خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, اشتیاق تحصیلی

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, اشتیاق تحصیلی

توضیحات:

تعداد صفحات:44

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

فهرست مطالب

اشتیاق تحصیلی

چرخه انگیزش و اشتیاق

-اشتیاق شناختی

-اشتیاق عاطفی

- اشتیاق رفتاری

1 - پایداری و تلاش در تکلیف

2 - کمک طلبی

اطاعت و تسلیم در برابر اشتیاق تحصیلی

عوامل مؤثر بر اشتیاق تحصیلی

- عوامل خانوادگی

1-1ساختار خانواده

1-2درامد خانواده

1-3 اشتغال والدین

1-4فقدان والدین

1-5مهاجرت

2- عوامل مدرسه ای

2-1ادراک و نگرش دانش آموز به مدرسه

فضا و موقعیت یادگیری

ارتباط دانش آموزان باهم با معلم

اشتیاق و سازه های زوجی آن

اشتیاق در کلاس درس

اشتیاق مدرسه

اشتیاق آموزشی

اشتیاق دانش آموزی

اشتیاق تحصیلی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی

اشتیاق تحصیلی و تجاری سازی

اشتیاق در سنین مختلف

پیامد های اشتیاق دانشگاهی

مدل های اشتیاق تحصیلی

مدل تینتو

مدل فین

مدل نیسترند و گاموران

مدل فردریکز، بلومنفلد و پاریس

مدل گلان ویل و ویلد هاجن

مدل آپلتون، کریستتون و فارلانگ

مدل وانگ و هلوكامب

اشتیاق اجتماعی

اشتیاق و متغیرهای متنی

اشتیاق و باقت گروه همسالان

اشتیاق و بافت دانشگاه

اشتیاق و بافت خانواده

اشتیاق دانشجویان و متغیرهای شخصی

اشتیاق و نتایج علمی

منابع





اشتیاق تحصیلی[1]

یکی از مفاهیم اساسی در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان مفهوم اشتیاق تحصیلی است اشتیاق تحصیلی از نظر لغوی به معنای میل و آرزوی چیزی را داشتن یا اینکه علاقه زیادی داشتن به امور و جنبه های یک کاری را گویند (کردافشاری، ۱۳۹۱) که معمولا در مقابل بی میلی و بی رغبتی تعریف می شود اشتیاق تحصیلی به عنوان یک احساس تعلق و گرایش فرد به مشارکت در فعالیت های کلاسی، از نتایج مهم مدرسه در کنار موفقیت های آموزشگاهی است (ویلیامز، ۲۰۰۳). اشتیاق تحصیلی می تواند شامل مشارکت در فعالیت های فوق برنامه مانند ورزش، موسیقی، تئاتر و کار جمعی که به وسیله مدرسه سازمان داده می شود باشد. اشتیاق تحصیلی همچنین مشارکت در امر یادگیری وظایف آموزشگاهی است(فردریکس و همکاران، ۲۰۰۴).

اشتیاق تحصیلی سازهای است که برای اولین بار جهت درک و تبیین افت و شکست تحصیلی مطرح گردید و به عنوان پایه و اساسی برای تلاش های اصلاح گرایانه در حوزه تعلیم و تربیت مدنظر قرار گرفت (فردریکز، بلومنفلد و پاریس ۲۰۰۴). پژوهش ها نشان میدهد که اگر بتوان دانش آموزان را هر چه بیشتر درگیر مسائل تحصیلی و تکلیف یادگیری کرد بیشتر می توان به موفقیت علمی آنان امیدوار بود. از نظر مفهومی اشتیاقدانشگاهی هم رفتار دانش آموزان در دانشگاه و هم دل بستگی های هیجانی یا روان شناختی آنان نسبت به دانشگاه را شامل می شود. اشتیاق دانشگاهی می تواند به رفتار یا احساسات دانش آموزان نسبت به موضوع های کلاس درس، مقررات دانشگاه، معلمان و همسالان اشاره داشته باشد(فین، ۱۹۹۳). مفهوم اشتیاق تحصیلی به کیفیت تلاشی که دانش آموزان صرف فعالیت های هدفمند آموزشی می کنند تا به صورت مستقیم به نتایج مطلوب دست یابند، اشاره دارد. به عبارت دیگر اشتیاق تحصیلی نوعی سرمایه گذاری روان شناختی و تلاش مستقیم برای یادگیری، فهمیدن و تسلط در دانش، مهارت ها و هنرهایی است که فعالیت های تحصیلی را ارتقاء می دهد(لینن برینگ و پینتریچ، ۲۰۰۳).

منابع

ابراهیم زاده، علیرضا (۱۳۸۵) عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ماهنامه تربیت ۸

احدی، حسن و محسنی، نیک چهر (۱۳۷۰) روانشناسی رشد. تهران: دیانت.

احدی، مریم (۱۳۹۳) رابطه بین درگیری تحصیلی و هیجان های مثبت و منفی یادگیری با یادگیری خودگردان. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی مرودشت

امین فر، مرتضی (۱۳۶۷) علل و عوامل افت تحصیلی و چگونگی کاهش آن. فصلنامه تعلیم و تربیت . سال چهارم شماره ۱۳ و ۱۴

اولسن، گلن و لوفولر، ماری (۱۳۸۹) ارتباط خانه و مدرسه ترجمه مریم فضلی خانی، تهران: سرمشق بحری، لیلا و یوسفی، فریده (۱۳۹۳) بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه درگیری عاطفی، رفتاری تحصیلی در دانش آموزان دوره راهنمایی، مجله مطالعات آموزش و یادگیری، دوره ۶، شماره ۱، صص ۴۶-۲۱

بروجردی، مرضیه (۱۳۹۱) بررسی اثربخشی آموزش انگیزش پیشرفت بر ادراک از ساختار کلاس و درگیری تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان سقز. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

بیابانگرد، اسماعیل (۱۳۸۴) روشهای پیشگیری از افت تحصیلی. تهران: انجمن و اولیا.

پرهیز، سیده مهدیه (۱۳۹۴) تأثیر برنامه آموزش خود تنظیمی بر اساس مدل زیمرمن و کواچ برانگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی پایان نامه کارشناسی ارشد، مشهد: دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

جباری یزدی، مرضیه (۱۳۹۳) نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی نسبت به رشته تحصیلی خود و نقش آن در درگیری تحصیلی آنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، مشهد: دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

جویس، بروس ويل، مارشا و كالهون، امیلی (۲۰۰۴) الگوهای تدریس ترجمه محمد رضا بهرنگی. تهران: كمال تربیت

رضایی جمالویی، حسن ، ابوالقاسمی، عباس ، تریمانی، محمدو زاهد، عادل (۱۳۹۱) پذیرش همسالان در دانش آموزان پسر پایه دوم راهنمایی با نارسایی های یادگیری ویژه و دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت. فصلنامه افراد استثنایی دوره ۲، شماره ۸

زرنگ، رمضانعلی (۱۳۹۱) رابطه سبک های یادگیری، درگیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد، مشهد: دانشگاه فردوسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

سیف، علی اکبر. (۱۳۹۲). روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش هشتم) تهران: دوران

شریعت نیا، کاظم و فاطمه کردافشاری (۱۳۹۳) بررسی رابطه ی حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با درگیری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر اولین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی معنویت و سلامت، بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز

شعاری نژاد، علی اکبر (۱۳۸۷) روانشناسی تربیت و تدریس. تهران: اطلاعات

شعبانی، سمیه؛ دلاور، على: بلوکی، آزاده و مام شریفی، اسماعیل. (۱۳۹۱). بررسی روابط خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و خوشبینی در پیش بینی کنندگی بهزیستی ذهنی جهت تدوین مدل ساختاری در دانشجویان. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی. شماره هشتم، سال دوم. صص ۱۱۷-۹۳

ظهره وند، راضیه، کیامنش، علیرضا، خسروی، زهره، اخوان تفتی، مهناز. (۱۳۸۹). رابطه بین درگیری مدرسه ای با عملکرد تحصیلی و گرایش به ترک تحصیل در دانش آموزان مدرسه ای. فصلنامه تعلیم و تربیت، ۴۹-۷۰ ،۱۰۲

قائمی، علی (۱۳۸۳) کودک و خانواده ی نا بسامان. تهران: انجمن اولیا و مربیان قربان خان، لیلا (۱۳۹۰) بررسی سبک های یادگیری با یادگیری خود تنظیمی در پیشرفت تحصیلی هنرجویان هنرستان های کاردانش شهرستان شهریار. پایان نامه کارشناسی ارشد تهران، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

کار، آلن (۲۰۰۴) روان شناسی مثبت، (ترجمه ی پاشا شریفی، تجفی زند و ثنائی، ۱۳۹۱ ). تهران انتشارات سخن


Abolmaali, Kh. , Rashedi, M. , Ajilchi. B. (2014). Explanation of Academic Achievement Based on Personality Characteristics Psycho-Social Climate of the Classroom and Students' Academic Engagement in Mathematics. Open Journal of Applied Sciences, .4, 225-233.

Al-Alwan, A. F. (2014). Modeling the Relations among Parental Involvement, School Engagement and Academic Performance of High School

Alrashidi, Ogab., Huy P. P., & Bing. H. Ngu.(2016). Academic Engagement: An Overview Of Its Definitions, Dimensions, And Major Conceptualisations. International Education Studies; Vol. Published By Canadian Center Of Science And Education. , 9No. 12.pp:41-52

Anderson, Amy R. MA, Sandra L. Christenson, PhD, NCSP, & Camilla A. Lehr, PhD University of Minnesota(1998) school completion and student engagement: nformation and strategies for educators. National Association of School Psychologists

Andrade, E. R. , de Sousa, E. R. , Minayo, M. C. (2009). Selfesteem and quality of life: essential for the mental health of police, Cien Saude Colet. 14(1 ): 275. 85.

Appleton, J, J., Christenson, S. L., Furlong, M, J. (2008). Student engagement with school: Critical conceptual and methodological issues of the construct. Psychology in the schools, 45(5), 369-386.

Appleton, J. J., Christenson, S. L. , Kim, D., Reschly, A. L. (2006). cognitive and psychological engagement: Validation of the Student Engagement Instrument. Journal of School Psychology,44(5), 427-445 .

Bakker, A, B., & Demerouti, E. (2008). Towards a model of work engagement, Career Development International, 13(3): 209-223

Baldwin, D. R., Chambliss, L, N., & Towler, K. (2003). Optimism and stress: An African-American college student perspective. College student journal. 37, 276-285.

Balfanz, R., Herzog, L., Iver, J. M. (2007) Preventing student disengagement and keeping students on the graduation path in urban middlegrades schools: Early identification and effective interventions. Educational Psychologist, 42(4), 223-235

Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran(Ed.), Encyclopedia of human behavior(Vol. 4 pp. 71-81). New York: Academic Press.

Beard, K. S. , Hoy, W. K. , Hoy, A. W. (2009). Academic Optimism of Individual Teachers: Confirming a New Construc. The Ohio State University. PP.1-35.

Berg, A. C. , Melaville, A. , Blank, M. J. (2008). Community & Family Engagement. National Association Elementary school Principals. Pp. 5-36.

Biabangard E. ( 2006). Methods of reinforcing self esteem in child & adolescent. [In Persian]. Tehran, Olia Va Morabian. 77, 14

Boo, J. N. (2010) The relationship between adult attachment and depression as mediated by social Support, Self- esteem, and Optimism. Dissertation in Counseling Psychology: Clinical Psychology, Ball State University.

Bouchey, H. A. , Shoulberg, E. K., Jodl, K. A. , Eccles, J. S. (2010). Longitudinal links between older sibling features and younger siblings' academic adjustment during early adolescence. Journal of Educational Psychology, 102, 197-211.

Bradley, R. H. , Corwyn, R. F., Burchinal, M., McAdoo, H.P., Garcia Coll, C. (2011). The home environments of children in the United States part II: Relations with behavioral development through age thirteen. Child Development, 72(6),1868-1886.

Brown, S.P. (1996). A meta-analysis and review of organizational research on job involvement. Pcychologycal Bulletin, 2, 235.255.

Bryant, J. Levitz, J. (2004). African- Amrican student retention involves unigue challenges. P: 182-199. http://education access report USA funds. Html.

Carver, C. S., Scheier, M. f.(2002) Optimism. In Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds), Handbook of positive psychology. (pp. 231-243). YN: Oxford University press.

Carver, C.S. (2005). Optimism. Available at: http://www.docps. ncbi.nlm. nih, gov/brp/constracts/dispositional- optimism. pdf.

Carver, C.S., Scheier, M. f., & Segerstrom, S. C.(2010). Optimism. Clinical Psychology review, 30 (7), 879-889.

Cho, M. H, Cho, Y. J. (2014) Instructor scaffolding for interaction and students' academic engagement in online learning: Mediating role of perceived online class goal structures. The Internet and Higher Education. ; 21: 25-30

Chong, W. H. , Huan, V. S. , Yeo, L. S., & Ang, R. P. (2006). Asian adolescents' perceptions of parent, peer and school support psychological adjustment: the mediating role of dispositional

Chrispeels, j. Gonzalez, M. (2006). No parent left behind: the role of parent education programs in assisting families to actively engage in their children's education. Elementary School Journal.

Christenson, S. L. , Reschly, A. L., Wylie, C. (2012 ). Handbook of research on student engagement. New York: Springer Science, Business Media.

Christian, J. D. Brawder, S. A. Bandorant, B. (2003). Optimism and relations to personality Demensions. Available at: http: //www. lyon. edu/webdata/christian.

Danielsen, Anne G. Oddrun Samdal. Jørn Hetland. Bente Wold(7..4). School-Related Social Support and Students Perceived Life Satisfaction. The Journal of Educational Research

Deese, M. (2009). Testing an extension of the job demands-resources model. Clemson University. 1. 1-92.

Dehyadegary, E. , Yaacob, S. N. , Juhari, R. B. , Abu Talib, M. (2011 ). Academic engagement as mediator in the relationship between parental school involvement and academic achievement. Australian journal of basic and applied sciences, 5(11): 724-729.

Demerouti, E. , Bakker, A. B. , Nachreiner, E. & Schaufeli, W. B. (2001). The job demands-resources model of burnout, Journal of Applied Psychology. 86.499-512.

Diaz,. S. M. C. (2009). The Effects of High School Soccer Competitive Team Selectionon Athletic Identity, Expectations for Success and Subjective Task Value. A dissertation submitted to the Graduate Faculty of North Carolina State Universityin partial fulfillment of therequirements for the degree of Doctor of Philosophy Parks, Recreation and Tourism Management Raleigh, North Carolina.

DuBois, D. L., & Silverthorn, N. (2005). Natural mentoring relationship and adolescent health: Evidence from a national study. American Journal of public health, 95(3), 518.

Epstein, J. L. (2001). School, family, and community partnerships: Preparing educators and improving schools. Boulder, CO: Westview

Eriksson, I, Cate, A., Andershed, A K., H. (2010). What we know and need to know about factors that protect youth from problems: A review of previous reviews. Procedia social and behavioral sciences. 5. 477-482

Etkin, R. G. , koss, K. J. , Cummings, E. M., & Davies, P. T. (2014). Tha differential Impact of parental warmth on Externalizing problems among Triangulated Adolescents. The Journal of Genetic psychology, 175(2 ), 118-133.

Fallon.m, C. M. , Illinois, C. (2010). School Factors That Promote Academic Resilience In Urban Latin. O High School Students. Loyola University Chicago. PP.49-80

Fan. W., Williams, W. (2010). The effects of parental involvement on students' academic self-efficacy, engagement and intrinsic motivation. Educational Psychology. 30 (1 ) 53-74

Finn, J. D. (1992). School engagement and students at risk. Washingtong, DC: National Center for Education Statistics.

Finn, J. D. , Rock, D. A. (1997). Academic success among students at risk for school failure. Journal of Applied Psychology, 82, 221-234.

Fiori, K. L. , Mcilvane, J. M. , Brown, E. E. , & Antonucci, T. C. (2006). Social relations and depressive symptomatology: Self efficacy as a mediator. Aging and mental health, ., 10, 227-239.

Fredricks, J. A. , Blumenfeld, P. C., Paris, A. H. (2004). School engagement: potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research,74(1), 59-109.

Frieih, O. (2005). Academic achievement and its relationship with anxity, seif-esteem, optimism. Journal of health publications, social behavior and personality, 75, 25-35.

Furrer, C. , Skinner, E. (2003). Sense of Relatedness as a Factor in Children's Academic Engagement and Performance. Journal of Educational Psychology. Vol. 95, No. , 1, 148-162.

Gagne, M. (2008). The role of autonomy support and autonomy orientation in prosocial behavior engagement. Motivation and Emotion, 27, 199-223.

Herrera, Susana (2006). Working with Highly Mobile, Immigrant Students in Houston, TX. 14.

Ho, M. Y & Cheung, F. M & Cheung, S. F. (2010). The role of meaning in life and optimism in promoting well-being. Personality and Individual Difference .48,658-663.

Hobfoll, S, E., Johnson, R, J., Ennis, N., & Jackson, A, P. (2003). Resource loss, resource gain, and emotional outcomes among inner city women. Journal of personality and social psychology, A(T): TTY.ET

Ikiz, F. E. , &Cakar, F. S. (2010). Perceived social support and self-esteem in adolescence. Social and Behavioral Sciences, .5, 2338-2342.

Jackson, L. M. , Pratt, M. W. , Hunsberger, B., & Pancer, S. M. (2005). Optimism as mediator of the relation between perceived parental authoritativeness and adjustment emong adolescents: Finding the sunny side of the street. Social development, 14(2), 273-304.

Jimerson, S. , Campos, E. , Greif, J. (2004). Toward an understanding of definitions and measures of school engagement and related terms. The California School Psychologist, 8, 7-27.

Karademas, C. Evangelos. (2006). Self-efficacy, social support and wellbeing the mediating role of optimism. personality and individual differences. science direct.

Kavussanu, M., & McAuley, E. (1995). Exercise and optimism: are highly active individuals more optimistic?. Journal of Sport and Exercise psychology, 17, 246-256.

Keane, S. (2007)M. The Impact of Parent Involvement on a Child's Academic Performance. A Dissertation Submitted to the Faculty of The Graduate School at The University of North Carolina at Greensboro. Journal of school Health, 74(7), 284-292.

Kernis, M. H. (2006). Self-esteem. Issues and Answers. A Source Book of Current. Perspectives. Psychology Press.

Kliewer, W., & Murrelle, L. (2007). Risk and protective factors for adolescent substance use: findings from a study in selected central American countries. Journal of adolescent health, (405), 448-455.

Kraaij, v. , Gamefski, N. , de Wilde, E. J., dijkstra, A., Gebhardt, W., Maes, S., & Ter Doest, L. (2003). Negative life events and depressive symptoms in late adolescence: Bonding and cognitive coping as vulnerability factors? Journal of youth and adolescence, 32(3), 185-193..

Kuh, G. D. (2003). What we're learning about student engagement from NSSE. Change, 35( 2), 24-32.

Kuh, G. D. , Cruce, T. M. , Shoup, R. , Kinzie, J., Gonyea, R. M. (2008) Unmasking the effects of student engagement on first-year college grades and persistence. The Journal

Kuperminc, G., Darnell, A. , Alvarez-Jimenez, A. (2008). Parent involvement in the academic adjustment of Latinomiddle and high school youth: Teacher expectations and school belonging as mediators. Journal of Adolescence. 31, 469-483.

Lanz, M. , Tafrate, R. , Rosnati, R. , Eeugnia, A. (1999). Parent-Chaild Communication and adolescent self-esteem in separated, Intercountry adoptive and intact nonadoptive families. Adolscence:(22): 785-94.

Lao-Joseph, Kuhn. Deanna(2002) Cognitive engagement and attitude development. Cognitive Development 17(2)

Le, X. (2013). Chinese University students' motivation and engagement: their antecedents and outcomes. thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Doctor of Philosophy at The University of Hong Kong.

Libbey, H. P. (2004). Measuring student relationships to school: Attachment, bonding.connectedness, and engagement. journal of school health. 74(7), 274-283.

Linnenbrink, E. A. , Pintrich, P. (2003). The role of self-efficacy belief in student engagement and learning in the classroom. Reading and writing quarterly. 19, 119-137.

Linnenbrink, E. A. Pint rich, P. R(2003). The role of self-efficacy belief in student engagement and learning in the classroom. Reading and writing quarterly. 19, PP. 119-137.

Linnenbrink, E. E. , Pintrich, P. R. (2003). The Rol Engagement And Learning Of Self-Efficacy Beliefs In Studenta In The Classroom. Reading & Writing Quarterly, 19:1197-1137

Lippman, L. , Rivers, A. (2008). Assessing school engagement: a guide for out-of-school time program practitioners. A Research-to-Results brief. 39

Longmore, M. A. , Manning, W. D. , Giordano, P. C., & Rudolph, J. L. (2004). Self-esteem, depressive symptoms, and adolescents' sexual onset. Social psychology Quarterly, 67(3), 279-295.

Markus Perkmanna, Valentina Tartarik, Maureen Mckelveyb, Erkkoautioa, Anders Broströmc,Pablod'ested, Riccardo Finif, Aldo Geunae, L, Rosa Grimaldif, Alan Hughesm, Stefan Krabelh, Michael Kitsong, Patrick Llerenai, Francesolissonij, Ammon Salter A, Maurizio Sobrerof. (2013). Academic Engagement AndCommercialisation: A Review Of The Literature OnUniversityIndustry Relations. Research Policy. 42, 423-442

Maslach, C., Schaufeli, W, B., & Leiter, M, P. (2001). Job Burnout. Anmual Review of psychology. 52. 397-422.

McGee, R., Williams, S., Howden-Chapman, P., Martin, J., & Kawachi, I. (2006). Participation in clubs and groups from childhood to adolescence and its effects on attachment and self-esteem. Journal of adolescence, 29(1 ),1-17.

McLaughlin, N. (2015). An Analysis of the Effect of Relationship Status on Self-Esteem and Academic Performanc. Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology, 15(1), 38-50.

McMahon, S. D. , Felix, E. D., & Nagarajan, T. (2011). Social support and neighborhood stressors among African American youth: Networks and relations to self-worth. Journal of child and family studies, 20. (3), 255.263.

McNeely, C., & Falci, C. (2004). School connectedness and the transition in to and out of Health-Risk Behavior Among Adolescents: A Comparison of social Belonging and teacher support.

Medlin, B. Faulk, L. (2012). The relationship between optimism and engagement: the impact on student performance. Research in Higher Education Journal. PP. 1-9.

Midgley, C. (2001). Academic self-handicapping: What we know, what more there is to learn. Educational Psychology Review, 13(2),115-138.

National Center for Education Statistics. (2003). Status and trends in the education of Hispanics(NCES 2003-2008 Washington, DC: US Department of Education

Nurttila, S., Ketonen, E,. Lonka. (2015). Sense of competence and optimism as resources to promote academic engagement. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 1017 -1026

O' Connor, E. E. , Dearing, & Collins, B. A. (2011). Teacher-child relationship and behavior problem trajectories in elementary school. American Educational Research journal, 48(1), 120.-162

Orth, U., Robins, R. W., Widaman, K. F., & Conger, R. D. (2013). Is low self-esteem a risk Factor For Depression ? Findings from a longitudinal study of Mexican-Origin Youth.

Pajares, F. (2002). Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of Educational Research 66, 543-578.

Paredes, M. , O Malley, M., Amarllas, A. (2012). What works Brief. Family engagement. San Francisco: weastED. vol: 9 pp. 2-7

Parker, p. D. & salmela-Aro. (2011). Developmental processes in school burnout: A comparison of major developmental model. learning and individual differences. 21p.p: 244-248

Peterson, C. (2000). The future of optimism. American Psychologist 55: - 44-55.

Peterson, C. (2000.). The future of optimism. American Psychologist, -55, 44-55.

Pintrich, P. R. & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.

Plett, M., Wilson, D. (2014). People Matter: The Role of Peers and Faculty in Students' Academic Engagement. American Society for Engineering Education.

psychological needs satisfaction. Journal of Counseling

Richard, Etel. (1995). Self esteem. American psychological association Co. 23-26, 13.

Rosenfeld, L. B. , Richman, J. M., & Bowen, G. L. (2000). Social support networks and school outcomes: The centrality of the teacher. Child and Adolescent Social Work Journal, 17(3),205-226

Ryan, R. M. (2001). on happiness and human potentials: A Review of Research on hedonic and Eudaimonic well- being. Annual review of psychology

Sacker, Amanda, Schoon, Ingrid, and Bartley, Mel. (2002). "Social inequality in educational achievement and psychosocial adjustment throughout childhood: Magnitude and mechanisms," Social Science and Medicine, 55, 863. 880.

Schafeli. W. B. , Salanova, M., Gonzalez-Roma, V. , Baker, A, B. (2002). The measurement of engagement and burnout. Journal of Happinass studies,(3)71-92.

Schaufli, W, B., & Bakker, A. B. (2004) Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement: a multi-sample study. Journal of Organizational Behavior. 25, 293-315

Schaufli,W. B. , Martinez, I. M. , Pinto,A. M. , Salanova, M. & Bakker, A. B. (2002). Burnout and engagement in university students, Journal of crosscultural psychology. 86.499.512.

Seligman, m(1998) learned optimism How to change your mind and your. New York: pocket Books

sha, 1. , schunn, c. , bathgate, m. , ben-eliyahu, a. (2015), families support their children's success in science learning by influencing interest and selfefficacy. journal of research in science teaching. 51(4), pp. 1-25

Sivandani, A. , Ebrahimi Koohbanani, Sh., & Vahidi, T. (2013). The relation between social support and self-efficacy with academic achievement and school satisfaction among female junior high school students in Birjand. Social and Behavioral Sciences, 84, 668-673..

Skinner, E. A, Furrer, C, Marchand G.Kindermann, T. (2008). Engagement and disaffection in the classroom: Part of a larger motivational dynamic?. Journal of Educational Psychology100(4): 765-81.

Skinner, E. A. , Furrer, C. J. , Marchand, G., Kindermann, T. A. (2008). Engagement and disaffection in the classroom: Part of a larger motivational dynamic? Journal of Educational Psychology, . 100(4), 765.781.

Smiley, Whitney & Anderson, Robin(2011) Measuring Students' Cognitive ngagement on Assessment Tests: A Confirmatory Factor Analysis of the Short Form of the Cognitive Engagement Scale. Research & Practice in Assessment, v6 p17-28 Sum 2011

Snyder, C. R. & Lopez, S. J. (2002). Hand Book of positive psychology London, Oxford University.

Students. International Education Studies; Vol. 7, No.4.

Suárez-Orozco, C., Pimentel, A. , Martin, M. (2009). The Significance of Relationships: Academic Engagement and Achievement Among Newcomer Immigrant Youth. Volume 111, Number 3, March 2009, pp. 712-749.

Tan, C., & Tan, L. S. (2013). The role of optimism, self-esteem, academic self efficacy and gender in High-ability students. The Asia-pacific Education Researcher1-13.

Taylor, S. (۱۹۸۹). Positive I//usions: Healthy Mind. New York: Basic Books,

Tenaw, Y. A. (2013). relationship between self-efficacy, academic achievement and gender in analytical chemistryat debre markos college of teacher education, debre markos college of teacher education. issn Fr.Dars. 2227-5835, 3(1). pp.1-28

The social issues research center(2009). Optimism. Commissioned by the national lottery.

Trowler, V. (2010). Student engagement literature review. The Higher Education Academy. https:// www.heacademy.ac.uk/sites/default/files/StudentEngagementLiteratureReview_1.pdf.

Trowler, V. (2010). Student engagement literature review. York: Higher Education Academy. Retrieved from https://www.heacademy.ac.uk/studentengagement/ Research_and_evidence_base_for_student_ engagement

Veigagalvão, D. , Almeida, A. , Carvalho, C., Janeiro, I. , Nogueira, J., Conboy, J. , Melo, M. , Taveira, M. C. , Festas, M. I. , Bahia, S. , Caldeira, S., Pereira, T. (2012). student' s engagement in school: a literature review. proceedings of iceri conference / 19th-ist novembr, madrid, spain. Pp1336-1344

Wei, M. & Shafer, PA & Young Sh. K& Zakalik, R. A. (۲۰۰۵). Adult attachment shame -depression and Ionliness: The mediation role of basic

Wigfield, A. Eccles, J. S. Schiefele, U. Roeser, R. & Davis-Kean, P(2006).Development of achievement motivation. In W. Damon & N. Eisenberg (Eds.), Handbook of child psychology:Social, emotional, and personality development (6th ed. pp. 933-1002). New York: Wiley.

Wilkinson, B. D. , Swanson, N., Vaughan, A. (2014). Academic Selfefficacy, Engagement, and Achievement for All Student. University of Northern Colorado.7L2), 276-300.

Williams, s. & Nelson-Gardell, D. (2012). Predicting resilience in sexually abused adolescents. Chaild abuse & neglect, 36(1), 53-63

Xanthopoulou, D. , Bakker, A. B. , Demrouti, E. , Schaufeli, W. B. (2007)The role of personal resources in the job demands-resources model. International journal of stress management. 14,2, 121-141.

Xanthopoulou, D., Bakker, A. B. , Demrouti, E., Schaufeli, W.B. (2007) The role of personal resources in the job demands-resources model. International journal of stress management. 14,2, 121-141

Yalcin. (۲۰۱۱), Social Support and Optimism as predictors of life satisfaction of optimism. Current psychology, ۲۹(۳), ۲۱۲-۲۲۸۹\

Yang, H. J. (2004). Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwans Techical- Vocational Colleges, Journal International of Educational Development, 24, 284-301

You, S. (2011). Peer influence and adolescents school engagement. International Conference on Education and Educational Psychology. Social and behavioral sciences. vol: 29. Pp: 829-835

Zhang, J., Zhao, G., Li, X., Hong, Y., Fang, X., Barnett, D., at all. (2009). Positive future orientation as a mediator between traumatic events and mental health among children affected by HIV/ AIDS in rural china. AIDS care,21(12),1508-1516.



[1] Academic Engagement

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

eshtiyagh tahsili_1585778008_39562_2383_1010.zip0.19 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت