توضیحات:
تعداد صفحات:45
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
اعتیاد به فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات ......................................................................................................
2-3-1 تاریخچه فن آوری اطلاعات ...............................................................................
2-3-2 اهمیت فناوری اطلاعات ......................................................................................
2-3-3 تاریخچه کاربرد تکنولوژی اموزشی در جهان ......................................................
2-3-4 تاریخچه تکنولوژی آموزشی در ایران ...................................................................
2-3-5 تحقیقات عکس العملهای شناختی در مواجهه با رسانه ها ....................................
2-3-6 اصول انتخاب امکانات جدید به عنوان یک رسانه آموزشی ..................................
2-3-7 انتخاب روش استفاده از ابزار و رسانه جدید به وسیله فراگیر ......................
2-3-8 امکانات و فن آوری جدید آموزشی و پیشرفت تحصیلی .................................
2-3-9 انواع مختلف فناوری :..............................................................................
2-3-10 اهمیت و ضرورت توجه به علم رایانه و مبانی آن .......................................
2-3- 11 مبانی نظری علوم و فنون رایانه........................................................................
2-3-12 اعتیاد به اینترنت یکی از انواع اعتیاد به فناوری اطلاعات ......................................
2-3-13 انواع اعتیاد اینترنتی ...........................................................................................
2-3-14 آثار و پیامدهای اعتیاد اینترنت ...........................................................................
2-3-15 عوامل ایجاد کننده اعتیاد اینترنتی ( به جز خود عامل اینترنت ) ........................
2-3-16 راهبردهای درمانی ..........................................................................................
.2-3-17 معرفی خلاصه ای از آخرین پژوهش ها.............................................................
2-3-18 فضا و زمان آموزشی لازم آموزشی (برنامه زمان بندی).......................................
2-4 مروری بر تحقیقات انجام شده ..................................................................................
2-4-1 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ................................................................
2-4-2 مطالعات انجام شده در داخل کشور ....................................................................
فناوری اطلاعات
هر چند به نظر مي رسد مفهوم فناوري اطلاعات ، و فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) روشن باشد اما در واقع چنين نيست . تعاريف مختلفي از فناوري اطلاعات توسط افراد مختلف ارائه شده است . از جمله مي توان به تعاريف زير اشاره نمود:
· مطالعه ، طراحي ، توسعه و مديريت كليه نرم افزارها و سخت افزارهايي كه در يك شبكه و يك محيط ارتباطي با هم كار مي كنند .
· منظور از فناوري اطلاعات همه شكل هاي فناوري است كه به وسيله آنها عمليات دستيابي ، ذخيره سازي و مبادله اطلاعات به شكل هاي گوناگون مثل متن ، تصوير ، صدا و نمايش چند رسانه اي انجام مي شود .
· فناوري اطلاعات دانشي است كه به بررسي ويژگي ها و چگونگي اطلاعات نيروهاي حاكم بر جريان اطلاعات و ابزار آماده سازي آنها براي به حداكثر رساندن دستيابي به اطلاعات و قابل استفاده كردن آن مي پردازد . آماده سازي اطلاعات شامل تفكيك اطلاعات دقيق ، علمي و مستند ، جمع آوري، سازمان دهي ، ذخيره ، بازيابي ، تفسير ، اشاعه و استفاده از آن مي شود .(مؤسسه فناوري جورجيا ، 1962 – نقل از اترتون[1] ،1997 ).
· اصطلاح فناوري اطلاعات براي توصيف فناوريهايي به كار مي رود كه ما را در ضبط ، ذخيره سازي ، پرادزش ، بازيابي ، انتقال و دريافت اطلاعات ياري مي كند . اين اصطلاح ، فناوري هايي مانند رايانه ، انتقال از طريق دورنگار ، ارتباط از راه دور ، تلفن ، ماشين حساب ، چاپ و حكاكي را نيز در بر مي گيرد (كيت بهان و ديانا هولمز[2] ، 1998 ) .
· فناوري اطلاعات به مجموعه به هم پيوسته اي از روشها ، سخت افزارها ، نرم افزارها ، و تجهيزات ارتباطي كه اطلاعاتي را در اشكال گوناگون ( صدا ، تصوير و متن ) جمع آوري ، ذخيره سازي ، بازيابي ، پردازش ، انتقال و يا عرضه مي كند ، اتلاق مي شود( دبيرخانه شوراي عالي انفورماتيك ، 1378 ).
· فناوري اطلاعات متشكل از سخت افزار ، نرم افزار ، نيروي انساني ، اطلاعات ، مديريت ، توليد و نگهداري است كه در ارتباط متقابل با يكديگرند و فضايي مملو از اطلاعات ذخيره شده به صورت نظامدار و با قابليت دسترسي آسان پديد مي آورند . اين فضا در خدمت نيازهاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي
جامعه قرار مي گيرد و سبب بهره وري و افزايش كيفيت و محصولات سازمانهاي متبوع مي شود (اسكاپ[3])
· فناوري اطلاعات همانند محور و مركز مجموعه اي از فعاليت هاي هدايت شده است كه كنترل مديريت ، بهره وري ، توليد ،آموزش و ارتقاي يك سيستم (اعم از سازمان يا پايگاه اطلاعاتي و ...) را با يك مركزيت بر عهده دارد . همه سازمان ها ، ارگانها ، نهادها و وزارتخانه ها ناگزير از برقراري ارتباط با يكديگر و انتقال اطلاعات هستند . سازمان فناوري اطلاعات مسؤول برقراري اين ارتباطات در اشكال پيشرفته الكترونيكي است و به طور كلي مسؤليت كلي توليد ، حفظ ، ذخيره ، بازيابي و انتقال اطلاعات را در يك شبكه پيچيده را بر عهده دارد (محمدي ، 1382 ).
[1] Eterton
[2] Kit Behan & Dayana Huolmez
[3] ESCAP
منابع فارسی
منابع انگليسي
on: htt p:// www. not myki d. or g/ Pa r e nt Arti c l es/ i nt e r ne t
ehtiyad fanavari_1585775419_39547_2383_1550.zip0.21 MB |