توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :
جلسه اول ( برقراری ارتباط)
روش اجرا
جلسه دوم (مهارتهای رفتاری)
قرارداد مشروط
توافقهای تبادل رفتاری
نقش معکوس
جلسه سوم (مهارتهای ارتباطی و رفتاری)
راهکارهایی برای گوینده:
راهکارهایی برای شنونده:
جلسه چهارم (مهارتهای ارتباطی و رفتاری)
انتقال همدلی:
اعتبار بخشیدن
آموزش فن مداد وکاغذ برای زوجین:
جلسه پنجم (عوامل شناختی)
شناسایی افکار خودکار و رفتار و هیجانهای مرتبط
جلسه ششم (عوامل شناختی)
طرحواره های سخت
تغییر دادن طرحواره اصلی خانوادگی
اجرا نمایش از طریق چارچوب بندی مجدد و تمرین
جلسه هفتم (عوامل شناختی)
انواع خطاهای شناختی (اشتباهات تفکر):
جلسه هشتم (تکانشگری، خودکنترلی و بالابردن خلق)
راهبردهای شناختی- رفتاری مناسب جهت تنظیم خلق
جلسه نهم (مهارتهای حل مساله)
جلسه دهم (جمع بندی)
مشخصات فایل:
پرسشنامه رایگان:ندارد
نوع فایل:word
منبع: دارد (فارسی و لاتین)
پیشینه پژوهش:دارد(ایرانی و خارجی)
تعداد صفحات:24
گارانتی بازگشت وجه:دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
خلاصه ای از مطالب:
پروتکل جلسات زوج درمانی بر اساس رویکرد شناختی-رفتاری (CBCT)
زوج درمانی شناختی-رفتاری مشتمل بر 10 جلسه درمانی (هر جلسه 60 تا 90 دقیقه) می باشد. محتوای جلسات براساس رویکرد شناختی-رفتاری، به شیوه گام به گام و با توالی هرهفته یک جلسه برای افراد شرکت کننده است. در هر جلسه، ابتدا هدف از تشکیل جلسه، سپس موضوعات مربوط به آن جلسه، مطرح می شود و اعضا، با بحث و تبادل نظر به بررسی مطالب می پردازند. در پایان هر جلسه، مطالب جمع بندی شده و تکلیفی برای جلسه ی بعد ارائه می گردد. نسخه اولیه این طرح درمانی براساس مک کی،فنینگ و پالگ[1] (2006)، داتیلیو[2] (2010) و عظیمی فر(1393) تهیه شده است و پس از انجام اصلاحات، جلسات این طرح به شرح زیر می باشد:
جلسه اول ( برقراری ارتباط)
اهداف
روش اجرا
در ابتدا رهبر گروه خود را معرفی می کند و از اعضا گروه خواسته می شود خود را معرفی کنند. بعد از معارفه رهبر گروه درباره مقررات گروه نظیر حضور مرتب و منظم در جلسات به صورت زوجی، رازداری، احترام گذاشتن به یکدیگر، تلاش برای بیان واقعیت و کاهش پاسخ های دفاعی و تعهد به ادامه کار و غیبت نکردن صحبت می کند.
در ابتدای جلسه اول برای زوجین توضیح داده می شود که روند جلسات به صورت هفتگی یک تا یک و نیم ساعت است.و به مدت ده هفته ادامه خواهد داشت و در طی این جلسات اصول اساسی رویکرد شناختی-رفتاری آموزش داده می شود. از زوجین خواسته می شود در اجرای تکالیف داخل جلسه و منزل نهایت همکاری را داشته باشند تا نتیجه بهتری حاصل شود. برای زوجین مطرح می شود که وجود تعارض در هر ارتباطی امر طبیعی است اما آنچه زوجین موفق را از ناموفق متمایز می کند نحوه برخورد با این تعارضات است. هم چنین، باتوجه به ساختار و ماهیت اشتراکی رویکرد شناختی-رفتاری، که ایجاب می کند زوجین اصول و روشهایی را که با آن سروکار دارند، یاد بگیرند، درمانگر چارچوب آموزشی مختصری از این رویکرد ارائه داده و هم چنین از اعضا میخواهد تا بخشهای مرتبط را از کتابهای معروف مطالعه کنند. هم چنین مهم است برای مراجعین توضیح دهید و تفهیم شود که تعیین تکلیف منزل، بخش ضروری از درمان خواهد بود و کتاب درمانی نوعی تکلیف خانگی است که کمک می کند آنها راه خود را در مدل درمانی پیدا کنند. درک مدل باعث می شود همه اعضا با فرآیند درمان هماهنگ شوند و باور مسئولیت پذیری اعمال و افکارشان را تقویت می کند.
در انتهای جلسه اول از زوجین بازخورد گرفته می شود و مطالعه کتاب «عشق هرگز کافی نیست» نوشته آرون تی بک و ترجمه مهدی قراچه داغی به عنوان مرجع کتاب درمانی و تکلیف منزل به آنها توصیه و ارائه می گردد.
جلسه دوم (مهارتهای رفتاری)
[1] Mckay, Fanning & Paleg
[2] Dattilio
jalasat zojdarmani_1532634613_14544_2383_1555.zip0.05 MB |