خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه ،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های بلوغ عاطفی (پرسشنامه رایگان)
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ،  پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات ، پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود مراقبتی، پرسشنامه رایگان
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های احساس انسجام
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات ، پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد ،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های حالات روانشناختی مثبت
قیمت : 16,000 تومان11,200 تومان

فصل دوم، پایان نامه کارشناسی ارشد، مبانی نظری،نیازهای بنیادی روانشناختی

 فصل دوم، پایان نامه کارشناسی ارشد، مبانی نظری،نیازهای بنیادی روانشناختی

توضیحات:

تعداد صفحات:22

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx

تعاریف مربوط به نیاز

نیاز هر گونه حالت در درون فرد است که برای زندگی، رشد و سلامت واجب و ضروری است. در صورتی که نیازها رسیدگی شده و ارضا شوند، سلامتی حفظ می شود و بهبود می یابد. اگر نیازها نادیده گرفته شوند، لطمه ای ایجاد خواهد شد که سلامت جسمی یا روانی را مختل می کند. بنابراین، قبل از اینکه به سلامت روانی یا جسمانی لطمه وارد شود، حالت های انگیزشی، نیروی محرکی را برای عمل کردن به وجود می آورند. لطمه می تواند به بدن وارد شود، که در این صورت انگیزه ها از نیازهای فیزیولوژیکی ناشی می شوند تا از صدمه دیدن بافت جلوگیری کنند و منابع بدن (مانند تشنگی، گرسنگی و میل جنسی) را حفظ کنند. لطمه می تواند به خود وارد شود که در این صورت، انگیزه ها از نیازهای روانی به وجود می آیند و رشد فرد را به سمت سازگاری هدایت می کنند (مثل خودمختاری، شایستگی و ارتباط) لطمه می تواند به رابطه فرد با دنیای اجتماعی نیز وارد شود که در این صورت، انگیزه ها از انبارهای اجتماعی برای محافظت از هویت، اعتقادات، ارزش ها و روابط میان فردی ناشی می ( مثل پیشرفت، پیوندجوی، صمیمیت و قدرت). نیازهای فیزیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی، نام انگیزه های را به وجود می آورند که به زندگی، رشد و سلامت فرد خدمت می کنند (ريو، ترجمه سیدمحمدی، 1391).

منابع

ريو م. ۱۳۹۱. انگیزش و هیجان. (ترجمه یحیی سید محمدی) تهران: انتشارات موسسه نشر ویرایش.

صالحی .ه. قمراني .ا. صالحي ز. 1392.. رابطه نیازهای بنیادی روانشناختی و سلامت روان جانبازان بیمارستان حضرت امیر المؤمنین اصفهان. مجله علمی - پژوهشی طب جانباز، 22.








Cheon, S. H., Reeve, J., Lee, Y., & Lee, J.-W. (2018). Why autonomy-supportive interventions work: Explaining the professional development of teachers' motivating style. Teaching and Teacher Education, 69, 43-51.

Church, A. T., Katigbak, M. S., Locke, K. D., Zhang, H., Shen, J., de Jesús Vargas-Flores, J., et al. (2013). Need satisfaction and well-being testing self-determination theory in eight cultures. Journal of Cross-Cultural Psychology, 44, 507-534.

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 227-268.

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2011). Levels of analysis, regnant causes of behavior and well-being: The role of psychological needs. Psychological Inquiry, 22, 17-22.

Deci, E. L., Olafsen H.A., & Ryan, R. M.(2017).Self-Determination Theory in Work Organizations: The State of a Science. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior. 4,19-43. Doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-032516-113108

Deci, E. L., Ryan, R. M., Gagné, M., Leone, D. R., Usunov, J., & Kornazheva, B. P. (2001). Need satisfaction, motivation, and well-being in the work organizations of a former Eastern Bloc country. Personality and Social Psychology Bulletin, in press.

Deci, E.L., & Rayan.R.M. (2008). Self-determinism theory: A macrotheory of human motivation, development and health. Canadian psychology, 49(3), 182-185. DOI: 10.1037/a0012801

Deci, E.L., & Ryan, R.M. (2014). Autonomy and need satisfaction in close relationships: relationships motivation theory. In Weinstein.n. (2014). Human Motivation and Interpersonal Relationships (pp.53-731. Springer Netherlands.

Di Domenico,l. S. & Ryan, M. R. (2017). The emerging neuroscience of intrinsic motivation : A new frontier in self-determination research. Frontiers in Human neuroscience, 11:145, Doi: 10.3389/fnhum.2017.00145.

Earl, R.S., Taylor, M.I., Meijen, C., & Passfield, L. (2017). Autonomy and competence frustration in young adolescent classrooms: Different associations with active and passive disengagement. Learning and Instruction, 49. 32-40.

Elbogen. E.B., Fuller, S., Johnson, S.C., Brooks, S., Kinneer, P., Calhoun, P.S., Beckham, J.C. (2010). Improving risk assessment of violence among military veterans: an evidence-based approach for clinical decision making. Clinical Psychology Reviews;30(6):595-607

Feri, R., Soemantri, D., & Jusuf, A. (2016). The relationship between autonomous motivation and autonomy support in medical students' academic achievement. International Journal of Medical Education, 7. 417-423. Doi: 10.51160i jme.5843.1097.

Goldman, Z. W., Goodboy, A. K., & Weber, K. (2016). College students' psychological needs and intrinsic motivation to learn: An examination of self-determination theory. Communication Quarterly, 65(2), 167-191.

Hodgins, H. S., Yacko, H. A., & Gottlieb, E. (2006). Autonomy and nondefensiveness. Motivation and Emotion, 30(4), 283-293. Doi: 10.1007/s11031-006-9036-7.

