتاب.


American Psychiatric Association (1980). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (3rd edition). Washington, APA

American Psychiatric Association. (1987). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (3rd edition. Revised). Washington, APA

Arend, R., Lavigne, J. V., Rosenbaum, D., Binns, H. J., & Christoffeii, K. K. (1996). Relation between taxonomy and qualitative diagnostic systems in preschool children: Emphasis on disroptive disorder. Journal of clinical child psychology, 25, 288-307.

Bird, H. R. (1996). Epidemiology of childhood disorders in a cross-cultural context. Journal of child psychology and psychiatry, 37, 35-49.

Bouchard, t., Lykken, d., Mcgue, m., Segal, n., & Tellegen, a. (1990). Sources of human psychologi: cal differences: the minnesota stady of twins reared apart.science.

Campbell, S. (1998). Developmental prespectives.In T. H. Ollendick & M. Hersen (Eds), Handbook of child psychopathology (3rd ed., pp. 3-35). New York: Plenum Press.

DelCarman-Wiggins, R., & Carter, A. S. (2000). Introduction: Assessment of infant and toddler mental helth: Advances and challenges. Journal of the American Academy of child and adolescent psychiatry, 39,8-10.

Gable-Halle, D; Halle, J. W. & Chung, B. Y. (1993). "The Effects of Aerobic Exercise on Psychological and Behavioral Variables of Individuals with Developmental Disabilities". Research in Developmental Disabilities, 14, 359-386.

Loeber, R., Green, S. M., Lahey, B. B., & Stouthamer, R. (2000). Differences and similarities between children, mothers, and teachers as informants on disroptive child behavior. Journal of abnormal child psychology, 19, 75-95.

Nottelman, E. D., & Jensen, P.S. (1996). Comorbidity of disorders in children and adolescents: Developmental perpectives. In T. H. Ollendick & R. J. Prinz (Eds),Advances in clinical child psychology (vol. 17.pp. 109- 751). New York: Plenum press.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ekhtelal raftari_1585776401_39552_2383_1944.zip0.08 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت