توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :
آموختن از طریق قیاس و استقراء 22
تعیین مراحل و روش های تدریس.. 24
کارهای مقدماتی قبل از شروع تدریس.. 25
انتخاب مواد و وسایل آموزشی یا رسانه ها 26
الگوی برقراری ارتباط در جریان تدریس.. 29
توجه به نقش صدا و بیان معلم به هنگام تدریس.. 31
توجه دادن کلامی و غیر کلامی. 33
ایجاد تنوع در برقراری رابطه بین افراد کلاس.. 33
مهارت در انتخاب و تنظیم مطلب درس جدید. 35
مهارت در انتخاب روش ارائه درس جدید. 36
انواع رفتارهایی که از دانش آموزان سر می زند. 46
تغییر رفتارهای ناپسند دانش آموزان. 48
چند رهنمود کلی در زمینه رفتار معلم در کلاس.. 52
مهارت در انتخاب روش برای انجام فعالیت های تکمیلی. 53
مشخصات فایل
منبع: دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات:48
گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه ای از مطالب:
روش تدریس
روش: شیوه، راه، طریقه، طرز و اسلوب معنی می شود و به طور کلی، (راه انجام دادن هر کاری) را روش گویند.
تدریس: (میلر) تدرس را فراهم آوردن موقعیت و اوضاع و احوالی که یادگیری را برای شاگردان آسان می کند.
روش تدریس: عبارت است از: (راه منظم، با قاعده و منطقی برای ارائه درس) (یغما، 1384)
تقسیم بندی روشهای تدریس
روشهای تدریس به دو دسته کلی تقسیم می شوند: روشهایی که در گذشته های بسیار دور به کار می رفته اند ( روشهای تاریخی ) و روشهایی که متکی بر یافته های روان شناسی و علوم تربیتی جدید می باشند .( روشهای جدید ) نامیده می شوند. (کیوان فر، 1380)
الف- روش های تاریخی
از میان روشهای تاریخی، دو روش بیش از سایر روشها در ایران شهرت دارند: یکی روش سقراطی و دیگری روش مکتبی (مکتب خانه ای)
1- روش سقراطی
سقراط، فیلسوف شهیر یونانی که در فاصله سالهای 470-399 قبل از میلاد مسیح می زیست، روش یژه ای را برای اثبات سهو و خطا و رفع شبهه از اذهان به کار می برد. وی به وسیله سؤال و جواب و مجادله، پس از آنکه خطای مخاطب را مشخص می کرد، تا رسیدن به کشف حقیقت، به همان ترتیب، مکالمه و پرسش و پاسخ را دنبال می کرد.
منابع:
آقازاده، م.(1385). راهنمای روش های نوین تدریس (بر پایه پژوهش های مغزمحور، ساختگرایی، یادگیری از طریق همیاری و فراشناخت)،تهران: آییژ.
آل آقا، ف. بحران جهانی تعلیم و تریبت در مه(1980) تهران موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی
امامی پور، سوزان، (1380). بررسی تحولی سبک های تفکر دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با خلاقیـت و پیشرفت تحصیلی، (رساله دکتری) انتشار نشده، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی.
اندرسون، لوین دبلیو (۱۳۷۷) افزایش اثر بخشی معلمان، ترجمه محمد امینی، تهران، انتشارات مدرسه، چاپ اول.
پارسا، محمد، کاربرد روان شناسی در تدریس، تهران، ۱۳۵۲
پازارگادی، علاء الدین، شاهراه تدریس، مدرسه عالی شمیران، تهران ۱۳۵۶
پروین، ک. (1372). کاربرد روان شناسی در آموزش.
ثریا، م، (1377). روش بحث و مذاکره بر اساس مطالعه تاثیر و تاثر متقایل در گروه؛ تهران انتشارات رشد.
حجت انصاری، احمد (۱۳۷۴) بررسی تاثیر جو روانی – اجتماعی کلاس در پیشرفت تحصیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران، رساله فوق لیسانس، شماره رساله ۵۸۴٫
حسن زاده، ر.( 1383). روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران.
حسینی، ع. (1369). تجربه و آموزش فعال، تهران: بیتا.
دلاور، ع.(1386). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ بیست و دوم. انتشارات نشر ویرایش.
دلاور،ع. (1370). روش های آماری در روان شناسی و علوم رفتاری، انتشارات رشد.
رضوی، م. (1368). روان شناسی تربیتی؛ تهران: انتشارات دهخدا؛ جلد دوم.
رمازی، م.(1391) .اثر بخشی روش تدریس تعاملی مبتنی بر اهداف شناختی بر یادگیری دانش آموزان.پایان نامه کار شناسی ارشد.
رؤوف،ع. (1378). یاد دادن برای یاد گرفتن، تهران انتشارات مدرسه.
رئیس دان، ف . (1376) .دنیای یادگیری در مدرسه ، تهران انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
زهرا پناهی؛ اعظم عبداللهی؛ سعید شیخی و نعمت اله ناصرزاده، ۱۳۹۳، بررسی رابطه بین موانع روشهای تدریس فعال و کاهش پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان آبدانان، نخستی
ژان پیاژه ، ترجمه دادستان،م. (1367). تربیت به کجا ره می سپارد
ساعتچی، محمود ( ۱۳۷۴ ) روانشناسی کاربردی برای مدیران، تهران، نشر ویرایش، چاپ اول
سلیم، قربانعلی (۱۳۷۵) روش تحقیق در علوم تربیتی، تهران، انتشارات بعثت.
سلیمان پور،ج ).١٣٨٠( .کاربردالگوهای تدریس درآموزش نشردانشگاه آزاداسلامی
سلیمان پور،ج.(1384).مهارت های تدریس نوین،نشراحسن.
سید محمدی، ی.(1389). روانشناسی یادگیری.روان
سیف ،ع . (1368). روان شناسی پرورشی، انتشارات امیر کبیر.
سیف نراقی و نادری ،(1370). روش های تحقیق در علوم انسانی ، انتشارات بدر.
سیف،ع .(1389).مقدمه ای بر نظریه های یادگیری.چاپ پانزدهم.انتشا رات نشر دوران
شریعتمداری، علی، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، انتشارات امیر کبیر، تهران ،۱۳۶۶
شعبانی،ح. ( 1383). مهارت های آموزشی وپرورشی)روش هاوفنون تدریس(تهران: سمت.
شکوهی (دکتر)، غلامحسین، تعلیم و تربیت و مراحل آن، انتشارات آستان قدس رضوی، مشهد، ۱۳۶۳
شکوهی ، غ.(1373). مبانی و اصول آموزش و پرورش. آستان قدرس رضوی.
صفوی، امان الله (۱۳۷۶) کلیات روشها و فنون تدریس، تهران، نشر ایران
طاهررستگار ومجید ملکان .(1378) .آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،چاپ دوم :نشر نیا.
فضلی خانی، م . (1378) .روشهای فعال تدریس، چاپ دوم . انتشارات تربیت.
قاسم زاده، (1371) . پرورش استعداد همگانی ؛ چاپ تهران.
قاسمی پویا، اقبال (۱۳۷۰) ویژگی های حرفه ای معلم، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی
قورچیان، نادرقلی، روشهای تدریس
کالاهان، جوزف ا، لئونارد، اج، کلارک (۱۳۷۰) آموزش در دوزه متوسطه ، ترجمه جواد طهوریان، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ دوم
کرامتی،م1384).).یادگیری مشارکتی )یادگیریازطریق همیاری( مشهد: فرانگیزش.
کیوان فر ،م. (1380). نقش روشهای تدریس فعال در پرورش استعداد های بالقوه دانش آموزان ، فصل نامه شماره 10.
گرونلند، نرمان، هدفهای رفتاری برای تدریس و ارزشیابی، ترجمه امان الله صفوی، چاپ دوم، انتشارات رشد، تهران، ۱۳۶۵
لطف آبادی ودیگران،(1374. (روانشناسی تربیتی ،مشهد: فرودس
معین پور ،ح.(1383). بررسی ویژگی های آموزش و پرورش کارآمد. مجله ی آیین فرزانگی.ج12. سازمان آموزش و پرورش اصفهان . مانی.
ملکی، ح. (1376). صلاحیت های حرفه معلمی ،تهران،انتشارات مدرسه.
ملکی، حسن (۱۳۷۶) صلاحیتهای حرفه معلمی، تهران، انتشارات مدرسه، چاپ اول
هومن، صدرعلی (۱۳۸۳)، استنباط آماری در پژوهش رفتاری، تهران، انتشارات سمت
وکیلیان،م.(1388).رو ها وفنون تدریس. دانشگاه پیام نور.
یادگار زاده،ح.(1391) . تدریس و یادگیری انعطاف پذیر. مجله ی رشد تکنولوژی آموزشی. شماره7، دوره ی بیست و هفت.
یادگارزاده،غ.(1389(.یادگیری محور فعالیت های آموزشی. مجله ی رشد تکنولوژ ی آموزشی. شماره 6،دوره ی بیست و هفتم.
یغما،ع.(1374). کاربرد روشها و الگو های تدریس، چاپ دوم. انتشارات مدرسه.
فهرست منابع لاتین
- Gonzalez, E.J. (2003). Scaling the PIRLS Reading Assessment Data. In M. Martin,
(1993). Distributed expertise in the classroom. In salomon (Ed), Distributed Cognitions:
(3), 14-15.
Boston College.
Brown, A.L. , Ash. D.Rut her ford, M. , Nakagawa, K., Gorden, A, & compion, J.C.
Bruner, J. (1996). The culture of Education. Harvard Universily press. combridge
Campbell, J.R., Kelly,D.L., Mullis, I.V.S., Martin, M.O., & Sainsbury, M. (2001).
Der liner, D. (1192). Effective schools.Teachers make the differenc. Instructor. 99
Framework and Specifications for PIRLS Assessment. 2001 (2nded.). Chestnut Hill, MA:
I. Mullis, & A. Kennedy (Eds), PIRLS 2001 technical report (pp. 151-168). Chestnut Hill,
MA: Boston College.
Martin, M.O., Mullis, I.V.S., & Kennedy, A.M. (Eds.) (2003). PIRLS 2001 Technical
Massachusettes London.
Psychologicaland educational considerations (pp.188-228-)New york: combridge
Report. Chestnult Hill, MA: Boston College.
Slavin, R.E.(1991). Students team learning. A practical guide to cooperative learning.
University press.
Vygotsky, L.S. (1978). mind in society. combridge. MA: Harvard University press.
De Cecco , John P. (1966). The psychology and instruction . New jersey , prentice – Hall.
washing ton. D.C: National Educational association ED 336-518.
ravesh tadris_1555796243_25860_2383_1786.zip0.11 MB |