Lu, Q., Uysal, A., Teo, I. (2011). Emotional ambivalence, pain, and depressive symptoms Need satisfaction and catastrophizing: Explaining the relationship among. Journal of Health Psychol;16(5):819-827.

Marshik, T.T. (2010). Teachers' and students' psychological need satisfaction as predictors of students' academic achievement, dissertation for master's degree. Florida University.

Murray HA. 1938. Explorations in personality. New york: Oxford university.Inpress

Nguyen, T-T., & Deci, L. E. (2016). Can it be good to set the bar high? The role of motivational regulation in moderating the link from high standards to academic well-being. Learning and Individual Differences, 45, 245-251.

Niemiec, C. P., Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2009). The path taken: Consequences of attaining intrinsic and extrinsic aspirations in post-college life. Journal of Research in Personality, 43, 291-306.

Patall, E. A., Cooper, H., & Robinson, J. C. (2008). The effects of choice on intrinsic motivation and related outcomes: A meta-analysis of research findings. Psychological Bulletin, 134, 270-300. doi:10.1037/0033-2909.134.2.270.

Patall, E. A., Steingut, R. R., Vasquez, A. C., Trimble, S. S., Pituch, K. A., & Freeman, J. L. (2018). Daily autonomy supporting or thwarting and students' motivation and engagement in the high school science classroom. Journal of Educational Psychology, 110(2), 269-288.

Radel, R., Sarrazin, P., & Pelletier, L. (2009). Evidence of subliminally primed motivational orientations: The effects of unconscious motivational processes on the performance of a new motor task. Journal of Sport and Exercise Psychology, 31(5), 657-674. Doi:10.1123/jsep.31.5.657.

Reeve, J. (2013). How students create motivationally supportive learning environments for themselves. The concept of agentic engagement. Journalof Educational Psychology, 105(3) 579-595.doi:10.1037/a0032690

Reeve, M. (2012). A self-determination theory perspective on student engagement.In S.L. Christenson et al. (eds.), Handbook of Research on Student Engagement, DOI 10.1007/978 1-4614-2018-7_7.

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). The darker and brighter sides of human existence: Basic psychological needs as a unifying concept. Psychological Inquiry, 11(4), 319-338. Doi: 10.1207/S15327965PLI1104_03.

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2002). An overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. In Deci, E. L. & Ryan, R. M. (Eds.), Handbook of self-determination research, 3-33. Rochester, NY: University of Rochester Press.

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2006). Self-regulation and the problem of human autonomy: Does psychology need choice, self-determination, and will?. Journal of Personality, 74(6.1517 1586. Doi: 10.1111/j.1467-6494.2006.00420.x

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2008). From ego depletion to vitality: Theory and findings concerning the facilitation of energy available to the self. Social and Personality Psychology Compass, 2, 702-717. doi:10.1111/j.1751-9004.2008.00098.x.

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. New York, NY: Guilford Press.

Ryan, R. M., Deci, E. L., & Vansteenkiste, M. (2016). Autonomy and autonomy disturbances in self-development and psychopathology: Research on motivation, attachment, and clinical process. In D. Cicchetti (Ed.). Development psychology (3rd Ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Ryan, R. M.,& Deci, E. L. (2002). Overview of self-determination theory: an organismic- dialectical perspective. Handbook of self-determination research. 3-33.

Schneider, M. L., & Kwan, B. M. (2013). Psychological need satisfaction, intrinsic motivation and affective response to exercise in adolescents. Psychology of Sport and Exercise, 14, 776-785.

Talley, A. E., Kocum, L., Schlegel, R. J., Molix, L.,2012 Bettencourt, B.A.Social roles basic need satisfaction, and psychological health the central role of competence. Personality and Social Psychology Bull.38(2). 155-173

Tian, L., Chen, H., & Huebner, E. S. (2013). The longitudinal relationships between basic psychological needs satisfaction at school and school related subjective well-being in adolescents. Social Indicators Research, 119, 353-372

Turkdogan T. 2010.The role of fulfillment level of basic needs in predicting level of subjective wellbeing in university students dissertation, Pamukkale Univ.

Vansteenkiste, M., Lens, W., Elliot, A. J., Soenens, B., & Mouratidis, A. (2014). Moving the achievement goal approach one step forward: Toward a systematic examination of the autonomous and controlled reasons underlying achievement goals. Educational Psychologist, 49(31, 153-174. doi:10.1080/00461520.2014.928598.

Veiga, FH. Reeve, J., Wentzel, K., & Robu, V. (2014). Assessing students' engagement: A review of instruments with psychometric qualities. International Perspectives of Psychology and Education. ISBN: 978-989-98314-8-3

Vlachopoulos, S., Asci, F. H., Cid, L., Ersoz, G., Gonzalez-Cutre, D., Moreno Murcia, J. A., et al. (2013). Cross-cultural invariance of the basic psychological needs in exercise scale and need satisfaction latent mean differences among Greek, panish, Portuguese and Turkish samples. Psychology of Sport and Exercise, 14: 622-631.

Zahedi K, Besharat MA, Pourbohlool S, Lrai janib R. 2011. Psychometric properties of a Farsi version of the Basic Needs. Satisfaction in General Scale in a sample of Iranian population. Procedia - Social and BehavioralSciences. 30: 221-225.

Zhao, L., Lu, Y., Wang, B., & Huang, W. (2011). What makes them happy and curious online? An empirical study on high school students' Internet use from a self-determination theory perspective. Computers & Education, 56. 346-356

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

niyazboyadin_1585773092_39539_2383_1339.zip0.56 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 11,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت