خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های حافظه فعال

دانلود رایگان,فصل دوم پایان نامه ارشد,ادبیات پژوهش,پیشینه پژوهش , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های حافظه فعال

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

حافظه و مطالعه ی تاریخچه آن. 1

تعریف حافظه. 2

انواع حافظه. 3

1- حافظه حسی.. 4

1-1 حافظه حسی دیداری.. 5

1-2 حافظه حسی شنیداری.. 6

2- حافظه بلندمدت.. 6

3-حافظه فعال (حافظه کوتاه مدت). 8

مراحل حافظه. 9

1-رمزگردانی.. 10

2-اندوزش... 10

3-بازیابی.. 11

مدل های حافظه. 11

1-مدل پردازش اطلاعات.. 11

2- مدل واگ و نورمن.. 12

3-مدل اتکینسون و شیفرین.. 12

4- مدل سطوح پردازش... 13

5- مدل بدلی (حافظه ی فعال). 13

حافظه ی فعال و مؤلفه های آن. 14

1- عامل هماهنگ ساز مرکزی.. 15

2- حلقه ی گویشی یا آوایی.. 16

3-صفحه دیداری - فضایی.. 16

چرا حافظه ی فعال مهم است؟. 16

ظرفیت حافظه فعال. 17

فراموشی.. 19

حافظه ی فعال و یادگیری کلاسی.. 20

حافظه ی فعال و خواندن. 21

حافظه ی فعال و ریاضیات.. 22

حافظه ی فعال و کودکان با ناتوانی یادگیری.. 23

تفاوت حافظه ی فعال و حافظه ی کوتاه مدت.. 23

مطالعات بر روی حافظه ی فعال. 25

منابع. 26

مشخصات فایل

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات:28

گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

خلاصه ای از مطالب:

حافظه و مطالعه ی تاریخچه آن

ما آدمیان تقریبا هر چه داریم یا هر که هستیم از برکت حافظه است. افکار و تصورات ما حاصل کار حافظه است و ادراک و اندیشه و حرکتهای ما از آن سرچشمه می گیرد، حافظه، پدیدههای بیشمار هستی ما را در کل، واحدی یکپارچه میسازد و اگر نیروی پیونددهنده و وحدت بخش حافظه نبود، هشیاری ما به تعداد لحظههای زندگیمان تجزیه میشد (هرینگ[1]، ۱۹۲۰: به نقل از اتکینسون، هوکسما، بیم، اسمیت و اتکینسون[2]، ۱۹۹۶، ترجمه ی براهنی و همکاران، ۱۳۸۴).

از نظر تاریخی، مطالعه ی حافظه به روزگاران دور، یعنی به آغاز تمدن مغرب زمین بازمیگردد. حدود ۲۵۰۰ سال پیش یونانیان قدیم فنونی را دربارهی حافظه، تحت عنوان فنون یادیار اختراع کردند که به معنی نقش کردن اثرات مکانها و تصویرها بر روی حافظه است. مطالعه ی حافظه در دنیای قدیم برای انتقال دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار بود زیرا که صنعت چاپ هنوز پدید نیامده بود (اسفند زاده، ۱۳۸۰)

ارسطو نیز در تشریح دیدگاه تجربه گرایانه خود از دانش، قوانین تداعی را تدوین کرد. این قوانین شباهت، تضاد، مجاورت)، به درک مفاهيم حافظه، تفکر و یادگیری کمکهای فراوانی کرد (هر گنهان و السون[3]، ۲۰۰۹، ترجمه ی سیف، ۱۳۹۲).

به دنبال ارسطو، در قرن سیزدهم، سنت توماس آکویناس[4] سه قانون ارسطو را از نو احیا کرد. در قرن هفدهم، پس از آغاز روانشناسی نوین، رنه دکارت[5]، فیلسوف فرانسوی، حافظه را در مفاهیم مکانیکی توصیف کرد و آن را به صورت اثرات و ردپاهایی در مادهی مغز بیان داشت که مانند تاخوردگی ورقه کاغذ است بدین نحو که امکان تا کردن آسان تر برای بار دوم را پدید می آورد.

هرمان ابینگهوس[6] نیز که یکی از پیشگامان مبحث حافظه است، نتیجه گیری می کند که به خاطر سپردن به کمک تداعی و تکرار، ادراک مفاهیم وزن و قافیه بسیار افزایش می یابد (اسفند زاده، ۱۳۸۰).

هرمان ابینگهوس، در آلمان می زیست، وی اولین مقاله های خود را در مورد آزمایش های حافظه در کتاب در باب حافظه» سال ۱۸۸۵ به رشته تحریر در آورد. وی از اولین محققان حافظه بود که به طور آزمایشگاهی و تجربی، حافظه انسان را مطالعه کرد. در سال ۱۹۰۱، ویلیام جميز[7] حافظه انسان را به دو حافظه ی اولیه و حافظه ی ثانویه تقسیم کرد (سولسو، ۱۹۹۱، ترجمه ی ماهر، ۱۳۷۲)

در نظریه های جدید یادگیری مانند نظریه ی خبر پردازی[8]، فرآیندهای یادگیری، به یادسپاری و یادآوری در ارتباط با یکدیگر مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند (سیف، ۱۳۹۲).

منابع:


اتکینسون، ريتا، و هو کسما، سوزان تولن، و بم، داریل، و اسمیت، ادوراد، و اتکینسون، ریچارد. (۱۳۸۴). زمينه روانشناسی هیلگارد (ترجمه ی محمد نقی براهنی، مهرداد بیک، بهروز بیرشک و مهرناز شهر آرای) تهران، رشد.

ارجمند نیا، علی اکبر (۱۳۸۶). تأثیر راهبردهای مرور ذهنی و برنامه ریزی زمان بر عملکرد حافظهی فعال دانش آموزان با نارسایی در ریاضیات و نارساخوان پایه سوم ابتدایی، رسالهی دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی

ارجمند نیا، علی اکبر. (۱۳۹۴). حافظهی فعال، تهران، رشد فرهنگ

اسفند زاده، علی حسین. (۱۳۸۰). مطالعهی تجربی تأثیر خلق بر حافظه ی کوتاه مدت و تعبیر ابزارهای چهرهای هیجان، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده ی روانشناسی و علوم تربیتی

ایمانیان، الهام. (۱۳۹۰). بررسی حافظهی کاری و آگاهی واج شناختی با عملکرد املای دانش آموزان پایه اول دبستان. پایان نامهی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی

بیابانگرد، اسماعیل. (۱۳۸۴). روانشناسی تربیتی. تهران: ویرایش.

پرنور، فاطمه (۱۳۸۹). کارکرد حافظه ی فعال دیداری و شنیداری در پردازش واژگانی، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی ادبیات فارسی و زبانهای خارجی

رحیم زاده، سمیه. (۱۳۹۲). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای عملکردی ادراک و حافظه دیداری کودکان پیش دبستان در هندسه فضایی پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی۔

سانتراک، جان، (۱۳۹۰)، زمینه روان شناسی سانتراک (ترجمهی مهرداد فيروز بخت)، تهران: رسا، (تاريخ انتشار به زبان اصلی، ۲۰۰۳)

سولسو، رابرت. (۱۳۸۱). روان شناسی شناختی (ترجمهی فرهاد ماهر). تهران: رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۹۱)

السون، متیو اچ، و هر گنهان، بی. آر. (۱۳۹۲). مقدمهای بر نظریههای یادگیری (ترجمهی علی اکبر سيف) ویرایش هشتم). تهران: دوران، (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۹)

سیف، علی اکبر. (۱۳۹۲). روانشناسی برورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش)، تهران: دوران سیف نراقی، مریم، و نادری، عزت الله. (۱۳۸۴). روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران: ارسباران

قربانعلی زاده. خير اله. (۱۳۸۵). بررسی رابطهی بین ظرفیت حافظهی فعال راهبردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهرستان لنگرود. پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی۔

کلانتر قریشی، مئیر. (۱۳۸۹). تأثیر آموزش و تمرینات تن آری بر میزان اضطراب، ظرفیت حافظهی کاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال دوم راهنمایی شهر تهران در سال ۸۹-۱۳۸۸. پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات

مجتبی زاده، محمد. (۱۳۸۵). بررسی رابطه بین حافظهی فعال، میزان اضطراب و پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستانهای شهر زنجان، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی

یگانه ایرانی، روجا. (۱۳۸۵). بررسی رابطه بین حافظهی فعال، خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان آمل در سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴. پایان نامهی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی۔


Academic Press Massaro, D, W., & Loftus, G, R. (1996), Perceptual memory. In . L. Bjork, & R. A. Bjork, (Eds), Memory (pp. 68-96). New York: Academic Press.

Alloway, T. P., & Copello, E. (2013). Working Memory: TheWhat, theWhy, and the How. (Electronic version). International Australian Psychological Society, 30(2), 105 - 118.

Baddeley, A. D. (2006). Working memory: An overview. In S. J. Pickering (Ed.), Working memory and education (pp. 1-31). Burlington, MA: Academic Press.

Baddeley, A. D., & Hitch, G. (1974). Working memory. In G. A. Bower (Ed.), Recent advances in learning and motivation (Vol. 8, pp. 47-90). New York: Academic Press.

Baddeley, A. D., Lewis, V., & Vallar, G. (1984). Exploring the articulatory loop. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 36A, 233-252.

Baddeley, A. D., Thomson, N., & Buchanan, M. (1975). Word length and the structure of short-term memory. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 14, 575-589.

Bayliss, D. M., Jarrold, C., Baddeley, A. D., Gunn, D. M., & Leigh, E. (2005). Mapping the developmental constraints on working memory span performance. Developmental Psychology, 41, 579-597.

Becker, B., Klein, 0., Biedinger, n. (2013). The development of cognitive, language, and cultural skills from age 3 to 6: a comparison between children of Turkish origin and children of native-born german parents and the role of immigrant parents' acculturation to the receiving society. [Electronic version]. American Educational Research Journal, 50(3), 616-649.

Cowan, N. (1988). Evolving conceptions of memory storage, selective attention, and their mutual constraints within the human information-processing system.

Cowan, N. (2014). Working memory underpins cognitive development, learning, and education. (Electronic version). Educ Psychol Rev, 26, 197-223.

Cowan, N., Chen, Z., & Rouder, J.N. (2004b). Constant capacity in an immediate serial-recall task: A logical sequel to Miller (1956). Psychological Science, 15, 634-640.

Cowan, N., Day, L., Saults, J.S., Keller, T. A., Johnson, T., & Flores, L. (1992). The role of verbal output time in the effects of word-length on immediate memory. Journal of Memory and Language, 31, 1-17.

Cowan, N., Johnson, T. D., & Saults, J. S. (2005). Capacity limits in list item recognition: evidence from proactive interference. Memory, 13, 293-299.

Eqbal Malik, N., Rehman, G., & Hanif, R. (2012). Effect of academic interventions on the developmental skills of slow learners. (Electronic version). Pakistan Journal of Psychological Research, 27(1), 135-151.

Field, J. (2003). Psycholinguistics. Great Britain: Rotledge. Field, J. (2004). Psycholinguistics: The key concepts. . Great Britain: Rotledge.

Hofer, S. M., & Clouston, S. (2014). On the Importance of Early-Life Cognitive Abilities in Shaping Later-Life Outcomes. (Electronic version). Research in Human Development, 11, 241-246.

Hogan-Gancarz, C. R. (1998). Working memory and mathematics- congnitive learning serategies use with students with leanerning disabilities. Unpublished Doctoral Dissertation, New Mexico State University Las Cruces.

Holmes, J., Gathercole, S. E., & Dunning, D. L. (2009). Adaptive training |leads to sustained enhancement of poor working memory in children. [Electronic version). Developmental Science.

involvement in short-term memory. In G. Vallar & T. Shallice (Eds.), Neuropsychological impairments of short-term memory (pp. 145-166). Cambridge: Cambridge University Press.

James, W. (1890). Principles of Psychology, Vol. 1, New York: Holt

Jedlicka, E. J. (2012). The real-life benefits of cognitive training. Unpublished Doctoral Dissertation. Capella University.

Kaznowski, K. L. (2003). A study comparing the school performance of slow learners who qualify for special education with slow learners who do not qualify for Special education. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Nevada, Reno.

Krishnakumar, P., Geeta, M. G., & Palat, R. K. (2006). Effectiveness of individualized education program for slow learner. (Electronic version). Indian Journal of pediatrics, 73(2): 135-137.

Logie, R. H. (1996), The seven ages of working memory. In J. T. E. Richardson, R. W. Engle, L. Hasher, E. R. Stultfus, & R. Zacks (Eds.), Working memory and human cognition (pp. 31-65). New York: Oxford University Press

Malik, S (2009). Effect of intervention training on mental abilities of slow learners. (Electronic version). Int Edu Sci, 1(1), 61-64.

Massaro, D. W. (Ed.). (1975). Understanding language: An information processing analysis of speech perception, reading and psycholinguistics. New York:

Mclaughin, B. E. (2016). A Meta analysis on the efficacy of cogmed working memory traning. Unpublished Doctoral Dissertation. Western Carolina University

Melton, A. W. (1963). Implications of short-term memory for a general theory of memory. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 2, 1-21.

Nairne, J. S. (2002). Remembering over the short-term: The case against the standard model. Annual Review of Psychology, 53, 53-81.

Nairne, J.S., Neath, I., & Serra, M. (1997). Proactive interference plays a role in the word-length effect. Psychonomic Bulletin & Review, 4, 541-545.

numbers, and the relation between memory over short and long intervals.American Journal of Psychology, 21, 487-488.

Pashler, H., & Carrier, M. (1996). Structures, processes, and the flow of information. In E. L. Bjork, & R. A. Bjork, (Eds), Memory (pp. 3-29). New York: Academic Press.

Peng, P., & Fuchs, D. (2017). A randomized control trial of working memory training with and without strategy instruction: effects on young children's working memory and comprehension. [Electronic version). Journal of Learning Disabilities, 50(1), 62-80.

Psychological Bulletin, 104, 163-191. Cowan, N. (2005). Working memory capacity. New York: Lawrence Erlbaum.

Saffran, E. M., & Martin, N. (1990). Neuropsychological evidence for lexical

Seidman, L. (2017). Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan. (Electronic version). Clinical Psychology Review, 26, 466485.

Shaw, s. r. (2010). Rescuing students form the slow learner trap. (Electronic version). From http://www.nasponline.org/assets/documents/secure/Resources%20and%20Publ ications/Handouts/General%20Resources/Slow Learners Feb10 NASSP.pdf.

Suranjana, R., Ujjani, R., & Kanti, R. M. (2015). Peer tutoring as a remedial measure for slow learners in medical school. (Electronic version). Journal of Krishna Institute of Medical Sciences University. 4(1): 130-134.

Surprenant, A. M., & Neath, L. (2009). The nine lives of short-term memory. In A. Thorn, M. Page, (Eds), Interactions between short-term and long-term memory in the verbal domain (PP. 16-43). Hove, UK: Psychology Press

Thorndike, E. L. (1910). The relation between memory for words and memory for

Tulving, E. (1972), Episodic and semantic memory. In E. Tulving, & W. enaldson (Eds), Organization of memory. New York: Academic Press.

Tulving, E., & Patkau, J. E. (1962). Concurrent effects of contextual constraint and word frequency on immediate recall and learning of verbal material. Canadian Journal of Psychology, 16, 83-95.

Von Bastian, C. C., & Oberaue, K. (2014). Effects and mechanisms of working memory training: a review. (Electronic version). Psychological Research, 78, 803-820.


[1] Hering

[2] Atkinson et al

[3] Olson, M, H., & Hergenhahin, B, R

[4] Thomas Aquillas.ST

[5] Rene Descartes

[6] Herman Ebbinghaus

[7] William James

[8] Information theory

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

hafeze faal_1555788023_25846_2383_1132.zip1.09 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت