خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های سبک تدریس ،روش تدریس

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های سبک تدریس ،روش تدریس

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

مقدمه. 6

روش تدریس.. 6

تقسیم بندی روشهای تدریس.. 6

مهارت توضیح. 10

ارزشیابی مهارت توضیح. 11

برگ ارزشیابی مهارت توضیح. 11

ویژگی های روش سخنرانی. 12

مراحل سخنرانی. 12

بحث کنترل شده توسط معلم. 16

بحث آزاد 16

روش بحث گروهی. 17

فن پرسش و پاسخ. 17

واحد کار (پروژه) 19

گروه های کوچک.. 20

یادگیری فردی. 20

روش آزمایشی. 20

روش نمایشی. 21

بازی های تربیتی. 21

آموختن مفاهیم و اصول. 21

آموختن از طریق قیاس و استقراء 22

فن تمرین. 23

تلفیق روش ها 24

تعیین مراحل و روش های تدریس.. 24

کارهای مقدماتی قبل از شروع تدریس.. 25

آماده سازی. 25

ارائه درس جدید. 25

فعالیت های تکمیلی. 26

انتخاب مواد و وسایل آموزشی یا رسانه ها 26

تعیین فعالیت های یادگیری. 27

ارزشیابی (از نتیجه درس) 27

الگوی برقراری ارتباط در جریان تدریس.. 29

توجه به نقش صدا و بیان معلم به هنگام تدریس.. 31

عوامل موثر در بهبود صدا 31

ارزشیابی صدا 31

جدول ارزشیابی صدا 32

حرکت در کلاس.. 33

توجه دادن کلامی و غیر کلامی. 33

ایجاد تنوع در برقراری رابطه بین افراد کلاس.. 33

به کارگیری حواس مختلف.. 33

مطالب آماده سازی. 34

روش آماده سازی. 35

مهارت در انتخاب و تنظیم مطلب درس جدید. 35

مهارت در انتخاب روش ارائه درس جدید. 36

اهداف جمع بندی. 36

انواع جمع بندی. 36

مسائل ناشی از معلم. 38

تعیین عمق مسئله. 43

شناخت دانش آموز 45

انواع رفتارهایی که از دانش آموزان سر می زند. 46

تغییر رفتارهای ناپسند دانش آموزان. 48

صحبت با دانش آموزان. 52

چند رهنمود کلی در زمینه رفتار معلم در کلاس.. 52

مهارت در انتخاب روش برای انجام فعالیت های تکمیلی. 53

پژوهش های انجام شده 55

پژوهش های داخلی. 55

پژوهش های خارج از کشور 59

مشخصات فایل

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:48

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

روش تدریس

روش: شیوه، راه، طریقه، طرز و اسلوب معنی می شود و به طور کلی، (راه انجام دادن هر کاری) را روش گویند.

تدریس: (میلر) تدرس را فراهم آوردن موقعیت و اوضاع و احوالی که یادگیری را برای شاگردان آسان می کند.

روش تدریس: عبارت است از: (راه منظم، با قاعده و منطقی برای ارائه درس) (یغما، 1384)

تقسیم بندی روشهای تدریس

روشهای تدریس به دو دسته کلی تقسیم می شوند: روشهایی که در گذشته های بسیار دور به کار می رفته اند ( روشهای تاریخی ) و روشهایی که متکی بر یافته های روان شناسی و علوم تربیتی جدید می باشند .( روشهای جدید ) نامیده می شوند. (کیوان فر، 1380)

الف- روش های تاریخی

از میان روشهای تاریخی، دو روش بیش از سایر روشها در ایران شهرت دارند: یکی روش سقراطی و دیگری روش مکتبی (مکتب خانه ای)

1- روش سقراطی

سقراط، فیلسوف شهیر یونانی که در فاصله سالهای 470-399 قبل از میلاد مسیح می زیست، روش یژه ای را برای اثبات سهو و خطا و رفع شبهه از اذهان به کار می برد. وی به وسیله سؤال و جواب و مجادله، پس از آنکه خطای مخاطب را مشخص می کرد، تا رسیدن به کشف حقیقت، به همان ترتیب، مکالمه و پرسش و پاسخ را دنبال می کرد.

منابع:

آقازاده، م.(1385). راهنمای روش های نوین تدریس (بر پایه پژوهش های مغزمحور، ساختگرایی، یادگیری از طریق همیاری و فراشناخت)،تهران: آییژ.

آل آقا، ف. بحران جهانی تعلیم و تریبت در مه(1980) تهران موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی

امامی پور، سوزان، (1380). بررسی تحولی سبک های تفکر دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با خلاقیـت و پیشرفت تحصیلی، (رساله دکتری) انتشار نشده، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی.

اندرسون، لوین دبلیو (۱۳۷۷) افزایش اثر بخشی معلمان، ترجمه محمد امینی، تهران، انتشارات مدرسه، چاپ اول.

پارسا، محمد، کاربرد روان شناسی در تدریس، تهران، ۱۳۵۲

پازارگادی، علاء الدین، شاهراه تدریس، مدرسه عالی شمیران، تهران ۱۳۵۶

پروین، ک. (1372). کاربرد روان شناسی در آموزش.

ثریا، م، (1377). روش بحث و مذاکره بر اساس مطالعه تاثیر و تاثر متقایل در گروه؛ تهران انتشارات رشد.

حجت انصاری، احمد (۱۳۷۴) بررسی تاثیر جو روانی – اجتماعی کلاس در پیشرفت تحصیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران، رساله فوق لیسانس، شماره رساله ۵۸۴٫

حسن زاده، ر.( 1383). روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران.

حسینی، ع. (1369). تجربه و آموزش فعال، تهران: بیتا.

دلاور، ع.(1386). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ بیست و دوم. انتشارات نشر ویرایش.

دلاور،ع. (1370). روش های آماری در روان شناسی و علوم رفتاری، انتشارات رشد.

رضوی، م. (1368). روان شناسی تربیتی؛ تهران: انتشارات دهخدا؛ جلد دوم.

رمازی، م.(1391) .اثر بخشی روش تدریس تعاملی مبتنی بر اهداف شناختی بر یادگیری دانش آموزان.پایان نامه کار شناسی ارشد.

رؤوف،ع. (1378). یاد دادن برای یاد گرفتن، تهران انتشارات مدرسه.

رئیس دان، ف . (1376) .دنیای یادگیری در مدرسه ، تهران انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.

زهرا پناهی؛ اعظم عبداللهی؛ سعید شیخی و نعمت اله ناصرزاده، ۱۳۹۳، بررسی رابطه بین موانع روشهای تدریس فعال و کاهش پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان آبدانان، نخستی

ژان پیاژه ، ترجمه دادستان،م. (1367). تربیت به کجا ره می سپارد

ساعتچی، محمود ( ۱۳۷۴ ) روانشناسی کاربردی برای مدیران، تهران، نشر ویرایش، چاپ اول

سلیم، قربانعلی (۱۳۷۵) روش تحقیق در علوم تربیتی، تهران، انتشارات بعثت.

سلیمان پور،ج ).١٣٨٠( .کاربردالگوهای تدریس درآموزش نشردانشگاه آزاداسلامی

سلیمان پور،ج.(1384).مهارت های تدریس نوین،نشراحسن.

سید محمدی، ی.(1389). روانشناسی یادگیری.روان

سیف ،ع . (1368). روان شناسی پرورشی، انتشارات امیر کبیر.

سیف نراقی و نادری ،(1370). روش های تحقیق در علوم انسانی ، انتشارات بدر.

سیف،ع .(1389).مقدمه ای بر نظریه های یادگیری.چاپ پانزدهم.انتشا رات نشر دوران

شریعتمداری، علی، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، انتشارات امیر کبیر، تهران ،۱۳۶۶

شعبانی،ح. ( 1383). مهارت های آموزشی وپرورشی)روش هاوفنون تدریس(تهران: سمت.

شکوهی (دکتر)، غلامحسین، تعلیم و تربیت و مراحل آن، انتشارات آستان قدس رضوی، مشهد، ۱۳۶۳

شکوهی ، غ.(1373). مبانی و اصول آموزش و پرورش. آستان قدرس رضوی.

صفوی، امان الله (۱۳۷۶) کلیات روشها و فنون تدریس، تهران، نشر ایران

طاهررستگار ومجید ملکان .(1378) .آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،چاپ دوم :نشر نیا.

فضلی خانی، م . (1378) .روشهای فعال تدریس، چاپ دوم . انتشارات تربیت.

قاسم زاده، (1371) . پرورش استعداد همگانی ؛ چاپ تهران.

قاسمی پویا، اقبال (۱۳۷۰) ویژگی های حرفه ای معلم، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی

قورچیان، نادرقلی، روشهای تدریس

کالاهان، جوزف ا، لئونارد، اج، کلارک (۱۳۷۰) آموزش در دوزه متوسطه ، ترجمه جواد طهوریان، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ دوم

کرامتی،م1384).).یادگیری مشارکتی )یادگیریازطریق همیاری( مشهد: فرانگیزش.

کیوان فر ،م. (1380). نقش روشهای تدریس فعال در پرورش استعداد های بالقوه دانش آموزان ، فصل نامه شماره 10.

گرونلند، نرمان، هدفهای رفتاری برای تدریس و ارزشیابی، ترجمه امان الله صفوی، چاپ دوم، انتشارات رشد، تهران، ۱۳۶۵

لطف آبادی ودیگران،(1374. (روانشناسی تربیتی ،مشهد: فرودس

معین پور ،ح.(1383). بررسی ویژگی های آموزش و پرورش کارآمد. مجله ی آیین فرزانگی.ج12. سازمان آموزش و پرورش اصفهان . مانی.

ملکی، ح. (1376). صلاحیت های حرفه معلمی ،تهران،انتشارات مدرسه.

ملکی، حسن (۱۳۷۶) صلاحیتهای حرفه معلمی، تهران، انتشارات مدرسه، چاپ اول

هومن، صدرعلی (۱۳۸۳)، استنباط آماری در پژوهش رفتاری، تهران، انتشارات سمت

وکیلیان،م.(1388).رو ها وفنون تدریس. دانشگاه پیام نور.

یادگار زاده،ح.(1391) . تدریس و یادگیری انعطاف پذیر. مجله ی رشد تکنولوژی آموزشی. شماره7، دوره ی بیست و هفت.

یادگارزاده،غ.(1389(.یادگیری محور فعالیت های آموزشی. مجله ی رشد تکنولوژ ی آموزشی. شماره 6،دوره ی بیست و هفتم.

یغما،ع.(1374). کاربرد روشها و الگو های تدریس، چاپ دوم. انتشارات مدرسه.

فهرست منابع لاتین

- Gonzalez, E.J. (2003). Scaling the PIRLS Reading Assessment Data. In M. Martin,

(1993). Distributed expertise in the classroom. In salomon (Ed), Distributed Cognitions:

(3), 14-15.

Boston College.

Brown, A.L. , Ash. D.Rut her ford, M. , Nakagawa, K., Gorden, A, & compion, J.C.

Bruner, J. (1996). The culture of Education. Harvard Universily press. combridge

Campbell, J.R., Kelly,D.L., Mullis, I.V.S., Martin, M.O., & Sainsbury, M. (2001).

Der liner, D. (1192). Effective schools.Teachers make the differenc. Instructor. 99

Framework and Specifications for PIRLS Assessment. 2001 (2nded.). Chestnut Hill, MA:

I. Mullis, & A. Kennedy (Eds), PIRLS 2001 technical report (pp. 151-168). Chestnut Hill,

MA: Boston College.

Martin, M.O., Mullis, I.V.S., & Kennedy, A.M. (Eds.) (2003). PIRLS 2001 Technical

Massachusettes London.

Psychologicaland educational considerations (pp.188-228-)New york: combridge

Report. Chestnult Hill, MA: Boston College.

Slavin, R.E.(1991). Students team learning. A practical guide to cooperative learning.

University press.

Vygotsky, L.S. (1978). mind in society. combridge. MA: Harvard University press.
De Cecco , John P. (1966). The psychology and instruction . New jersey , prentice – Hall.

washing ton. D.C: National Educational association ED 336-518.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ravesh tadris_1555796243_25860_2383_1786.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت