خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم پایان نامه ارشد, , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های مهارت های ارتباطی

فصل دوم پایان نامه ارشد, , مفهوم, مبانی نظری,تعریف و نظریه های مهارت های ارتباطی

توضیحات:

تعداد صفحات: 28 صفحه

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه
APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

مهارت های ارتباطی

ارتباط

ارتباط[1] معانی متفاوتی نزد اشخاص گوناگون دارد. محققان غربی، که پایه گذاران دیدگاه های جدید و روش ها و فنون ارتباطی موجود هستند، در این باره بر این عقیده اند که کلمه ارتباطات، در معرض عموم قرار دادن است. این بدین معناست که مفهومی که از درون فردی برخاسته، به میان دیگران راه یافته و به دیگران انتقال یافته است. پس در اصل، اعتقاد بر این است که ارتباطات، برخی از مفاهیم و تفکرات و معانی و یا به عبارت دیگر، پیام ها را به دیگران و یا میان عموم گسترش می دهند. تعاریف جدیدتر، آن را به انتقال مفاهیم و با انتقال معانی و نیز «انتقال و با تبادل پیام ها» می دانند. ارتباطات به گونه ای وسیع و گسترده، به تجارب نیز تعریف شده اند (میر کمالی، ۱۳۸۶).

به اعتقاد ساندرس (۲۰۰۷) ارتباط، رفتاری است که بطور مثبت و قاطعانه می توان آن را مشاهده و اندازه گیری کرد. وی بیان می کند که ارتباط در کل به دو صورت کلامی و غیر کلامی آشکار می شود. ارتباط ایجاد و ارسال تفکرات، عقاید و عواطف و دریافت آن في ما بين فرستنده و گیرنده پیام است (جو و سانجز[2]، ۲۰۰9).

ارتباط واکنشی متقابل بین دو یا چند نفر است که جهت انطباق و یکی کردن فعالیت ها برای رسیدن به هدفی مشترک، پیام هایی را رد و بدل می کنند. ارتباط فرایند تبادل اطلاعات و یا فرایند ایجاد و ارسال مفاهیم است. تعریف جامع تری از ارتباط عبارتست از فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده، مشروط بر آن که محتوای مورد انتقال از فرستنده به گیرنده منتقل شود و یا بالعکس، برداشت هایی که از این تعریف می توان داشت این است که اولا ارتباط نوعی فرایند است، دیگر اینکه برای برقراری ارتباط حداقل حضور سه عنصر فرستنده، گیرنده و پیام الزامی است. در مدلهای جدید ارتباطات به جای استفاده از کلمات فرستنده و گیرنده، از کلمه برقرار کنندگان ارتباط استفاده می شود، زیرا به طور همزمان هر دو طرف هم فرستنده و هم گیرنده هستند و اثرات گفتار یکدیگر را با واکنش به یکدیگر نشان می دهند. ارتباط یکی از قدیمی ترین و در عین حال عالی ترین دستاوردهای بشری است. ارتباط زمینه ساز زندگی اجتماعی ماست. انسان موجودی اجتماعی است و در خلأ آفریده نشده است. یکی از رسالت های مهم انسان در جهان خاکی، ایجاد، گسترش و تداوم بخشیدن به روابط بین فردی است روابط بین فردی، مهم ترین مؤلفه ی زندگی ما از بدو تولد تا هنگام مرگ است. هیچ انسانی از بدو تولد و بدون آموختن نمی تواند روابط بین فردی مؤثری برقرار کند. این آموختن مادام العمر است و تا زمانی که انسان زنده است، ادامه دارد . تداوم حیات و اجتماع منوط به افزایش کیفیت روابط بین فردی است. درست است که ارتباط یک امر بسیار مهم و لازم است. اما فراموش نکنید که چنانچه خواهان برقراری ارتباط سودمند باشید، باید از راههای درست برقراری ارتباط آگاه بوده و راهکارها را در جای مناسب خود اعمال کنید. کسانی که فاقد مهارت های لازم برای برقرار کردن ارتباطات میان فردی اند، ممکن است در برخی از عرصه های زندگی موفق باشند، اما به دلیل ضعف در ارتباطات به سختی به حس اساسی رضایت از خود و دیگران و در مجموع زندگی نایل گردند. نحوه ارتباط شما در میزان حمایت و کمک از جانب دیگران تاثیر مستقیم دارد و ارتباطات تاثیر بسیار عمیقی بر زندگی شما می گذارند (فتی و موتابی، ۱۳۸۵).



[1] Relationship

[2] Joe, L. & Sanjz, N.



منابع

اسماعيلي، ش ( . 1376 )رابطة ميزان محبوبيت استادان و ارزشيابي دانشجويان از كيفيت آموزش آنان و نظر استادان نسبت به اين ارزشيابي ها. پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.

آقایی پور. (۱۳۸۵). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و شیوه های تدریس مستقیم وغیرمستقیم استادان با میزان محبوبیت آنها در دانشگاه شهید بهشتی. کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی

امامی نائینی، نسرين. (۱۳۸۷). مهارت برقراری ارتباط مؤثر. تهران: انتشارات معاونت فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور

بولتون، رابرت. (۱۳۹۱). روانشناسی روابط انسانی (ترجمه حمید رضا سهرابی و افسانه حياتدروشنایی). تهران: نشر رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۹4).

بیابانگرد، اسماعيل و نعمتی، علی. (۱۳۸۲). روش های برقراری ارتباط با دیگران ( روان شناسی روابط بین فردی). تهران: انتشارات موسسه کتاب مهربان

پروچاسکا، جیمز و نورکراس، جان (۱۳۹۰)، نظریه های روان درمانی (ترجمه یحیی سید محمدی).تهران: نشر رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۹٤)

تبریزی، محمد حسين. (۱۳۸۴). بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانش آن شهيد مران اهواز

جاسبی، عبدالله. (۱۳۸۶)، اصول و مبانی مدیریت، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی

چهارسوقی، امین. (۱۳۸۱). بررسی کارکرد مهارت گوش دادن موثر در سازمان. ماهنامه علمی آموزشی ، ۱۳۰.

حسین جاری، مسعود و دلاورہور، محمد آقا، (۱۳۸۰). آیا افراد کمرو فاقد مهارت های ارتباطی اند؟ فصلنامه روان شناسان ایرانی، ۳.

حسينيان، سیمین و خدا بخشی کولائی، آناهيتا، (۱۳۸۹). مهارت های پایه و پیشرفته در مشاوره و روان درمانی. تهران: انتشارات دانشگاه الزهرا

رابينز، استيفن(1381) رفتار سازماني .جلد اول، ترجمـه علـي پارسـائيان، سـيدمحمد اعرابي دفتر پژوهشهاي فرهنگي، چاپ دوم، تهران

رضائیان، علی. (۱۳۸۹). مبانی مدیریت رفتار سازمان . تهران: انتشارات سمت. رهبری، بابک. (۱۳۸۱). مهارتهای اجتماعی و ویژگی های آن. تهران: انتشارات اسلام

رئوف، على. (۱۳۸۹). تاثير وسايل كمك آموزشی در یادگیری در دوره دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه کردستان

سازمان بهداشت جهانی. (۲۰۰۴). برنامه آموزش مهارتهای زندگی سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری تهران

سجادی پور، حسن. (۱۳۸۶). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر میزان سازگاری دانش آموزان دختر دبیرستانی مراکز شبانه روزی استان تهران پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه هلامه طباطبایی تهران

سرمد، زهره، بازر آن، عباس، و حجازی، الهه (۱۳۸۷). روش های تحقیق در علوم رفتاری تهران: انتشارات آگاه

شریفی درآمدی، پرویز و کامکاری، کامبیز. (۱۳۸۱). أصول روانشناسی. تهران: انتشارات روان سنجی

شفيع آبادی، عبدالله و ناصری، غلامرضا. (۱۳۸۵). نظريه های مشاوره و روان درمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی

شفيع آبادی، عبدالله. (۱۳۸۷). مبانی روانشناسی رشد. تهران: انتشارات چهر.

ضیغمی محمدی، شراره و حقيقي، سولماز. (۱۳۸۸). بررسی رابطه بکارگیری مهارتهای ارتباطی با ارتباط و همکاری میان رستاران و پزشکان بیمارستان تامین اجتماعی البرز کرج. مجله علوم پزشکی دانشگاه ازاد اسلامی، دوره 19، شماره ۲.

فتی، لادن و موتابی، فرشته. (۱۳۸۰). مهارت برقراری ارتباط مؤثر. تهران: انتشارات دانژه

فرهنگی، علی اکبر (۱۳۹۱). ارتباطات انسانی. تهران: انتشارات رسا۔

فیروز بخت، مهرداد. (۱۳۸۶). روانشناسی اجتماعی، تهران: انتشارات رسا۔

فیروز بخت، مهرداد. (۱۳۸۶). روانشناسی اجتماعی، تهران: انتشارات رسا

قربانی، نیما، (۱۳۸۵)، مهندسی رفتار ارتباطی، تهران: نشر سميه.

کامکاری، کامبیز و شریفی در آمدی، پرویز. (۱۳۸۱). أصول روان شناسی ارتباط با کودک. تهران: انتشارات روان سنجی

کروبی، مهدی. (۱۳۸۸). بررسی نقش ارتباطات انسانی در توسعه صنعت جهانگردی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، ۱۳.

کول، کریس. (۱۳۸۹). کلید طلایی ارتباطات ( ترجمه محمد رضا آل یاسین). تهران: انتشارات هامون. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۹۸)

گلادینگ، ساموئل. (۱۳۸۲). خانواده درمانی، نظریه و کارید. ترجمه ی ف. بهاری و م. تبریزی۔ تهران: انتشارات تزکیه

ماکسون، ج. (۱۳۹۳)، مدیریت ارتباطات. ترجمه سعید گل محمدی. تهران: نشر نسل نواندیش

محسنیان راد، مهدی. (۱۳۸۵). ارتباطات انسانی. تهران: انتشارات سروش۔

مقیمی، سید محمد. (۱۳۸۷). سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی. تهران: انتشارات ترمه

مکهام، مريم. (۱۳۸۳). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانش اه الزهرا تهران

میرکمالی، محمد. (۱۳۸۱). رفتار و روابط در سازمان مدیریت. تهران: انتشارات سيطرون

هارجی، اون، کریستین، ساندرز و دیکسون، ديويد.(۱۳۸۶). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی (ترجمه مهرداد فیروز بخت و خشایار بیگی). تهران: انتشارات رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۹4).

وایر، دیانا. (۱۳۸۲). روش های برقراری ارتباط با دیگران. (ترجمه اسماعیل بیابانگرد و على نعمتی).تهران: موسسه کتاب مهربان نشر. في تاريخ انتشار به زبان اصلی 201).

وود، جولیاتی . (۱۳۸۴)، ارتباطات میان فردی با روانشناسی تعامل اجتماعی (ترجمه مهرداد فیروز بخت). تهران: مهتاب. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۹۹)






Bandura, A. (1977). Moral disengagement in the perpetration of inhumanities. Personality and Social Psychology Review (Special Issue on Evil and Violence). 51, 193-209.

Bandura, A. (2002). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.

Baron, D. & Brvnfn, K. (1994). Social skills training with young and adolescents group and individual approaches in school setting. Jornal of Adolescence, no. 17.

Barton Arwood, S., Morrow, L., Lane, K., Jolivette, K.(2005). Project improving Teachers Ability to Address Students Social Needs. Educational and treatment of Children.

Bolton. R. (1994). People Skills. Published in Australia by Simon Schuster.

Darden, C. A., & Gazda, G.M. (1998). Life skills and mental health counseling. Journal of Mental health & Counseling, 18, 108-134.

Floyd, B. (2006). verbal communication. The University of North Carolina

Hargie, Q., & Dickson, D. (2004). Skilled interpersonal communication. London Routledge.

Hartley, S. (2001). Cognitive behavioral group therapy for social phobia. New york:Guilford press

Joe, L. & Sanjz, N. (2009). Skilled communication. London Routledge.

Johnson, A. (2002). Social Skills. Journal of Mental health & Counseling, 18, 109-138.

Krystynal, L. (2009). A model of development and maintenance of generalized social phobia. clinical psychology review,28,592-612.

Myers, M. & Myers, M. (1985). Manual: A Guide to the Development and Use of the Myers-Briggs Type Indicator. Consulting Psychologists Press.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

maharat ertebati_1585773584_39540_2383_1051.zip0.07 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت