خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, استرس ادراک شده

فصل دوم پایان نامه ارشد, مفهوم, مبانی نظری, استرس ادراک شده

توضیحات:

تعداد صفحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

استرس

ما در دورانی بسر می بریم که از مشخصات بارز آن توسعه شهرنشینی، افزایش جمعیت، گسترش مؤسسات، پیچیدگی تکنولوژی و ارتباطات است و این موارد بیش از پیش جوامع و انسانها را به هم نزدیک نموده و آنها را جهت رقابت با سایرین به تکاپو و تلاش بیشتر وادار نموده است. از طرفی افزایش توقعات و انتظارات روزافزون جامعه نیز جهت رفع توقعات و حل موارد فوق مثمر ثمر نخواهد بود که این را می توان ناشی از محدودیت توان و امکانات انسان و محیط وی دانست. یکی از مهم ترین موضوعات و مباحثی که در چنین شرایطی لازم است مطرح شود موضوع فشارهای عصبی و روانی است که همه به نوعی با آن سر و کار داشته و درگیر آن هستند. امروزه فشارهای عصبی به عنوان مهم ترین عامل به وجود آورنده امراض روحی، جسمی و رفتاری انسان ها توجه پزشکان، روانشناسان و دانشمندان علوم رفتاری و مدیریت را به خود معطوف نموده، به طوری که باید عنوان نمود که فشارهای عصبی نقش مهمی در فراهم نمودن مشکلات روحی و جسمی در انسان ها ایفا می کند (مدیریار، ۱۳۹۱). استرس در نتیجه تعامل میان فرد و محیط به وجود می آید و موجب ناهماهنگی (چه واقعی و چه غیر واقعی) میان ملزومات یک موقعیت و منابع زیستی، روانی و اجتماعی فرد می شود. همچنین در سیستمهای فیزیکی بدن تغییرات فراوانی ایجاد می کند که می تواند بر سلامت اثرگذار باشد (پیمان نیا و موسوی قیه قشلاقی، ۱۳۹۲).

استرس در دهه گذشته توجه پژوهشگران زیادی را به خود جلب کرده است؛ زیرا فهم آن نقش مهمی را، در درک کیفیت و ثبات روابط نزدیک دارد (ویمز و پینا ،۲۰۱۰). از تجارب طبیعی هر انسانی، رویارویی با شرایطی است که آنها را چالش بر انگیز و استرس زا تلقی می کند، به طور کلی هرگاه انسان ها در شرایطی قرار بگیرند که برای پاسخگویی و رفع نیازهای خود یا دیگری به منابع و توانمندیهایشان وابسته باشند ممکن است موقعیت استرس زایی را تجربه کنند (مک کورمیک[1]،۲۰۱۱). استرس واژه ای رایج است که در بافت های گوناگونی به کار برده می شود و در ابعاد چندگانه زندگی بشر نیز تجربه می شود و تاکنون تعاریف متعددی از آن ارائه شده است. سلیه[2] (۱۹۸۰) از پیشگامان پژوهش در این زمینه ،استرس را پیامد نحوه پاسخ دهی فرد به هرنوع تقاضای محیط درونی و بیرونی (محیط شغلی، روابط بین فردی و...) می داند. استرس ممکن است به دلیل تهدید های جسمانی، هیجانی یا روانشناختی[3] ایجاد شود. بنابراین منبع درونی داشته باشد و یا محیط های مختلفی که فرد در آنها نقش ایفا می کند چون محیط شغلی ، تحصیلی و یا روابط بین فردی از منابع بیرونی ایجاد کننده آن باشند. استرس فرآیندی است بیولوژیکی که طیف وسیعی از رویدادهای بدنی و روانی را در بر دارد (میت،[4] ۲۰۱۱). استرس، ماهیتی چندبعدی دارد و در هنگام رابطه فرد با محیط اطرافش شناخته می شود؛ شواهد بیان گر آن است که میزان بالای استرس با عواقب متعددی همراه بوده و سبب افزایش بروز بیماریهای روحی و جسمی می گردد (کندال، مورفی، اونیل و بورسنال، ۲۰۰۰). همچنین تاثیرات استرس در سه حیطه قابل ردیابی و بررسی است؛ بدین معنا که پاسخ های افراد به استرس را می توان در واکنش های فیزیولیژیکی آنها در تجارب روانشناختی-هیجانی- درونی آنها و یا در الگوهای رفتاری آشکار آنها در محیط های مختلف پیگیری کرد(رایس[5] ،۱۹۹۹).

لازاروس و فولکمن[6](۱۹۸۴) تصریح می کنند که علاوه بر خصوصیت و ویژگی های محرک استرس زا؛ فرآیندهای ارزیابی شناختی افراد (هشیار یا ناهشیار) نیز در میزان استرسی که آنها در جریان زندگی روزمره تجربه می کنند اهمیت دارد. آنها استرس روانشناختی را در بستر رابطه ی میان فرد و محیط پیرامونش مفهوم پردازی می کنند و معتقدند که تفاوتهای فردی در تاثیر گذاری محرک های استرس زا از طریق چهار فرایند شناختی زیر تبیین می شود.

- ادراک فرد از شدت تهدیدی که از جانب محرک ها احساس می کند.

- ارزیابی او از توانمندی ها و منابع خود برای پاسخ گویی به این محرک ها

- برداشت او از میزان تناسب و تعادل میان منابع پاسخ دهی خود و سطوح فشار محرک

- پیش بینی او از شدت آسیب پذیری اش در رویارویی با محرک استرس زا

بر این اساس زمانی تهدید کننده تلقی می شود که فرد منابع کافی برای رویارویی و مقابله ساز گارانه با محرک های استرس زا را نداشته باشد ( مک کورمیک، ۲۰۱۱).

در پاسخ به موقعیت ها و شرایط استرس زا افراد ، طیف وسیعی از دگرگونی ها را در الگوهای پاسخ دهی شناختی ، هیجانی، فیزیولوژیکی و رفتاری خود تجربه می کنند که بعضی از این تغییرات مفید و لازمه می بخورد کارآمد با مسائل و مشکلات است (میجاد، متسون کلی و آنیسمن،[7] ۲۰۰۸). با اینحال در اکثر مواقع

منابع

برک، لورا (۱۳۸۸). روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی) جلد اول، ترجمه یحیی سید محمدی انتشار کتاب به زبان اصلی ۲۰۰۷)، تهران: نشر ارسباران، چاپ چهاردهم.

پیمان نیا، بهرام و موسوی قیه قشلاقی، الهام. (۱۳۹۲). مقایسه استرس ادراک شده و صفات شخصیتی در بیماران مبتلا به میگرن و افراد سالم. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دوره ۲۲، شماره ۲، ۱۰۶۹-۱۰۷۸.

جان بزرگی، ابراهیم. (۱۳۹۰). عوامل روان شناختی مؤثر بر بروز رفتارهای تخریبی جمعی (مورد کاوی تماشاگران فوتبال). فصلنامه مطالعات امنیت اجتماعی، دوره 1، شماره ۲۷، ۱۲۱-۱۴۳.

جان بزرگی، مسعود و نوری، ناهید. (۱۳۹۴). شیوه های درمانگری اضطراب و تنیدگی (فشار روانی). تهران: سمت.

خدایاری فرد، محمد. (۱۳۹۰). استرس و روش های مقابله با آن. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

سجادی نژاد، مرضیه سادات؛ عسگری، کریم؛ مولوی، حسین و ادیبی، پیمان. (۱۳۹۴). مقایسه اثربخشی مدیریت استرس شناختی رفتاری، آموزش خوش بینی و درمان طبی بر علائم جسمی، استرس ادراک شده، ادراک بیماری و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دوره 18، شماره ۱۰، ۴۰-۵۴.

شیر بیم، زهرا؛ سودانی، منصور و شفيع آبادی، عبدالله. (۱۳۸۷). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت فشار روانی بر افزایش سلامت روان دانشجویان. نشریه اندیشه و رفتار، دوره ۲، شماره .۱۸-۷ ،۸ .

شیشه گر، سارا؛ دولتیان، ماهرخ؛ بختیاری، مریم و علوی مجد، حمید.(۱۳۹۲). «بررسی رابطه حمایت اجتماعی با کیفیت زندگی و میزان استرس در زنان باردار». نشریه علمی پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، ۲۲(۸۱).

طهماسبی پور، نجف. (۱۳۹۳). اضطراب امتحان: پیامدها و راه های کنترل آن. تهران: قطره

قراء زیبایی، ف؛ علی اکبری دهکردی، م؛ علیپور، ا و محتشمی، ط. (۱۳۹۱). اثر بخشی معنادرمانی به شیوه گروهی بر استرس ادراک شده و امید به زندگی در بیماران مبتلا به ام اس». نشریه علمی پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، ۶(۴) ۱۲-۲۰.

کلارک، دیوید ای و بک، آرون تی. (۲۰۱۲). کتاب کار نگرانی و اضطراب. ترجمه فرزین رضاعی (۱۳۹۳). تهران: ارجمند.

گرینبرگ، جرالد. اس. (۲۰۰۲). کنترل فشار روانی (ویرایش هفتم). ترجمه محسن دهقانی، بهمن نجاریان، علی شیرافکن و سیامک خدا رحیمی (۱۳۸۷). تهران: رشد.

گل محمدی، نسرین. (۱۳۹۳). مهارت های ده گانه زندگی. تهران: نسل نواندیش.

مدیریار. (۱۳۹۱). مدیریت استرس. اصفهان: مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان.

موسوی، الهام؛ علی پور، احمد؛ آگاه هریس، مژگان و زارع، حسین. (۱۳۹۳). تأثیر برنامه جدید لرن (LEARN) در کاهش استرس ادراک شده و نگرانی دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی سلامت، دوره 3، شماره ۲، ۴۷-۶۳

نادری، وجیهه؛ بر جعلی، احمد و منصوبی فر، محسن. (۱۳۹۰). اثربخشی آموزش مهارت مدیریت فشار روانی بر کیفیت زندگی سلامت روان، دوره 1، شماره ۲، ۱۳- ۳۰.


American Psychiatric Association. (2013). Anxiety Disorders. In Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). APA, A. P. A. 2016. Causes and Effects of Anxiety [Online]. Available: Available at http://www.apa.org.

Austin, M. P& Leader, L. 2000. Maternal stress and obstetric and infant outcomes: epidemiological findings and neuroendocrine mechanisms. Australian and New Zealand journal of obstetrics and gynaecology, 40, 331-337.

Benham, G.(2006). The highly sensitive person: Stress and physical symptomreports. Personality and Individual Differences, 40, 1433–1440.

Clark, K. D. (2010). The relationship of perceived stress and self-efficacy among correctional employees in close- security and medium- security level Institutions. of doctor of philosophy, psychology, Walden University. Cognition and Emotion, 16 (4): 473-494.

Cohen, S.; Janicki-Deverts, D. & Miller, G.E. (2007). psychological stress and disease". Journal of the American Medical Association, 298, 1685-1687.

Davidson, G. C., & Neal, J. M. (1990). Abnormal Psychology (5 th ED). New York: Wiley.

Farrell, A. K., & Sympson, J.A. (2017). Effects of relationship functioning on the biological experience of stress and physical health. Current Opinion in Psychology, 13,49-53.

Feldman, P.J., Cohen, S., Lepore, S.J., Matthews, K.A., Kamarck, T.W., & Marsland, A.L.(1999). Negative emotions and acute physiological responses to stress. Annals of behavioral medicine, 21(3),216-222.

Huizink, A.C., de Medina, P.G., Robles, Mulder, E.J ., Visser, G.H., & Buitelaar, JK.(2003). Stress during pregnancy is a associated with developmental outcome in infancy. J Child Psychol Psychiatry:44(6):810-8.

Khodayari fard, M. & Parand, A. 2011. Stress and confront method [inpersian), Tehran university.

Lazarus, R.S., & Folkman, S.(1984). Stress, Appraisal , and Coping : Springer Publishing Company.

Mate, G.(2011). When the body says no: The cost of hidden stress : Vintage Canada.

McCormick C.M. An animal model of social instability stress in adolescence and risk for drugs of abuse. Physiol. Behav. 2010;99:194–203.

Michaud, K., Matheson, K., Kelly, O., & Anisman, H.(2008). Impact of stressors in a natural context on release of cortisol in healthy adult humans: a meta analysis. Stress, 11(3),177-197.

Miller, G. E., Chen, E., & Zhou, E.S. (2007). If it goes up, must it come down? Chronic stress and the hypothalamic-pituitary-adrenocortical axis in humans. Psychological bulletin, 133(1),25.

Rice, P.L.(1999). Sres and health: Brooks/Cole publishing pacific grove, CA.

Robles, T.F., Slatcher, R.B., Trombello, J.M., & McGinn, M.M.(2014). Marital quality and health: a meta-analytic review , Psychological bulletin, 140(1), 140.

Selye, H.( 1980). Further thoughts on "stress without distress". Medical Times, 104(11), 124-144.

Sheikh,K., & Suleimani, S. 2012. Antenatal Stress and Depression: A Neglected Area. i-Manager's Journal on Nursing, 2, 1.

Vimz, B., & Pina,W.(2010). The assessment of emotion regulation improring construct validity in online do I, 10,1007,S. 10862-010-9178-5.


[1] Mackormik

[2] Selye

[3] Physical & Emotional & Psychological Threat

[4] Mate

[5] Rice, P.L

[6] Lazarus & Folkman

[7] Michaud, Matheson, Kelly, Anisman

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

steres edrak _1585777651_39560_2383_1108.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت